جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مناظره علمی با موضوع کارکرد فرهنگی گردشگری

تاریخ بروزرسانی :
۲ مهر ۱۳۹۲

مسئول امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت : برگزاری مناظره علمی و تخصصی با حضور اساتید و کارشناسان خبره پیرامون کارکرد فرهنگی گردشگری از جمله برنامه های میراث فرهنگی گیلان در هفته گردشگری است.

به گزارش میراث آریا(chtn) محمد تقی شعبانی ضمن تشریح برنامه های هفته گردشگری این استان گفت: جمعه ، ۵ مهر ، اولین روز از هفته گردشگری که با شعار گردشگری و آب، حفاظت از آینده مشترک نام گذاری شده است، با گلباران آرامگاه میرزا کوچک خان، مزار شهدای سلیمان داراب رشت و نیز همزمان گلباران مزار شهدا در شهرستانهای استان آغاز می شود.

وی تصریح کرد: استقبال از اولین گردشگران ورودی داخلی و خارجی به استان در پایانه های مسافر بری هوایی، زمینی و دریایی و مبادی ورودی شهرها با اهدای گل و شیرینی، حضور پرسنل و همکاران بخش دولتی و تشکل های بخش خصوصی در نماز جمعه و دیدار با نماینده ولی فقیه در مرکز استان و نیز ائمه جمعه در شهرستانها و سخنرانی با موضوع گردشگری در نماز جمعه توسط مسئولین میراث فرهنگی، از دیگر برنامه های این استان در هفته گردشگری است.

شعبانی از ارائه تخفیف های ویژه از ۱۰ تا ۳۰ درصد در مراکز خدمات گردشگری استان خبر داد و تصریح کرد: بازدید رایگان عموم مردم از مجموعه های فرهنگی، تاریخی و موزه های استان و افتتاح نمایشگاه تخصصی گردشگری در پارک شهر رشت با اجرای برنامه های فرهنگی عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۱ تا پایان هفته گردشگری در جدول برنامه های هفته گردشگری گیلان آورده شدت است.

وی اظهار داشت: دومین روز از هفته گردشگری با نام گردشگری پایدار ، آموزش و رسانه نامگذاری شده است که در این روز اجرای زنگ ملی گردشگری در مدارس استان همزمان با سراسر کشور و ایراد سخنرانی مدیر، کارشناسان و اساتید گردشگری به منظور تبیین اهمیت گردشگری در مدارس منتخب انجام می شود.

شعبانی یادآور شد: از دیگر برنامه های این اداره کل در روز دوم هفته گردشگری برگزاری کارگاه آموزشی برای مدیران عامل دفاتر، مدیران فنی خدمات مسافرتی و گردشگری، راهنمایان گردشگری، برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مدیران عامل و مدیران فنی دفاتر و راهنمایان گردشگری، نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات و برگزاری تور گردشگری برای این قشر زحمتکش است.

وی ادامه داد: در روز یکشنبه ۷ مهر که با عنوان گردشگری و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است افتتاح پروژه های عمرانی در رشت، صومعه سرا و آستارا با حضور مسئولان بلند پایه استانی و شهرستانی و اعضای کارگروه گردشگری و نیز برگزاری مناظره علمی و تخصصی با حضور اساتید و کارشناسان خبره پیرامون کارکرد فرهنگی گردشگری انجام خواهد شد.

شعبانی تصریح کرد: دوشنبه هشتم مهر که روز گردشگری خانواده و معنویت نامگذاری شده با همکاری شهرداری رشت تور رایگان برای احاد مردم از کلبه جهانگردی جنب پارک ملت شهرستان رشت به مقصد موزه میراث روستایی واقع در سراوان رشت برگزار می شود، همچنین گزارش عملکرد و فعالیت تخصصی گردشگری سلامت در بیمارستان بین المللی حضرت قائم ( عج ) توسط دفاتر خدمات مسافرتی در این روز ارائه خواهد شد.

وی اظهار داشت: ویژه برنامه های روز سه شنبه نهم مهر که با عنوان گردشگری ، تدبیر و امید ، صلح و امنیت پایدار نامگذاری شده است با اقدام نمادین راهنمایان گردشگری و حضور در میادین اصلی شهر، فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت، گمرک آستارا و اهداء گل و بسته های فرهنگی به مسافران داخلی و خارجی برگزاری مسابقات نقاشی برای کودکان با موضوع صلح و آشتی، ایرانگردی و جهانگردی در بیمارستان بین المللی حضرت قائم ( عج ) رشت و نیز برگزاری مناظره علمی و تخصصی با حضور اساتید و کارشناسان خبره پیرامون کارکرد فرهنگی گردشگری، ادامه می یابد.
ImageHandler.ashx 1 مناظره علمی با موضوع کارکرد فرهنگی گردشگری

مسئول امور فرهنگی و ارتباطات میراث فرهنگی گیلان گفت: چهارشنبه دهم مهر که روز گردشگری، جوامع محلی و صیانت از منابع آبی است، برگزاری همایش یکروزه گردشگری و آب، حفاظت از آینده مشترک با همکاری اداره کل محیط زیست و سازمان آب منطقه ای، فعالان بخش خصوصی، تشکل های صنعت گردشگری و نیز مراسم تجلیل از فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری و تشکل های شش گانه گردشگری، انجام خواهد شد.

وی در پایان افزود: رونمایی از ثبت غذاهای محلی استان، میراث معنوی، جشنواره خرمن در شهرستان رضوانشهر و پخت غذاهای محلی در محل نمایشگاه تخصصی و مراسم اختتامیه نمایشگاه هفته گردشگری برنامه های ویژه روز پنج شنبه یازدهم مهر است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *