رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۰ تیر ۱۳۹۹

مزرعه و رستوران سلیدون هرمز

اشتراک گذاری

مزرعه و رستوران سلیدون ، نام رستورانی در جزیره هرمز است که نام این رستوران به‌معنی آشپزخانه بیضی‌ شکل لنج است که در زبان محلی به آن سلیدون می‌گویند. به همین علت مصالح به‌کاررفته برای ساخت و تزیین رستوران، همانند آشپزخانه لنج چوبی است. این رستوران حدود سه سال پیش تاسیس شده ‌است. نکته‌ی جالب‌ این است که این مکان به پیشنهاد مادر خانواده‌ای ۹نفره‌ و بومی به‌خاطر داشتن مزرعه‌ای ارگانیک شروع به کار کرده است.

مزرعه و رستوران سلیدون

این خانواده کارآفرین در ابتدا با شش نفر از اعضای خانواده شروع به کار کردند و حالا بعد از سه سال و با گسترش و شهرت مجموعه، باعث اشتغال ۱۲ نفر دیگر از اهالی جزیره نیز شده‌اند. در آغاز کار این رستوران فقط دو کپر برای پذیرایی از میهمانان داشت، اما با توسعه مجموعه تعداد این کپر‌ها همچنان در حال افزایش است.

مزرعه و رستوران سلیدون

به‌محض ورود به این مزرعه، فضای بومی بسیار جالب و زیبایش شما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و از همان لحظه اول حس صمیمیت و مهمان‌نوازی اهالی این مزرعه شگفت ‌زده‌تان می‌کند. پس هم از سادگی محیط و هم حال‌ و ‌هوای خوبش و خون‌گرمی جنوبی‌ها لذت ببرید و از دنیای شهری و مدرن فاصله بگیرید.

در حیاط بزرگ این رستوران  که پر از درختان نخل است قدم بزنید  و حتما سر هر میزی که وسط این حیاط است توقف کنید تا تزیینات رستوران را ببینید که همگی از سنگ‌ها و صدف‌های دریایی خود جزیره‌اند. علاوه ‌بر تمام این جاذبه‌های ریز و جذاب رستوران، چاه آبی هم در گوشه حیاط است که معمولا در رستوران‌های دیگر نخواهید دید.

میز‌های غذاخوری این رستوران در اصل اتاقک‌هایی هستند که از چوب درختان و برگ نخل ساخته شده‌اند و در آن‌ها حصیر پهن کرده‌اند و پشتی گذاشته‌اند. به این اتاق‌ها کپر گفته می‌شود. پس زیر سایه برگ درختان نخل بنشینید و خستگی مسیر را از تن به در کنید.

در حیاط، منوی رستوران بر لوحی شیشه‌ای نوشته شده که به سنگی تکیه داده‌ شده است. ماهی سرخ‌شده و قیله ماهی، میگو دو پیازه و خرچنگ همگی از غذاهای پرطرف‌دار در سفر جنوب هستند و می‌توانید در این مزرعه که از محصولات ارگانیک خود مواد اولیه غذا را تهیه می‌کند، امتحانشان کنید.

اگر اهل غذا‌ها و طعم‌های جدید هستید، اصلا نگران طعم و کیفیت و سلامت غذا نباشید و با خیال راحت در این محیط زیبا از غذای لذیذ خود لذت ببرید. اگر هم دنبال غذاهای غیربومی هستید، می‌توانید مرغ سرخ‌شد‌ه‌ و خوش‌طعمی را نوش جان کنید که زنان زحمتکش بومی می‌پزند. به‌هیچ‌وجه شربت گیاهی سلیدون را از دست ندهید!

این شربت تقریبا از ۱۱ نوع عرق مختلف تشکیل می‌شود و شربتی خوش‌رنگ و خوش‌طعم است که تا به حال در زندگی خود و در هیچ مکان دیگری شبیهش را ندیده‌اید. در هنگام سفارش به این نکته توجه داشته باشید که نوشیدنی‌های گازدار مانند نوشابه در این مزرعه پیدا نمی‌شود و می‌توانید علاوه ‌بر عرقیجات، از دوغ محلی و خوش‌مزه‌ی این مکان نوش جان کنید.

مزرعه و رستوران سلیدون

 

علاوه‌بر مواد اولیه غذا‌ها و نوشیدنی‌ها، مرکبات و خرمایی کنار غذاها هم از محصولات کاملا طبیعی رستوران سلیدون هستند. در طبخ غذا‌ها از روغن حیوانی مقوی و لذیذ محلی استفاده می‌شود. پس حتما در سفرتان به جزیره هرمز، مهمان خانواده کارآفرین و مهمان‌نواز درویشی شوید و کیفیت و سلامت و قیمت مناسب را هم‌زمان در محیطی ناب تجربه کنید.

مزرعه و رستوران سلیدون

نحوه دسترسی به مزرعه و رستوران سلیدون

برای رسیدن به این مزرعه دو راه وجود دارد. اول اینکه می‌توانید ساعت هفت صبح یا دو بعدازظهر سوار شناور‌هایی شوید که از بندر شهید ذاکری جزیره قشم به جزیره هرمز می‌روند. در این مسیر حدود ۴۰ دقیقه سوار بر شناور از زیبایی‌های خلیج فارس و آب نیلگونش لذت ببرید تا به مقصد برسید.ماهی سرخ‌شده و قیله ماهی، میگو دو پیازه و خرچنگ همگی از غذاهای پرطرف‌دار در سفر جنوب هستند و می‌توانید در این مزرعه که از محصولات ارگانیک خود مواد اولیه غذا را تهیه می‌کند، امتحانشان کنید.
اگر از بندرعباس قصد رفتن به رستوران سلیدون را دارید، نگران نباشید. کافی است خود را به بندر شهید حقانی بندرعباس برسانید که شناور‌ها در ساعت‌های مختلف و طبق برنامه، این بندر را به‌مقصد بندر هرمز ترک می‌کنند.

مزرعه و رستوران سلیدون

به ‌محض رسیدن به جزیره ، تعداد زیادی موتور‌های سه‌چرخ کنار در خروجی اسکله هستند و اگر از آن‌ها درباره‌‌ی رستورانی با فضای سنتی و محلی برای صرف غذا سوال کنید، بیشترشان مزرعه سلیدون را پیشنهاد می‌دهند. پس سوار بر این موتور‌های جالب شوید و در حین گپ‌و‌گفت با افراد بومی، خود را به این مزرعه برسانید.

مزرعه و رستوران سلیدون

مزرعه و رستوران سلیدون

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *