رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ بهمن ۱۳۹۷

منطقه ییلاقی اولسبلنگاه

اشتراک گذاری

منطقه ییلاقی اولسبلنگاه یکی از جاذبه‌های گردشگری استان گیلان است که در فاصله حدود ۲۵ کیلومتری شمال غرب شهرستان ماسال در مسیر راه خلخال (استان اردبیل) قرار دارد و در میان روستاهای ییلاقی ماسال، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.این منطقه ییلاقی که در ارتفاع ۱۴۸۹ متری از سطح دریاهای آزاد واقع شده، دارای چشم‌اندازهای بسیار زیبا می‌باشد و از گیاهان مرتعی پوشیده شده است. در این منطقه پرجمعیت، ساختمان‌های مسکونی زیادی با اسکلت چوبی استقرار یافته‌ و اغلب ساکنان آن از شهروندان ماسال می‌باشند که برای استراحت و گذراندن فصل گرما، به این منطقه مراجعه می‌نمایند.

روستای ییلاقی اولسبلنگاه دارای یک رستوران و هتل می‌باشد که در تمام فصول سال آماده سرویس‌دهی به گردشگران می‌باشد.در خصوص وجه تسمیه این منطقه گفته می‌شود که واژه «اولسبلنگاه» از دو بخش «اولسا» و «بلنگاه» تشکیل شده است که به معنای جایگاه بلندی است که درخت ممرز می‌روید.تنوع واحدهای اقامتی در ماسال زیاد است ، در صورتی که تمایل به رزرو هتل در شهرستان ماسال و رشت نداشته باشید می توانید از ویلاها ، مسافرخانه ها و منازل چوبی قبل روستا و داخل روستا استفاده کنید که نرخ آنها بسته به تاریخ سفرتان متغیر می باشد.

برای رفاه حال گردشگران شهرداری این منطقه امکانات رفاهی خوبی از قبیل سرویس های بهداشتی، نمازخانه، باربیکیو و مهمانپذیر ، فروشگاه مواد غذایی و رستوران های سنتی در نظر گرفته است تا در طول سفر گردشگران دچار کمبود نشوند.
شرایط آب و هوایی روستای اولسبلنگاه در ماسال بسیار متعادل و با رطوبت بالا بوده که البته در طول شب خنکی هوا شاید نفس گیر شود.بیشتر مسافرانی که به ماسال می آیند برای برپایی یک پیک نیک بی نظیر در دل طبیعت به این منطقه مراجعه می کنند و در خیلی از روزهای سال شاهد حضور عکاسان ایرانی و خارجی در روستای اولسبلنگاه ماسال هستیم.

 

 

11 منطقه ییلاقی اولسبلنگاه

12 منطقه ییلاقی اولسبلنگاه

13 منطقه ییلاقی اولسبلنگاه

14 منطقه ییلاقی اولسبلنگاه

15 منطقه ییلاقی اولسبلنگاه

           
 

نظر کاربران :

  • مهدی آسیابان

    پیشنهاد میکنم با اکیپ کوله گردی یا با دوچرخه کراس کانتری و مخصوصاً در این فصل در ارتفاعات اولسبلانگاه گردش کنید تجربه ناب طبیعت گردی با اتفاقات خیلی عالی پیش رو خواهید داشت.

    ۱۰ شهریور, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • حسن حسن زاده

    منطقه بسيار سرسبز و خوش اب و هوا با طبيعت كه روح انسان را جلا ميده مكاني مناسب براي دور بودن از شهر هاي بزرگ

    ۸ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مهرنوش زاده رفيع

    خانه اي روستايي در اينجا اجاره كنيد و لحظات زيبايي را در اين روستاي بسيار زيبا بگذرانيد
    اما پتو با خودتون ببريد

    ۲۵ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *