رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ مرداد ۱۳۹۳

رشد توریسم جهانی سریع‌تراز پیش بینی‌ها

اشتراک گذاری

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۵/۱۱ – خبرگزاری میراث فرهنگی ـ بین‌الملل ـ سازمان جهانی گردشگری اعلام کرد تعداد گردشگران و سفرهای بین المللی با ۵ درصد رشد در ۴ ماه نخست سال جاری نشانگر ظرفیت بسیار بالای شرکت های گردشگری برای انطباق با تحولات بازار بشدت رقابتی است.

سازمان گردشگری جهانی اعلام کرد نرخ سفر در سطح بین‌المللی در ۴ ماه نخست سال ۲۰۱۴ همچنان با قدرت به رشد خود ادامه داده است.

طبق همین گزارش تعداد گردشگران بین‌المللی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۳ درحدود ۵ درصد افزایش داشته و تا کنون بیش از ۴۶۰ میلیون سفر به خارج از مرزهای بین‌المللی صورت گرفته که باتوجه به فصل اوج سفر و گردشگری هم اکنون انتظار میرود که تا پایان ماه جولای این روند رو به رشد ادامه یابد.

طبق همین گزارش بیش از ۳۱۷ میلیون توریست بین المللی با اقامت شبانه بین ژانویه و آوریل ۲۰۱۴ سفر کردند که ۱۴ میلیون بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۱۳ است. این میزان رشد ۵ درصدی بالاتر از میزان پیش بینی شده در چشم انداز ده ساله از ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ از سوی سازمان توریسم جهانی است که تنها ۳ درصد رشد پیش بینی شده بود.

تقریبا در تمام مناطق مختلف جهان به طور متوسط روند رشد ۴ درصدی یا بالاتر داشته اند. اما از نظر تقسیمات منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه و امریکا هر دو با +۶ درصد رشد را ثبت کرده اند. اروپا و افریقا هردو ۵ درصد رشد را تجربه کردند.

این رقم رشد در خاورمیانه درحدود ۴ درصد برآورد شده است ولی درعین حال تاکید شده که این رقم باید با احتیاط و با توجه به تفاوت‌های موجود در منطقه درنظر گرفته شود.

“طالب رفاعی” دبیر کل سازمان توریسم جهانی این میزان رشد را نشان دهنده ظرفیت بسیار بالای شرکت های گردشگری برای انطباق با تحولات بازار و افزایش حمایت عمومی ازاین بخش دانست. با این حال به نظر میرسد امسال نیز رشد بازار تقاضا در بازارهای درحالی ظهور به ویژه چین ، فدراسیون روسیه ، هند و همچنین عربستان سعودی همچنان قدرتمند است.

این اطلاعات که براساس منابع مختلفی ازجمله ررزو سفر هوایی بین‌المللی تایید می شود که از نظر رشد در رزو پروازهای بین المللی در بازارهای آسیایی و سپس امریکا ،حدود ۸ درصد رشد را ثبت کرده‌اند.

IMAGE635416514992939916 رشد توریسم جهانی سریع‌تراز پیش بینی‌ها

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *