رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۹ فروردین ۱۳۹۹

موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی شیراز

اشتراک گذاری

در این مطلب به شهر شیراز سفر می کنیم و شما را با موزه ای در این شهر آشنا می کنیم.اگر برای مسافرت به این شهر رفتید، می توانید از این موزه ی جذاب نیز دیدن کنید.موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی دانشگاه شیراز در اسفند ماه ۱۳۵۳ تاسیس شد. حدود ۶ سال بعد ساختمان آن به مکان کنونی اش یعنی خیابان آزادگان انتقال پیدا کرد.

موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی شیراز موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی شیراز

این موزه زیر نظر دانشگاه شیراز به فعالیت می پردازد.بخش‌های موزه شامل جانورشناسی، تمبر-سکه-مردم شناسی، زمین شناسی، تاکسیدرمی، گیاه شناسی، تکنولوژی، آناتومی و هنر می‌شود.مجموعه موزه با بیش از ۲۵۰۰ نمونه از جانوران بی‌مهره و مهره‌دار، ۶۰ گونه گیاهان دارویی، فسیل ماهی با قدمت ۷۰ میلیون سال و انواع کانی معدنی، مقصدی ایده‌آل برای علاقمندان به تاریخ طبیعی و تکنولوژی است.

موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی شیراز

اصلی ترین هدف این موزه نمایش انواع گونه های جانوری، گیاهی و سنگواره ها و بالا بردن سطح شناخت مردم در مورد طبیعت و گونه های جانوری دنیای پیرامون شان است. در این موزه می توانید نمونه هایی جالب از حیوانات، مارهای زنده، بزغاله دو سر، مرغ چهارپا، گوساله دو سر، بره هشت پا و قوچ چهار شاخ را ببینید. اثر جالب دیگر موزه، نقش برجسته ای از سیاه خان لپویی ست، مردی با قد ۲۵۶ سانتی متر که بیماری غول آسایی یا ژیگانتیسم داشت. از دیگر بخش های موزه می توان به بخش تکنولوژی، هنر، کارگاه فنی و تاکسیدرمی، آناتومی، سمعی و بصری و کتابخانه اشاره کرد.

موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی شیراز موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی شیراز

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *