رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ دی ۱۳۹۳

مانه و سملقان، تابلوی گردشگری خراسان شمالی

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۰/۲۹- مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری خراسان شمالی گفت: مانه وسملقان تابلوی گردشگری خراسان شمالی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، محمد سویدانلویی اظهار کرد‌: خراسان شمالی گنجینه معرفت‌ها وباب الرضا(ع) است وسرشار از جاذبه‌های فراوان در حوزه‌های مختلف گردشگری اعم از گردشگری سلامت، روستایی وفرهنگی تاریخی و طبیعی است و آن‌طور که شایسته بوده، معرفی نشده است. وی گفت: برای بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های خراسان شمالی تلاش همگانی لازم است‌، لذا انتظار این است در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه در شوراهای برنامه ریزی توسعه وکارگروه‌های دخیل در تدوین برنامه، همچنین تدوین بودجه ۹۴، رنگ و بوی گردشگری به خود بگیرد.

وی افزود: این استان بیش از ۱۲۰۰ اثر بنای تاریخی دارد که ثبت موسیقی مقامی به عنوان یک میراث ناملموس جهانی بخشی از هویت این استان است.

وی سرعت عمل و پیگیری دقیق دولت تدبیر وامید را مثبت ارزیابی و تاکید کرد: به منظور مطالبات وخواسته‌های فرهنگی‌، ملی و منطقه‌ای مردم به موازات تبیین دیدگاه‌های علمی وزیرساختی منطبق با چارچوب‌های جامعه امروز امیدهای فراوانی درهمه عرصه‌های فرهنگی وهنری به وجود آمده است.

سویدانلویی ضمن ابراز امیدواری درخصوص شکوفایی صنایع دستی گفت: صنایع دستی حوزه‌ای است که با سرمایه گذاری کم بیشترین سوددهی را دارد. ما ظرفیت خوبی در همه حوزه‌ها داریم، سرمایه گذاری در بخش خصوصی درحال افزایش است و ما از بخش خصوصی دعوت به سرمایه‌گذاری می‌کنیم و مجوز‌های لازم در کوتاه‌ترین زمان صادر می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: اقامت از چالش‌های اساسی در استان است که ساخت هتل، استاندارد سازی هتل‌ها‌، ساخت مراکز اقامتی گسترش شبکه‌های ارتباطی‌، امکانات حمل ونقل‌ و مهیا کردن زیرساخت‌های بانکی از جمله برنامه‌های اساسی استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری خراسان شمالی به شروع فعالیت‌های ستاد خدمات اجرایی سفر ایام نوورز ۹۴ اشاره کرد و گفت: باید کارها را با مدیریت صحیح به پیش برد و با ایمن سازی جاده‌ها و کاهش تصادفات خاطرات خوبی را برای گردشگران فراهم ساخت.

وی نقش رسانه‌ها را کلیدی و اثرگذار در توسعه گردشگری یادآور کرد و گفت: امیدوارم با همت رسانه‌ها و استان بیش از پیش شاهد توسعه خراسان‌شمالی باشیم.

393 مانه و سملقان، تابلوی گردشگری خراسان شمالی 394 مانه و سملقان، تابلوی گردشگری خراسان شمالی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *