رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ مرداد ۱۳۹۳

مجموعه ساسانی فیروزآباد برای ثبت جهانی معرفی می شود

اشتراک گذاری

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۵/۱۱ – شیراز – خبرگزاری مهر: مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: مجموعه ساسانی به جای مجموعه زندیه برای ثبت جهانی معرفی می شود.

IMG16241540 مجموعه ساسانی فیروزآباد برای ثبت جهانی معرفی می شود

مصیب امیری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه برنامه ریزی کردیم که سهمیه شیراز برای ثبت آثار جهانی از بین نرود تاکید کرد: به دلیل اینکه وضعیت هتل آسمان شیراز همچنان مشخص نشده نمی توانیم مجموعه زندیه را برای ثبت جهانی معرفی کنیم.

وی ادامه داد: پرونده مربوط به مجموعه زندیه آماده است اما ارتفاع هتل آسمان مانع از موافقت برای ثبت جهانی این مجموعه می شود به همین دلیل و برای اینکه سهمیه شیراز از بین نرود در حال حاضر مجموعه ساسانی فیروزآباد را برای ثبت جهانی معرفی خواهیم کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در خصوص وضعیت این هتل تاکید کرد: به اعتقاد من مالک باید همکاری لازم را در این خصوص داشته باشد زیرا اگر هم مالک این هتل مجوز برای ساخت داشته باشد در زمان پایان کار و بهره برداری باید مجدد از ما تقاضای مجوز کند.

امیری یادآورشد: دو طبقه بالای این هتل باعث بروز مشکلات برای ثبت جهانی مجموعه زندیه شده و اگر امروز این دو طبقه تخریب شود بهتر از زمانی است که کار ساخت و ساز این هتل به اتمام رسیده است.

IMG19231163 مجموعه ساسانی فیروزآباد برای ثبت جهانی معرفی می شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فارس آمادگی کامل برای میزبانی گردشگران تابستانی را دارد، گفت: به طور حتم از فردا شاهد حضور گردشگران زیادی در شیراز خواهیم بود به همین دلیل بخش های مختلف استان فارس در این خصوص آمادگی لازم را دارند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس تصریح کرد: تمامی هتل ها و میهمانپذیری های شهر شیراز در آمادگی کامل هستند و بهترین نوع خدمات را به مسافرین ارائه خواهند داد.

امیری در خصوص ساعت بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس نیز گفت: ساعت بازدید از مجموعه سعدیه و حافظیه شیراز تا ساعت ۲۳ و زمان بازدید از تخت جمشید تا ساعت ۲۰ است اما به طور حتم با استقبال گردشگران این ساعات افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی لازم برای انجام نمایش نور و صدا در تخت جمشید نیز انجام شده است.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *