رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ مهر ۱۳۹۳

مدیر میراث تهران کلاهش را بالاتر بگذارد

اشتراک گذاری

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۷/۲۶ – خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه میراث فرهنگی – در خبر «ریاست بر میراث تهران با چاشنی وعده» که چندی پیش در خبرگزاری CHN، منتشر شده بود، اشاره‌ای به مسئله تفاهم نامه میراث فرهنگی و مسئولان فرودگاه داشت و تاکید کرده بود : آغاز کاوش‌ در محوطه باستانی فرودگاه امام خمینی (ره) یکی دیگر از وعده‌های خسروآبادی بود که تا کنون اجرایی نشده است هر چند که توافقنامه‌های متعددی با مسئولان فرودگاه بسته شد اما نتیجه عملی از این توافق‌ها به دست نیامد.

پاسخ روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی اما این بود:« برگزاری جلسات متعدد از سوی اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران منجر به امضای تفاهم‌نامه مشترک میان مجری طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران در تاریخ ۱۱/۳/۹۳ شد و پس از اخذ تاییدیه از پژوهشگاه میراث فرهنگی پروژه کاوش و مرمت در محوطه باستانی فرودگاه امام خمینی(ره) آغاز شد؛ این پروژه هم‌اکنون در حال اجراست.»

این در حالی است که حمیده چوبک، رییس پژوهشکده باستان شناسی در گفت و گو با CHN عنوان می‌کند که در حال حاضر هیچ گونه عملیات کاوشی در فرودگاه امام انجام نمی‌شود.

چوبک با بیان اینکه قرار است جلسه‌ای در مورد این کاوش با مسئولان فرودگاه برگزار شود، گفت:« در صورت به نتیجه رسیدن این جلسه، برنامه کاوش محوطه باستانی فرودگاه امام مشخص می‌شود.»

شیرازیان، مجری طرح و توسعه شهر فرودگاهی امام نیز می‌گوید که در حال حاضر پروژه‌ای در حال اجرا نیست اما امیدواریم که با کمک مدیر میراث فرهنگی تهران این اتفاق بیافتد.

به گفته او، در حال حاضر تفاهم نامه‌ای بسته شده و باید قراردادی نیز به امضاء برسد تا کار به صورت رسمی آغاز شود. چراکه فرودگاه امام نیاز دارد که نه تنها در محوطه باستانی‌اش کاوش شود، بلکه امامزادگان آن نیز مرمت و بازسازی شود.

آخرین کاوش‌های باستان شناسی در محوطه باستانی فرودگاه امام در سال ۶۸ انجام شده است. این کاوش‌ها که نشان از محل زندگی مردم عصر آهن داشت، جامعه باستان شناسی را حیرت زده کرد. با این وجود سال‌هاست که این محوطه تاریخی که می تواند تبدیل به سایت- موزه گردشگری در فرودگاه شود، بدون اقدامات حفاظتی به حال خود رها شده است.

33570-10055 مدیر میراث تهران کلاهش را بالاتر بگذارد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *