رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۵ فروردین ۱۳۹۳

سرمایه‌گذاری در گردشگری ایران به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۱/۲۵ – گروه گردشگری دنیای اقتصاد – شورای جهانی سفر و گردشگری در گزارش سالانه خود از تاثیر و نقش اقتصادی صنعت سفر و گردشگری در ۱۸۴ کشور و پیش‌بینی روند پیش‌رو خبر داد. در این گزارش درباره ایران از روند رو به رشد سهم صنعت گردشگری در اقتصاد کشور از سرمایه یاد شده است. به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، بخشی از این گزارش از سهم ۲/۲ درصدی گردشگری در تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۱۳ خبر می‌دهد؛ سهمی که در سال ۲۰۱۴ رو به فزونی است. براساس این گزارش، سهم مستقیم گردشگری و سفر در GDP ایران در سال گذشته ۱۵۱.۷۱۳ میلیارد ریال ایران برابر با ۲/۲ درصد از کل تولید ناخالص ملی کشور بود و پیش‌بینی می‌شود که این میزان در سال ۲۰۱۴ به ۲۸۹.۷۶۷ میلیارد ریال یعنی ۸/۲ درصد از کل تولید ناخالص ملی کشور برسد.

همچنین مجموع سهم گردشگری و سفر در GDP ایران در سال ۲۰۱۳ برابر با ۴۱۲.۰۹۵ میلیارد ریال یعنی برابر با ۶.۱ درصد از کل تولید ناخالص ملی کشوربوده است که این گزارش پیش‌بینی می‌کند در سال ۲۰۱۴ این میزان به ۷۶۴.۳۶۶ میلیارد ریال برسد. این میزان برابر با ۶/۷ درصد از کل تولید ناخالص ملی کشور در سال ۲۰۱۴ است.
طبق گزارش WTTC، در سال ۲۰۱۳ صنعت گردشگری و سفر به‌طور مستقیم از ۴۱۴,۵۰۰ شاغل در ایران حمایت کرده است. این میزان برابر با ۱.۹ درصد از کل شاغلان کشور است و انتظار می‌رود که این رقم در سال ۲۰۱۴ به حدود ۶۲۵.۰۰۰ شغل برسد. این رقم به معنی ۲/۲ درصد از کل بازار اشتغال کشور در سال ۲۰۱۴ است.همچنین در سال ۲۰۱۳ سهم کل صنعت سفر و گردشگری ایران در بازار اشتغال کشور و از جمله مشاغلی که مستقیما توسط این صنعت حمایت می‌شوند، ۵.۳ درصد از کل اشتغال کشور بود که برابر با ۱,۱۸۴,۰۰۰ شاغل است. پیش‌بینی می‌شود که این میزان در سال ۲۰۱۴ به یک میلیون و ۲۱۶هزار شاغل برسد. این گزارش حاکی از آن است که تولید درآمد صادراتی ایران از طریق بازدیدکنندگان در سال گذشته ۲۰۱۳ برابر با ۴۹.۵۷۷ میلیارد ریال بود که به معنی ۱/۳ درصد از کل درآمد صادراتی بود. پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال ۲۰۱۴ به ۶۴.۱۵۶ میلیارد برسد.
به علاوه در سال ۲۰۱۳ سرمایه‌گذاری در صنعت سفرو توریسم ۵۱.۷۹۱ میلیارد ریال بود که معادل ۹/۲ درصد از کل سرمایه‌گذاری کشور بوده است. این میزان در سال ۲۰۱۴ به ۱۰۰.۰۳۱ میلیارد ریال خواهد رسید که برابر با ۷/۳ از مجموع سرمایه‌گذاری‌ها است.
به گزارش «دنیای اقتصاد»، در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۳ اقبال عمومی گردشگران جهان نسبت به سفر به ایران افزایش یافته و این موضوع باعث شده است سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مربوط به گردشگری بیش از پیش علاقه نشان دهند.
0afaec288df3817a12d940773adb5799 سرمایه‌گذاری در گردشگری ایران به بیش از 100 هزار میلیارد ریال خواهد رسید

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *