جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مرمت خانه تاریخی معین‌التجار شوشتر آغاز شد

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ تیر ۱۳۹۹

علی محمد چهار محالی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد : در این فاز از مرمت ساماندهی و استحکام بخشی قسمت‌های آسیب دیده ظرف مدت سه تا چهار ماه انجام می شود. وی افزود : حدود ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و مبلغی هم از طریق اعتبارات ملی به این پروژه تزریق می‌شود .
معین التجار مرمت خانه تاریخی معین‌التجار شوشتر آغاز شد

رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شوشتر ادامه داد: خانه معین‌التجار یکی از خانه‌های ارزشمند و تاریخی در شهرستان شوشتر می‌باشد که در دوره قاجار حدود سال ۱۳۰۳ قمری در محله عباس این شهر در ۲ بخش اندرونی و بیرونی ساخته شده است.

وی گفت: ورودی این اثر ارزشمند با تزیینات سنگی و آجرکاری های بسیار زیبا آراسته شده است و تزیینات حجاری این خانه برخی مضامین اسلامی و آیات قرآنی نظیر آیه و ان یکاد ، یا قاضی الحاجات و یا کافی المهمات و نیز برخی نقش گل‌های ایرانی نظیر گل لوتوس می باشد که در گوشه ورودی این خانه چشم هر بیننده را نوازش می‌دهد .

رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شوشتر ادامه داد : تزیینات آجری از دیگر عناصر ارزشمند و به کار رفته در معماری این خانه است که هم در ورودی و هم در حیاط های اندرونی و بیرونی از آن استفاده فراوان شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شوشتر ادامه داد : از دیگر عناصر تزیینی به کار رفته تزیینات چوب بوده که در نوع خود از نظر کاربردی بسیار حایز اهمیت است و پنجره‌های ارسی خانه از قدیمی‌ترین و با اصالت ترین پنجره‌های موجود ارسی در شوشتر و حتی استان خوزستان می باشد.

وی افزود: خانه معین‌التجار در دوره پهلوی یکی از مدارس شهرستان شوشتر با نام مدرسه اردشیر بوده و بسیاری از بزرگان شوشتر تحصیل‌کرده این مدرسه قدیمی و تاریخیمی‌باشند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *