جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

معرفی ۱۰ نوع تور گردشگری تهران (قسمت اول)

تاریخ بروزرسانی :
۴ خرداد ۱۳۹۸

اگر دوست دارید یک روزه تور گردشگری تهران داشته باشید و در یک روز جاذبه های گردشگری تهران را ببینید حتما باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. ما در ادامه به انواع تورهای گردشگری تهران خواهیم پرداخت که بسته به علاقه تون می تونید یکی رو انتخاب کنید و در یک روز تعطیل به همراه خانواده از این جاهای دیدنی تهران بازدید کنید. البته آژانس های مسافرتی زیادی از این تورها برگزار می کنند که می توانید از آنها هم استفاده کنید. با توجه به شلوغی و ترافیک خیابان های تهران توصیه می کنیم در یک روز تعطیل از تورهای گردشگری تهران استفاده کنید و یا از تاکسی های اینترنتی و یا سرویس های ویژه ای که آژانس های مسافرتی در اختیارتون می گذارند سفر کنید. جاهای دیدنی تهران از حذاب ترین و معروف ترین جاهای دیدنی ایران هستند که می توانند سفر و تهرانگردی خوبی را برایتان رقم بزنند.

۱. تور تهران قدیم :

جاذبه های گردشگری تهران قدیم که می توانید در این تور یک روزه ببینید : مرکز شهر و بازار قدیم تهران ، مدرسه دارالفنون (نخستین دانشگاه تهران) ،میدان مشق و سردر باغ ملی، موزه پست و ارتباطات، مسجد شاه (امام)، بهارستان ،کتابخانه و موزه ملک و خانه مقدم . می خواهیم به تهران ۱۰۰ سال پیش سفر کنیم. به آن روزهایی که تهران در پنج محله عودلاجان، سنگلج، بازار، چاله میدان و محله دولت خلاصه می‌شد. در کوچه پس کوچه های آن قدم بزنیم و در سقاخانه هایش شمع روشن کنیم. با هم به دارلفنون، نخستین دانشگاه تهران مدرن می‌رویم، مدرسه‌ای که به ابتکار امیرکبیر در زمان ناصرالدین شاه ساخته شده است. از بازار تهران دیدن می‌کنیم، بازاری که بزرگترین مرکز خرید تهران به شمار می‌آید و در میدان پانزده خرداد قرار گرفته و سبزه میدان را هم در دل خود جای داده است.

راهروهای پیچ در پیچ، طاق‌های بلند ضربی و پیچیدگی معماری بازار تهران، علاوه بر بعد اقتصادی و سیاسی، بعد زیبایی شناسی آن را نیز افزوده است. این روزها بازار تهران، مملو از سقاخانه‌ها، مساجد، راسته‌ها و حسینیه‌های قدیمی در کنار دستفروش ‌های رنگ به رنگ است که ضرب آهنگ زندگی را در قلب تهران و در فضایی ۱۰۵ هکتاری زنده نگه داشته است، با این همه تفاسیر با عبور از در دالان ها و گذرهای این بازار به تماشای آمد و شد مردم می‌نشینیم و تاریخ تهران را در میدان مشق و سر در باغ ملی مرور می‌کنیم.

جایی که روزگاری با تمام ظرافت تام ساخته شده و در حال حاضر هیچ بنایی به زیبایی آن در هیچ کجای پایتخت مشاهده نمی‌شود. در این مکان دروازه‌ای بزرگ با دو لنگه و طاق نمای زیبا در وسط و دو دروازه‌ کوچک‌تر (اما همچنان بسیار بزرگ) در طرفین به چشم می‌خورد که میان این درها، دو ستون به ‌هم‌ چسبیده‌ نیم ‌دایره‌ای با سرستون‌هایی مثل طرح‌های گلدسته‌ مانند کاخ‌های روسیه، با نوک تیز و به رنگ نقره‌ای نصب شده‌ و گلدسته‌ها از میانه به بالا، با استادانه‌ترین طرح‌ها و با رنگ‌های درخشانی (رنگ غالب: زرد و فیروزه‌ای) کاشی‌کاری و نقاشی شده‌اند تا شما را به یاد معماری دوره صفویه بیاندازد. ذر نگاه اول شاید شما هم فکر کنید که این سردر تنها یک اثر تاریخی است، اما کافیست از آن گذر کنید و در آن سوی دروازه خاطره‌ای خوش برای خود بیافرینید.

همین که پایتان به آن سوی این سردر برسد، دیگر خبری از همهمه و شلوغی خیابان امام خمینی (ره) و رفت و آمدهایش را حس نمی‌کنید. در محوطه سردرباغ ملی نسیم خنکی می‌وزد و جلوه‌ی زیبایی را پیش رویتان می‌گذارد، شما می‌توانید در میان این فضای پر از آرامش قدم بزنید و به لحظاتتان رنگ دیگری بخشید و از سایت ها و جاذبه های این محوطه نیز بازدید نمایید.

میدان مشق تهران باغ ملی 2 معرفی 10 نوع تور گردشگری تهران (قسمت اول)

۲. تور شمیرانات تهران :

جاذبه های گردشگری تهران قدیم که می توانید در تور یک روزه شمیرانات ببینید : کاخ سعد آباد، کاخ ملت و کاخ سبز، امام زاده صالح و بازار تجریش، موزه تماشاگه زمان، باغ فردوس ، کوشک احمد شاهی و کاخ صابقرانیه کاخ نیاوران است. به مجموعه تاریخی فرهنگی کاخ سعد آباد می‌رویم و تاریخ ایران را از قاجاریه تاکنون مرور می‌کنیم. کاخ‌های گوناگون که هرکدام ماجراهای زیادی برای شنیدن دارند به قدری حیرت‌انگیزند که به سختی می‌توانید از آن‌ها دل بکنید. قدم زدن در فضای سبز و باغ‌های کاخ سعد آباد با انواع گل‌ها و گیاهان نادر و آب و هوایی دلپذیر روحتان را تازه می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم دقایقی در این فضا بمانید و لذت تفکر و کسب آرامش در آن را از دست ندهید.

پس از آن به سوی کاخ نیاوران حرکت می‌کنیم و در آن با گوشه‌ای دیگر از تاریخ و زندگی حاکمان معاصر آَشنا می‌شویم. کاخ نیاوران که شهرت آن به گوش جهان رسیده است یکی از اعجاب‌انگیزترین کاخ‌های ایران است که بازدید از آن‌ها را نباید از دست داد. کاخ گردی که تمام شد، راهی بازار تجریش می‌شویم و در بازار رنگارنگ تجریش گشت و گذار می‌کنیم.

بازاری که همه چیز رنگ و بوی دیگری دارد. خوراکی‌های خوشمزه دست‌فروش‌های دربند هم که هر کسی را وسوسه می‌کند تا دست به جیب شود. موزه تماشاگه زمان از دیگر بخش‌های تور تهرانگردی شمیرانات است. در این موزه ارزش زمان را در ادوار مختلف خواهیم دید. با شگفت‌انگیزترین ساعت‌های دنیا آشنا می‌شوید و در قسمتی از آن، با مشاهده فسیل‌های مربوط به میلیون‌ها سال پیش، گذر زمان را به ‌گونه‌ای دیگر حس خواهید کرد.

tajrish6 معرفی 10 نوع تور گردشگری تهران (قسمت اول)

۳. تور ری گردی تهران :

در ری گردی از شهر ری و  زیارت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی، گشت و گذار در ابن بابویه ،دیدار از برج طغرل از دوران سلجوقی ،بازدید از آتشکده بهرام و تپه میل ری از دوران ساسانیان،تپه و نقش برجسته چشمه علی(سورینی) از دوران ساسانیان و بی بی شهربانو بازدید خواهید کرد. ری سیزدهمین شهری است که در دنیا ساخته شده است و از لحاظ قدمت با شهرهایی همانند بابل قابل قیاس است. شهری که حتی از حلب که یکی از قدیمی‌ترین شهر خاورمیانه شناخته می‌شود، قدیمی‌تر است.

در این سفر یک روزه می‌توانید به تماشای جاذبه های شهر ری همچون آرامگاه بی بی شهربانو بروید و با قدم زدن در میان محوطه‌اش از معماری‌های متفاوتی که در خود جای داده است، دیدن کنید. اینجا می‌توانید دیواره‌هایی را به نظاره بنشینید که با سنگ بنا شده است و یا چلچراغ‌هایی را ببینید که زیبایی این بنا را دو چندان کرده است. در کنار بازدید از این آرامگاه تماشایی، اگر به تاریخ و هنر این سرزمین علاقه‌مند هستید سری به تپه و نقش برجسته چشمه علی بزنید که بر روی سنگ‌هایش، نقشی از دومین شاه قاجار حک شده است. پس از آشنایی با تاریخ و هنر مردمان شهر ری در روزگاران گذشته، به تماشای برجی سر به فلک کشیده به نام برج طغرل که در مرکز این شهر قرار دارد، بروید. به هنگام بازدید از این برج، ستون‌های بلندی را می‌بینید که اطرافش را باغی سرسبز احاطه کرده و جذابیت ویژه‌ای به برج بخشیده است. در کنار گشتی که در اطراف برج زدید، اگر قصد بازدید از مکان‌های معنوی را دارید راهی تماشای حرم شاه عبدالعظیم شوید که در میان بازاری سنتی جا خوش کرده است. شما با رفتن به این حرم در فضایی آینه‌کاری شده قرار می‌گیرید که به سبک سلجوقی تزیین شده‌اند و صفای حرم شاه عبدالعظیم را صد چندان کرده‌اند.

reboarrto9 معرفی 10 نوع تور گردشگری تهران (قسمت اول)

۴. تور موزه گردی تهران :

موزه هایی که در این تور می توانید ببینید : موزه هنرهای معاصر ، موزه فرش و آشنایی با انواع فرش های ایرانی ، موزه رضا عباسی ، باغ موزه قصر و کافه لقانطه. اگر به تاریخ ایران و هنر این مرز و بوم علاقه‌مندید و اگر عاشق موزه گردی هستید، تور یک روزه موزه گردی تهران را از دست ندهید. جمعه ها می تونید سری به موزه‌های برجسته تهران با آثاری ارزشمند از هنرمندان ایرانی بزنید و کمی با تاریخ و هنر ایرانی از گذشته تاکنون آشنا شوید. در تور موزه گردی یک روزه بازدید از موزه هنرهای معاصر، موزه فرش، موزه رضا عباسی، باغ موزه قصر و کافه لقانطه را خواهید داشت. موزه هنرهای معاصر که در خیابان کارگر شمالی و در مجاورت پارک لاله تهران قرار دارد یکی از جامع‌ترین و مهم‌ترین گنجینه‌های هنر مدرن ایران و جهان را در خود دارد و در آن آثاری ارزشمند از هنرمندان معروف دنیا و ایران نگهداری می‌گردد. موزه فرش نیز با در اختیار داشتن بزرگ‌ترین مجموعه فرش ایرانی شما را به سفری اسرارآمیز از نقوش خیال‌انگیز ایرانی از گذشته تاکنون می‌برد تا با تاریخچه فرش‌بافی ایران آشنا شوید. بازدید موزه رضا عباسی نیز در خیابان شریعتی نیز از دیگر برنامه‌های تور موزه گردی خواهد بود و پس از آن به باغ موزه قصر در خیابان مطهری می‌روید و از کافه لقانطه قدیمی‌ترین کافه تهران بازدید خواهید کرد.

موزه هنرهای معاصر تهران2 معرفی 10 نوع تور گردشگری تهران (قسمت اول)

۵. تور کلیساگردی تهران :

در تور کلیساهای تهران از کلیسای سرکیس مقدس، کلیسای انجیلی ارامنه حضرت یوحنا، موزه آبگینه در خیابان سی تیر، کنیسه حیم قدیمی ترین کنیسه تهران، کافه نادری، مدرسه فیروزبهرام، آتشکده زرتشتیان، کلیسای حضرت مریم و موزه آرداک مانوکیان بازدید خواهید کرد. کلیسای سرکیس مقدس در خیابان نجات اللهی که مشهورترین کلیسای پایتخت است که هنوز یکشنبه‌ها، مسیحیان معتقد آنجا با خدای بزرگ به راز و نیاز می‌پردازند و حال و هوایی کاملا معنوی و پر از مهر دارد.

در این کلیسا از محراب، نقاشی و نقاشی‌هایی از صحنه‌های انجیل و حضرت عیسی مسیح (ع) را مشاهده می‌کنید و با دین مسیحیت و کاتولیک‌ها بیشتر آشنا می‌شوید. کلیسای انجیلی حضرت یوحنا از دیگر کلیساهای شهر تهران است که در این تور از آن بازدید می‌کنید. این کلیسا نمونه‌ای از کلیساهای اصلاح شده به شمار می‌رود و در آن خبری از زرق و برق کلیساهای کاتولیکی نیست. همین امر سبب شده تا حال و هوای معنویش را بیشتر درک کنیم. موزه آبگینه و سفالینه در خیابان سی تیر مقصد بعدی است، جایی برای درخشش شیشه‌ها و سفالینه‌های تاریخی ایران.
پس از آن به کنیسه حییم در خیابان سی تیر (خیابانی مشهور به گذر ادیان) می‌روید، قدیمی‌ترین کنیسه یهودیان تهران در خارج از محله عودلاجان و محلی برای عبادت یهودیان که در سرش نوشته شده : این دروازه خداوند است، عادلان داخل خواهند شد. در این کنیسه با دین یهودیت بیشتر آشنا خواهید شد. کلیسای حضرت مریم و موزه آرداک مانوکیان از دیگر کلیساهای شهر تهران، مقصد بعدی خواهد بود. جایی بسیار متفاوت و فرصتی برای آشنایی بیشتر با ارامنه ایران. برای استراحتی کوتاه به یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال مشهورترین کافه‌های تهران سر می‌زنید، کافه نادری! به فضای بیرونی دبیرستان فیروز بهرام تهران سر می‌زنید تا با زرتشتیان ایران و پایتخت بیشتر آشنا شوید، دیدار از آتشکده زرتشتیان (نیایشگاه آدریان) یادگار عصر قاجار نیز در برنامه‌های شما خواهد بود.

سرکیس 3 معرفی 10 نوع تور گردشگری تهران (قسمت اول)

۵ نوع تور بعدی را هم در مطلبی در آینده نزدیک منتشر خواهیم کرد. پس با ما باشید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 3 میانگین: 2.7]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *