جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

معرفی شرکت ایران ایر تور

تاریخ بروزرسانی :
۱۷ دی ۱۳۹۹

در این مطلب به معرفی شرکت ایران ایر تور یکی از ایرلاین های فعال در ایران می پردازیم . این شرکت هواپیمایی در سال ۱۳۵۱، تحت نظر و پوشش شرکت هواپیمایی ملی ایران تأسیس شد و هدف از تأسیس آن توسعه‌ی گردشگری، به خصوص سفرهای زیارتی و برگزاری تورهای داخلی و خارجی بود. در سال ۱۳۶۱ ایران ایرتور تورهای منظمی را به مشهد مقدس آغاز کرد؛ استقبال فراتر از انتظار از این تورهای زیارتی، این شرکت را بر آن داشت تا مسیر تورهای خود را گسترش دهد، دو سال بعد این شرکت مسیر تورهای خود را به ورای مرزهای کشور گسترش داد و در مسیرهای جدیدی چون شارجه، چین، هند، کوآلالامپور، سنگاپور و دبی تور برگزار کرد.

ایران ایر تور 8 معرفی شرکت ایران ایر تور

در کنار برگزاری این تورها، ایران ایرتور به توسعه‌ی گردشگری نیز توجه ویژه‌ای داشت، همین توجه و اهمیت بی‌نظیر به رشد و توسعه‌ی صنعت گردشگری بود که این شرکت را بر آن داشت تا سمینارها و کنفرانس‌هایی در زمینه‌ی توسعه‌ی صنعت توریسم با حضور مدیران شرکت‌های بزرگ گردشگری برگزار کند. ایران ایرتور در راستای همین سمینارها و فعالیت‌هایش در توسعه‌ی صنعت گردشگری، موفق به کسب جوایز بین‌المللی فراوانی شد.از سال ۱۳۷۱ نخستین فعالیت پروازی ایران ایر تور آغاز شد. شهر مقدس مشهد به‌عنوان مرکز فعالیت‌های این شرکت در نظر گرفته شد و با آغاز به کار خطوط پروازی ایران ایرتور، مسیر ارتباط هوایی شهر مشهد با سیزده مرکز استان کشور برقرار شد. در کنار پروازهای داخلی با تمرکز بر شهر مشهد، ایران ایرتور مسئولیت برگزاری پنجاه و پنج درصد از پروازهای حج عمره و حج تمتع را نیز برعهده گرفت. در کنار این پروازها، این ایرلاین با بیست و شش فروند هواپیمای مسافربری، پروازهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به مقصد شهرها و کشورهایی چون دمشق، استکهلم، مسکو، عشق آباد و تاشکند را نیز برگزار می‌کرد.

ایران ایر تور 5 معرفی شرکت ایران ایر تور

در اواخر دهه‌ی هشتاد خورشیدی، ایران ایر تور هم مانند شرکت‌های دولتی دیگر، طبق اصل خصوصی سازی، از زیرنظر دولت جمهوری اسلامی درآمد و به بخش خصوصی واگذار شد. در سال ۱۳۹۰ ایران ایرتور تحت مالکیت شرکت هسایار از زیرمجموعه‌های وزارت دفاع درآمد، اما پس از ۴ سال و در پی برگشت خوردن چهار چک پرداختی این شرکت، مالکیتش بر ایران ایرتور لغو و مزایده‌ی دیگری در سال ۱۳۹۴ برگزار شد. از سال ۱۳۹۴ تا به حال ایران ایرتور با هشت فروند هواپیما در ناوگان هوایی خود، تحت نظارت و مدیریت بخش خصوصی است و کماکان به کار خود ادامه می‌دهد. شرکت هواپیمایی ایران ایرتور اکنون عضو انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی یا همان یاتا است و مجوز آموزش هوانوردی دارد، این شرکت اکنون با هشت فروند هواپیما در بیست و چهار مسیر پروازی فعال است.

ناوگان هوایی  ایران ایرتور

هواپیمایی ایران ایرتور اکنون با هشت فروند هواپیما در خطوط هوایی داخلی و خارجی در حال فعالیت است. در این قسمت با هواپیماهای موجود در ناوگان هوایی این ایرلاین بیشتر آشنا می‌شویم.
۱. ایرباس A300 :
این هواپیما یک جت دوموتوره‌ی پهن است که نخستین بار در سال ۱۹۶۹ معرفی و در سال ۱۹۷۲ نخستین پرواز خود را انجام داد. ایرباس A300 نخستین سری از هواپیماهای جت تجاری بود که توسط سه کشور انگلستان، فرانسه و آلمان غربی طراحی و ساخته شد. این هواپیما نخستین بار در ۱۹۷۴ توسط نخستین مشتری‌اش، ایرفرانس خریداری شد و در ناوگان هوایی این ایرلاین فرانسوی به کار گرفته شد. این مدل ایرباس در سال ۲۰۰۷ تولیدش متوقف شد. در حال حاضر دو فروند ایرباس A300 در ناوگان هوایی ایران ایرتور موجود است که با ظرفیت ۲۸۰ مسافر در دو کلاس پروازی مشغول خدمت‌رسانی هستند.

ایران ایر تور 1 معرفی شرکت ایران ایر تور

۲. ایرباس A320 :
این مدل هواپیما از دسته‌ی هواپیماهای لاغراندام شرکت ایرباس است که در سال ۱۹۸۴ معرفی شد. از بدو معرفی این مدل ایرباس و به خدمت گرفتنش در ایرلاین ایرفرانس، شرکت‌های مسافرتی و ایرلاین‌های بی‌شماری خواهان این هواپیما شدند. از این مدل هواپیما یک فروند با ظرفیت ۱۷۳ نفر در ناوگان هوایی ایران ایرتور موجود است.

ایران ایر تور 2 معرفی شرکت ایران ایر تور

۳.مک دانل داگلاس MD-82 :
هواپیما یک هواپیمای دو موتوره ساخت شرکت آمریکایی مک دانل داگلاس است که برای نخستین بار در ۱۹۷۹ معرفی و بهره برداری شد. این مدل از مک دانل داگلاس، یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های این شرکت هواپیمایی بوده است. در حال حاضر چهار فروند از این مدل هواپیما با ظرفیت ۱۵۸ تا ۱۶۱ مسافر در ناوگان هوایی ایران ایرتور به خدمت گرفته شده‌اند.
۴.مک دانل داگلاس MD-83 :
این مدل هواپیما درست شبیه مک دانل داگلاس MD-82 است با این تفاوت که در این مدل ظرفیت سوخت و ظرفیت حمل بار بیشتر است. در حال حاضر یک فروند از این هواپیما با ظرفیت ۱۶۳ مسافر در ناوگان هوایی ایران ایرتور مشغول به خدمت است.

ایران ایر تور 3 معرفی شرکت ایران ایر تور

مسیرهای پروازی ایرلاین ایران ایرتور

ایرلاین ایران ایرتور در حال حاضر پروازهای داخلی و بین‌المللی زیادی را در چارت پروازی خود دارد و در آینده‌ای نزدیک روند، مقاصد و تعداد این مقاصد پروازی بیشتر از قبل می‌شود.

قوانین و مقررات ایرلاین ایران ایرتور

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور نیز مانند دیگر هواپیمایی‌های مجاز و فعال در ناوگان هوایی کشور، قوانین و مقررات مخصوص به خود را دارد. در این بخش قوانین و مقررات این شرکت هواپیمایی را بررسی می‌کنیم، برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی قوانین و مقررات این ایرلاین، به صفحه قوانین و مقررات ایران ایرتور در سایت این شرکت مراجعه کنید.
قوانین و مقررات عمومی ایران ایرتور
شرکت ایران ایرتور درباره‌ی قوانین عمومی‌اش چنین عنوان کرده است: «بلیطی که برای مسافر صادر می‌شود، اعم از کاغذی یا الکترونیکی، به معنای قرارداد میان مسافر و شرکت هواپیمایی ایران ایرتور است. خرید بلیط توسط مسافر به منزله‌ی قبول کردن تمامی قوانین و مقررات شرکت هواپیمایی ایران ایرتور از طرف خریدار است. این بلیط از تاریخ صدور فقط برای ۶ ماه اعتبار دارد.»

شرایط و قوانین حمل بار در شرکت هواپیمایی ایران ایرتور
در آیین‌نامه‌ی این شرکت در قسمت قوانین حمل بار، حمل بار مجاز برای مسافر به این گونه شرح داده شده است: «مسافر مجاز به حمل بار همراه و غیر همراه، به مقدار درج شده بر روی بلیط است و حمل هر گونه بار با وزن اضافه بر وزن مقرر توسط شرکت هواپیمایی، در صورت امکان حمل بار مازاد به تشخیص شرکت هواپیمایی ایران ایرتور، با پرداخت هزینهی اضافه بار (۷۰،۰۰۰ ریال معادل ۷۰۰۰ تومان) به ازای هر کیلوگرم، در تمامی مسیرهای داخلی و هزینه‌ی (۴۰۰،۰۰۰ ریال معادل ۴۰۰۰۰ تومان) به ازای هرکیلوگرم از تمامی فرودگاه‌های ایران به مقصد فرودگاه‌های ترکیه و در مسیرهای برعکس (۵ € یورو) محاسبه می‌شود، این قانون فقط شامل حال بارهای غیر همراه می‌شود و طبق شرایط و قوانین مقرر شده توسط شرکت هواپیمایی ایران ایرتور با آن برخورد می‌شود.

شرایط و قوانین خسارات وارد شده به بار و بارهای مفقود شده‌ی مسافران
به این خاطر که شرکت هواپیمایی ایران ایرتور هیچگونه اطلاع و مسئولیتی نسبت به محتویات و ارزش بار تحویل داده شده از طرف مسافر ندارد، ادعای مسافر مبنی بر فقدان یا خسارت وارد شده بر بار مذکور وارد نیست و شرکت هواپیمایی ایران ایرتور، در صورت برقرار بودن شرایط قانونی، تنها بر مبنای وزن بار تحویل داده شده و مطابق قوانین و مقررات ملی و بین‌المللی حمل و نقل هوایی برخورد می‌کند. در صورتی که هرگونه خسارت به بار مسافر وارد و یا باری از مسافران گم شود، مسافری که برچسب الصاقی بار تحویل شده به شرکت هواپیمایی ایران ایرتور به نام او صادر شده است، باید قبل از خروج از سالن تحویل بار، فرم اظهار مفقودی یا خسارت بار را تکمیل و امضاء کند و به نمایندهی شرکت هواپیمایی ایران ایرتور تحویل دهد؛ مسافر باید متعاقباً در مهلت قانونی به شرح مقرر در کنوانسیون ورشو و پروتکل الحاقی لاهه، نسبت به طرح شکایت به صورت مکتوب در دبیرخانهی شرکت هواپیمایی اقدام کند. فرم اظهار مفقودی یا خسارت بار، صرفاً بنا بر اظهار صریح مسافر برای عملیات پیگیریِ ادعای مطرح شده توسط مسافر تنظیم می‌شود و هیچگونه قابلیت استنادی ندارد و شکایتی علیه شرکت هواپیمایی ایران ایرتور تلقی نمی‌شود. مسافر متعهد می‌شود از تحویل هر گونه بار حاوی کالاهای ممنوعه و یا خطرناک (مطابق قوانین و مقررات ملی و بین‌المللی هوانوردی) و هرگونه باری که ایمنی و امنیت پرواز، هواپیما، مسافران و خدمه‌ی پرواز و یا اموال موجود در هواپیما را به مخاطره می‌اندازد، مؤکداً خودداری کند. علاوه بر مواردی که در بالا برشمرده شد، شرکت هواپیمایی ایران ایرتور حق دارد از پذیرش هر گونه بار و کالایی که به تشخیص این شرکت غیر استاندارد و یا مخاطره‌آمیز باشد، خودداری کند. شرایط حمل و نقل و سایر خدمات مرتبط و مسئولیت شرکت هواپیمایی ایران ایرتور و محدودیت های آن، تابع قوانین و مقررات قابل اعمال حمل و نقل هوایی است.»

ایران ایر تور 6 معرفی شرکت ایران ایر تور

شرایط و قوانینی که مسافران ملزم به رعایت آن هستند
• مسافران باید توجه داشته باشند که حداقل ۲ ساعت پیش از پروازهای داخلی و ۴ ساعت پیش از پروازهای بین‌المللی حضور در فرودگاه الزامی است.
• در صورتی که مسافری بخواهد بلیط دو پرواز متوالی شرکت هواپیمایی ایران ایرتور را تهیه کند، باید برای تمامی پروازهای داخلی باید حداقل ۳ ساعت و برای پروازهای بین‌المللی حداقل ۸ ساعت بین رسیدن پرواز اول به مقصد و حرکت پرواز دوم فاصله‌ی زمانی در نظر بگیرد.
• شرکت هواپیمایی ایران ایرتور مجاز است از فروش بلیط و ارائه‌ی خدمات به مسافری که سوء رفتار اثبات شده در پروازهای قبلی این شرکت و یا سایر شرکت‌های حمل و نقل هوایی دارد، خودداری کند.
• دارندهی بلیط با آگاهی از شرایط و ضوابط درج شده بر روی بلیط، حق هر گونه ادعایی را بیش از آنچه در حدود مسئولیت‌های قراردادی شرکت هواپیمایی ایران ایرتور تبیین شده، تحت هر عنوان را از خود سلب می‌کند.

شرایط استرداد بلیط و جریمه‌ی کنسلی در پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایرتور
شاید برای هرکسی پیش بیاید که بلیطی را از قبل خریداری کند و بنا به هر دلیلی نتواند از این بلیط استفاده کند. شرکت هواپیمایی ایران ایرتور نیز قوانین خاص خودش را در زمینه‌ی استرداد بلیط دارد. طبیعی است که انصراف مسافر از پرواز خریداری شده به هر دلیلی، مشمول جریمه‌ی استرداد می‌شود و نرخ این جریمه با توجه به کلاس متفاوت است. مسافران محترم پروازهای ایرلاین ایران ایرتور می‌توانند با مراجعه به قسمت استرداد بلیطِ وب ‌سایت ایران ایرتور فرم آنلاین استرداد بلیط را پُر و درخواست خود را ارسال کنند. سپس وجه استردادی پس از کسر شدن وجه جریمه به حساب کارت بانکی مسافر عودت داده خواهد شد. رزروهای گروهی بالای ۹ نفر از یک تاریخ و شماره پرواز غیر قابل استردادند، و در صورت استفاده نکردن از بلیط، هیچ مبلغی عودت داده نخواهد شد. اما به ازای هر ۹ رزرو، ۱ رزرو بدون جریمه، می‌تواند اطلاعات مسافر را اصلاح کند. این اصل ویژه‌ی آژانس های مسافرتی است. در ذیل جدول جرائم پروازی شرکت هواپیمایی ایران ایرتور مندرج است: توجه داشته باشید که: ۱. این جدول برای بلیط‌هایی که در بازه‌ی زمانی ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ الی ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ صادر شده‌اند تنظیم شده است. ۲. منظور از قیمت تمام شده در جدول جرائم، قیمت خالص+ کلیهی عوارض است. ۳. منظور از قیمت خالص در جدول جرائم، قیمت تمام شده بعد از کسر تمام عوارض است.

فرمول احتساب جریمه در شرکت هواپیمایی ایران ایرتور به این صورت است :

تأخير بيش از دو ساعت و يا ابطال پرواز توسط شرکت هواپیمایی ایران ایرتور
اگر بيش از ۲ ساعت تأخير رخ داد و يا پرواز توسط شرکت هواپیمایی ایران ایرتور باطل شد، (توجه داشته باشید که در این صورت، مراتب از طریق پیام کوتاه (SMS) اطلاع رسانی خواهد شد)، در صورت درخواست و انصراف مسافر از پرواز، خریدار باید از قسمت استرداد در وب سایت اقدام به درخواست استرداد بدون جریمه کند. بعد از بررسی درخواست توسط واحد مربوطه، وجه بلیط کاملاً به مسافر عودت داده خواهد شد.
توجه داشته باشید که :
شرکت هواپیمایی ایران ایرتور از قرارداد میان ایرلاین‌ها خارج شده است و مسئولیتی در قبال تأخیر و یا کنسلی سایر شرکت‌های هواپیمایی ندارد. شرکت هواپیمایی ایران ایرتور می‌تواند بدون اطلاع، اقدام به جایگزینی هواپیما با سایر خطوط هوایی و تغییر نوع هواپیما کند. این شرکت می‌تواند در صورت لزوم، بنا به تشخیص خود، نقاط توقف درج شده در بلیط‌های اتصالی تغییر دهد و یا حذف کند.
اصلاح اطلاعات مسافر و تغییر تاریخ
اگر خریدار در وارد کردن اطلاعات مسافر اشتباه کند، می‌تواند در قسمت (درخواست‌های ویژه >> اصلاح اطلاعات) اطلاعات مسافر را به صورت آنلاین اصلاح کند. اصلاح کد ملی و اضافه یا کم کردن پسوند و پیشوند به نام یا نام خانوادگی بدون جریمه است؛ اما اصلاح در حروف نام و نام خانوادگی به شرط عدم تغییر کلی با جریمه‌ی ۲۰% قابل اعمال است. برای تغییر تاریخ بلیط و یا تغییر نام کلی، باید بلیط خریداری شده با کسر جریمه استرداد و سپس بلیط جدید با قیمت جدید صادر شود.

ایران ایر تور 7 معرفی شرکت ایران ایر تور

شرایط و قوانین خرید بلیط ایران ایرتور
۱. مشخصات مسافر: هنگام رزرو بلیط، نام مسافر باید به صورت صحیح با حروف انگلیسی و فارسی و کد ملی (یا شماره‌ی گذرنامه برای مسافرین خارجی) به صورت کامل وارد شود، در صورت مغایرت نام درج شده‌ی مسافر بر روی بلیط با مدرک شناسایی، از پرواز مسافر ممانعت خواهد شد. تنها راه ارتباطی با مسافران برای اطلاع رسانی از طریق تلفن تماس درج شده در زمان خرید است. در صورت درج شماره‌ی اشتباه و یا عدم پاسخگویی به تماس، مسئولیت با خریدار خواهد بود.
توجه : تمامی آژانس‌های مسافرتی آنلاین و آفلاین باید اطلاعات تماس مسافران را درج کنند، در غیر اینصورت ساین شرکت خاطی در تمامی سیستم‌های فروش شرکت ایران ایرتور بسته و به سازمان هواپیمایی کشوری ارجاع داده می‌شوند.
۲. انتخاب رده سنی: در خرید بلیط از شرکت هواپیمایی ایران ایرتور باید به سن مسافر توجه کنید. در سازمان هوایی کشور سه تایپ سن برای مسافران با سه نرخ مختلف در نظر گرفته شده است:
الف. نوزاد: مسافر دارای سن بین ۷ روز تا ۲ سال تمام. این مسافران بدون صندلی یا “NO SEAT” هستند و در هواپیما به آنان صندلی تعلق نمی‌گیرد. ب. کودک: مسافر دارای بین ۲ تا ۱۲سال سن تمام. ج. بزرگسال: مسافر دارای بیش از ۱۲ سال سن. در صورت عدم دقت خریدار و اشتباه وارد نمودن رده‌ی سنی، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت به عمل می‌آید. نرخ بلیط کودک، معادل ۷۵% درصد نرخ خالص بزرگسال و نرخ نوزاد معادل ۱۰% درصد نرخ خالص بزرگسال است.
توجه: بلیط نوزاد حتماً باید به همراه بلیط بزرگسال صادر شود و در صورتی که یک مسافر بزرگسال قصد همراهی دو مسافر نوزاد را داشته باشد، بر اساس ضوابط شرکت هواپیمایی ایران ایرتور یکی از دو نوزاد با حق رزرو جا کودک تلقی شده و می‌بایست ۷۵% درصد نرخ خالص بزرگسال را برایش پرداخت کرد.
توجه: مسافرت کودک بدون همراه (مسافران بین ۷ تا ۱۲ سال سن تمام)، فقط با شرط تکمیل فرم کودک بدون همراه در فرودگاه و امضای آن توسط ولی و قیّم قانونی کودک و با ارائه‌ی وکالتنامه‌ی رسمی از طرف ولی یا قیّم به شخص ثالث انجام خواهد شد. در صورتیکه مسیر پروازی کودک رفت و برگشتی باشد، به دلیل احتمال عدم حضور ولی در مقصد، تکمیل فرم مربوط جهت برگشت کودک در فرودگاه مبدأ و درج مهر شرکت ایران ایرتور و نام کارمند مهر کننده الزامی است.
۳. پرداخت هزینهی بلیط: خرید بلیت در وب سایت فروش پروازهای سیستمی شرکت هواپیمایی ایران ایرتور تنها با کارت‌های بانکی عضو شبکه‌ی شتاب امکان پذیر است. پس از انجام پرداخت و تایید آن، رزرو و خرید قطعی شده و اطلاعات بلیط از طریق پیام کوتاه (SMS) و یا پست الکترونیکی(Email) به خریدار ارسال می‌شود. توجه: کلاس تجاری در پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایرتور، فقط شامل صندلی بیزینسی است و از نظر کترینگ تفاوتی با کلاس اقتصادی ندارد.
۴. مدارک شناسایی مسافر: کد ملی مسافر هنگام رزرو باید به صورت صحیح وارد شود. در پروازهای خارجی گذرنامه‌ی مسافرین باید از شروع سفر دارای حداقل ۶ ماه اعتبار باشد. مسئولیت صحت اطلاعات و اعتبار مدرک ویزا و گذرنامه در پروازهای خارجی به عهده‌‎ی مسافر است. همراه داشتن مدارک احراز هویت از جمله کارت ملی (پروازهای داخلی)، گذرنامه (در پروازهای خارجی) و روادید (در صورت نیاز) برای صدور کارت پرواز الزامی است.
۵. رزرو بلیطهای متوالی در پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایرتور: در صورتی که مسافری بخواهد بلیط دو پرواز متوالی شرکت هواپیمایی ایران ایرتور را تهیه کند، باید برای تمامی پروازهای داخلی باید حداقل ۳ ساعت و برای پروازهای بین‌المللی حداقل ۸ ساعت بین رسیدن پرواز اول به مقصد و حرکت پرواز دوم فاصله‌ی زمانی در نظر بگیرد. در صورت عدم رعایت این فاصلهی زمانی در هنگام خرید آنلاین، مسئولیت هرگونه خسارت به عهده‌ی شخص مسافر خواهد بود.
قوانین و مقررات خرید بلیط برای مسافران با مسائل پزشکی و درمانی
بیمارانی که برای پرواز نیاز به مجوز پزشکی دارند، باید قبل از پرواز، فرم پزشکی را از سایت شرکت هواپیمایی ایران ایرتور دریافت کنند و حداقل ۲۴ ساعت قبل از پرواز به تأیید دکتر معالج خود برسانند و فرم مهر و امضا شده با ذکر تاریخ، توسط پزشک معالج را در زمان دریافت کارت پرواز به همراه داشته و تحویل نمایندهی شرکت دهند. چنانچه نماینده‌ی شرکت هواپیمایی ایران ایرتور در زمان پرواز به هر دلیلی تشخیص دهد سلامتی مسافر یا سایر مسافرین با خطر مواجه می‌شود، می‌تواند از سفر مسافر بیمار ممانعت نماید و شرکت ایران ایرتور متعهد است تمام هزینه‌ی بلیط مسافر بیمار را بازگرداند. در صورت عدم استفاده‌ی همراه مسافر بیمار از پرواز فقط هزینهی جاماندن از پرواز “NOSHOW”مطابق قوانین استرداد شرکت هواپیمایی ایران ایرتور، برگردانده خواهد شد. توجه: بیمارانی که قبل، بعد و در حین پرواز نیاز به کمک داشته باشند، بدون همراه پذیرش نخواهند شد.

مواردی که مجاز به پرواز نیستند:

۱- نوزادان کمتر از یک هفته از زمان تولد.
۲- بیماران مبتلا به بیماری مسری و عفونی.
۳- بیمارانی که احتمال فوت آن‌ها داخل هواپیما وجود دارد.
۴- بیماران روانی غیر قابل کنترل که احتمال به مخاطره انداختن امنیت هواپیما و سایر مسافران توسط ایشان وجود دارد.
۵- بانوان باردار فقط در صورتی که شرایط جسمانی طبیعی و مطلوبی داشته باشند در پروازهای با زمان پروازی کمتر از دو ساعت تا پایان هفته‌ی سی‌ام بارداری و در پروازهای با زمان پروازی بیش از ۲ ساعت تا پایان هفته‌ی بیست و هشتم بارداری با همراه داشتن گواهی پزشک معالج که سن بارداری و تخمین تاریخ زایمان درج شده باشد می‌توانند پرواز کنند.
توجه: بیماران می بایست داروهای مورد نیاز خود را در طول سفر در داخل کیف دستی خود همراه داشته باشند. برای اطلاع بیشتر از لیست داروهای ممنوعه بایستی به سامانه‌ی مقررات گمرک هر کشور مراجعه کنید.
توجه: در پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایرتور امکان خدمت‌رسانی به مسافران با تخت بیمار وجود ندارد و در صورت خرید بلیط بدون اطلاع آژانس، تمام مسئولیت با رزرو گیرنده است. حداکثر تعداد مسافر با ویلچر (ویلچرهای دستی و بدون باتری) در هر پرواز شرکت هواپیمایی ایران ایرتور ۳ نفر است. مسافرانی که قصد استفاده از خدمات ویژه (صندلی چرخ‌دار و…) را دارند، هنگام رزرو بلیط باید فرم درخواست خدمات ویژه را پر کنند.

ایران ایرتور فراتر از یک ایرلاین

ایرلاین ایران ایرتور با کسب مجوز از یاتا، کلاس‌های آموزش خلبانی ایرباس را به صورت اختصاصی برگزار می‌کند. این ایرلاین که در خردادماه سال ۹۸ مفتخر به کسب عنوان رتبه‌ی اول حمل بيشترين تعداد مسافر داخلی در بين ساير شركت‌های هواپيمايی ايران شد، دوره‌های آموزش خلبانی ایرباس را تحت نظر بهترین خلبانان کشوری و متخصصان این حوزه برگزار می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه، می‌توانید به کانال تلگرام ایران ایرتور مراجعه کنید و یا با شماره‌ی ۸۹۳۱۷۱۵۲ تماس بگیرید. شاید تا به حال به این فکر کرده‌اید که همکاری با شرکت بزرگی مانند ایران ایرتور به چه صورت ممکن است؟ نگران نباشید! با دنبال کردن کانال تلگرامی فراکار و یا صفحه‌ی اینستاگرام ایران ایرتور می‌توانید در جریان آگهی‌های استخدام این شرکت قرار بگیرید. همچنین می‌توانید با دنبال کردن صفحه‌ی اینستاگرام ایران ایرتور و مشاهده‌ی استوری‌های این صفحه، از بلیط‌های تخفیف‌دار این ایرلاین مطلع شوید. ایران ایرتور مفتخر به کسب رتبه‌ی نخست جابه‌جایی مسافر در میان تمامی ایرلاین‌های داخلی در بهار ۱۳۹۸ شده است. طبیعتاً کیفیت بالای خدمات و فروش فوق‌العاده‌ی این ایرلاین، جزو شگفتی‌های صنعت هواپیمایی است. برای دسترسی به سیستم گزارش فروش ایرتور می‌توانید از طریق صفحه گزارش فروش ایرلاین ها اقدام کنید. برای مشاهده‌ی ناوگان هوایی ایران ایرتور و دریافت گزارش تصویری از خدمات آموزشی، ارائه‌ی خدمات گردشگری و هوایی این شرکت می‌توانید صفحه‌ی آپارات ایران ایرتور را دنبال کنید.
آدرس و اطلاعات تماس ایران ایرتور
شرکت هواپیمایی ایران ایرتور در سه شهر تبریز، مشهد و تهران دفتر دارد و در این سه شهر مشغول خدمت‌رسانی به مشتریان و مسافرانش است. در این قسمت اطلاعات تماس و آدرس دفاتر ایرلاین ایران ایرتور را به صورت کامل درج می‌کنیم تا به راحتی بتوانید با این ایرلاین در ارتباط باشید و از تخفیف‌ها، خبرها، اطلاعیه‌ها و اعلامیه‌های این شرکت اطلاع کسب کنید. برای کسب اطلاعات تکمیلی درباره‌ی تماس با ایران ایرتور و همچنین کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی سایر ایرلاین‌ها می‌توانید به صفحه اطلاعات ایرلاین ها در فرانگر مراجعه کنید.
(پروازهای ورودی و خروجی هواپیمایی ایران ایرتور از ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد تهران انجام می‌شوند.)

شماره‌های تماس ضروری ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد
هواپیمایی ایران ایرتور: ۴۴۶۹۰۰۷۷
افسر نگهبان (پلیس): ۶۱۰۲۲۶۶۶
مدیریت ترمینال: ۶۱۰۲۳۲۰۲
اطلاعات پرواز: ۶۱۰۲۳۱۸۹
اورژانس: ۶۱۰۲۳۲۸۰
حراست: ۶۱۰۲۳۰۹۰
دفتر تهران ایرلاین ایران ایرتور (دفتر مرکزی)
آدرس دفتر تهران: تهران، میدان فلسطین، طالقانی غربی.
کد پستی: ۱۴۱۶۸۹۳۸۸۱
تلفن: ۸۹۳۱۷۰۰۰(۰۲۱)
ایمیل: info@iranairtour.ir
آدرس سایت: www.iranairtour.ir
تلفن‌های دفتر تهران:
دفتر مدیرعامل: ۸۹۳۱۷۸۰۱(۰۲۱)
معاونت عملیات: ۸۹۳۱۷۶۰۱(۰۲۱)
معاونت بازرگانی: ۸۹۳۱۷۷۰۱(۰۲۱)
معاونت خدمات فرودگاهی: ۸۹۳۱۷۴۵۱(۰۲۱)
معاونت اداری و پشتیبانی: ۸۹۳۱۷۲۰۱(۰۲۱)
پشتیبانی خرید آنلاین: ۸۹۳۱۷۷۳۰(۰۲۱) و ۸۹۳۱۷۷۳۱(۰۲۱)
دفتر فروش: ۸۹۳۱۷۷۰۹ (۰۲۱) و ۸۹۳۱۷۷۱۰ (۰۲۱) و ۸۹۳۱۷۷۱۱(۰۲۱)
امور آژانس‌ها و نمایندگی‌ها: ۸۹۳۱۷۷۰۴(۰۲۱)
فکس مرکزی: ۸۹۳۱۷۰۸۰ (۰۲۱) و ۸۹۳۱۷۰۸۲(۰۲۱)
مدیریت روابط عمومی: ۸۹۳۱۷۸۱۳(۰۲۱)
مدیریت حراست: ۸۹۳۱۷۵۵۱(۰۲۱)
دفتر مشهد ایرلاین ایران ایرتور
آدرس دفتر مشهد: فرودگاه هاشمی نژاد، جنب ترمینال (۲) پروازهای خارجی، دفتر هواپیمایی ایران ایرتور.
ایمیل: info@iranairtour.ir
آدرس سایت: www.iranairtour.ir
تلفن: ۷ – ۳۴۰۰۵۲۵ (۰۵۱۱)
فاکس: ۳۴۰۰۲۵۸ (۰۵۱۱)
دفتر فروش: ۰۵۱۱۸۴۰۶۹۹۹و ۰۵۱۱۸۴۰۶۳۰۰
دفتر فروش فرودگاه: ۰۵۱۱۳۴۰۰۱۶۴
دفتر فروش تبریز (۲۴ ساعته)
آدرس دفتر تبریز: تبریز، ولیعصر، فلکه‌ی شریعتی، جنب بانک سپه.
ایمیل: info@iranairtour.ir
آدرس سایت: www.iranairtour.ir
تلفن : ۰۴۱۳۱۲۰
اطلاعات تماس خدمات فرودگاهی ایرلاین ایران ایرتور
تهران: ۶۶۰۷۳۱۹۰(۰۲۱) و ۴۴۶۹۰۰۷۷(۰۲۱)
مشهد: ۳۴۰۰۱۶۵(۰۵۱۱) و ۳۴۰۰۲۰۴(۰۵۱۱) و ۳۴۰۰۲۹۷(۰۵۱۱)
شیراز: ۷۲۰۴۳۷۷(۰۷۱۱)

 

 

 

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *