رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ آبان ۱۳۹۹

لباس و پوشش در سفر

اشتراک گذاری

انتخاب لباس و پوشش در سفر ، یکی از دغدغه های همیشگی می باشد و معمولا هم هرچه بیشتر به این موضوع فکر کنی، بیشتر گیج میشی که کدام لباس میتواند مناسب باشد.به همین علت اگر قبل از سفر یک برنامه برای لباس پوشیدن داشته باشیم، دیگر مجبوریم نیستیم در زمان سفر به انتخاب لباس فکر کنیم.اولین نکته این است که همانطور که میدانید، سفر ممکن همراه با خطراتی نیز باشد و به همین علت بهتر است از انتخاب وسایل جانبی گران قیمت خود مثل ساعت، گردنبند و عینک گران قیمت خودداری کنید.

لباس و پوشش در سفر

چک کردن آب و هوای مقصد

 

چک کردن آب‌وهوای مقصد برای انتخاب لباس سفر اهمیت زیادی دارد. لباس‌هایی که در یک سفر پاییزی همراه می‌برید با لباس‌های یک سفر زمستانه تفاوت زیادی خواهد داشت. از طرفی گاهی اقلیم مقصد سفر با محل زندگی شما کاملا متفاوت است و باید از قبل این مورد را چک کنید. برای مثال آب‌وهوای کشورهای نیم‌کره‌ی جنوبی دقیقا عکس کشورهای نیم‌کره‌ی شمالی است و اگر قصد چنین مسافرتی دارید باید متناسب با این نکته لباس بپوشید و ببرید.

نپوشیدن لباس سفید قبل از رسیدن به مقصد

اگر می خواهید برای سفر لباسی سفید به تن کنید، بهتر است که آنها را تا رسیدن به مقصد از چمدان تان در نیاورید. شاید بخواهید که از همان لحظه ورودتان به مقصد، با پوشیدن لباسی سفید، استایلی خاص و متفاوت داشته باشید اما بدانید که این کار به هیچ عنوان منطقی نیست. لباس شما ممکن است در تماس با صندلی های وسیله نقلیه، سرویس بهداشتی یا حتی هنگام غذا خوردن در راه، کثیف یا لک شوند. حتی اگر لباس های شما از جاده هم جان سالم به در ببرند، ممکن است که هنگام جا به جا کردن چمدان ها کثیف شوند. بنابراین این ریسک را نکنید و لباس های سفیدتان را برای زمان دیگری به تن کنید.

لباس و پوشش در سفر

داشتن لباس گرم همراه خود

اگرچه همراه داشتن لباس گرم به فصل سفر بستگی زیادی دارد، اما حتی در فصل تابستان هم وجود یک لباس نیمه-گرم یا پتویی نازک می‌تواند کمک بزرگی باشد.“همراه داشتن ملافه یا پتوی نازک برای کسانی که با وسایل حمل‌ونقل عمومی سفر می‌کنند، اهمیت زیادی دارد.

انتخاب جنس لباس باید متناسب با فصل

در روزهای سرد، لباس بافت می‌تواند انتخاب خوبی باشد زیرا هم شما را گرم نگه می‌دارد و هم چروک نمی‌شود. اما در روزهای گرم، بهتر است لباسی انتخاب کنید که چروک نشود، ظاهر خود را حفظ کند، در عین حال بدن شما بتواند نفس بکشد.

لباس و پوشش در سفر

انتخاب لباس راحت

برای مسافرت هایی خود لباسی را انتخاب نمایید که برای درآوردن و پوشیدن مجدد آن راحت باشید زیرا در طول پرواز شما قرار است ، برای مدت زمانی مشخص، روی یک صندلی تنگ با فضای محدود بنشینید و یا احتمالا چند بار به دستشویی بروید پس لباسی را انتخاب نمایید که در آن احساس راحتی نمایید و بتوانید در طول پرواز کارهایتان را انجام دهید.

فراموش کردن مد

لباس راحتی انتخاب کرده و در عین حال می خواهید جذاب به نظر برسید. می‌توانید با همراه داشتن یک روسری، کیف دستی یا عینک آفتابی، به زیبایی ظاهر خود بیافزایید.

لباس و پوشش در سفر

انتخاب رنگ بندی مناسب

برای انتخاب رنگ لباس مناسب سفر همچنان اولویت شما نسبت به زمانی که می خواهید به سفر بروید، فرق می کند. بهار، تابستان، پاییز و زمستان هر کدام رنگ بندی های خاص و مناسب خود را می طلبند. خوبی این قسمت در این جا است که اگر واژه ی رنگ بندی مناسب مثلا برای بهار را در موتورهای اینترنتی جستجو نمایید، نتایج بسیاری دریافت خواهید کرد که شما را در راه انتخاب رنگ مناسب برای لباس هایتان کمک کند.
البته نباید از ترندها بگذرید زیرا در مد و لباس پوشیدن مخصوصا ترندهای رنگی بسیار تاثیرگذارند و پالت های رنگی مختلفی را به افراد معرفی می کنند. به صورت کلی اگر بخواهید رنگ مناسب برای فصل زمستان که مناسب برای سفر هم هم باشد را برای شما مثال بزنیم از ترکیب خاکستری و مشکی یا سبز ارتشی و رنگ های تیره، طوسی متمایل به فیلی و صورتی کمرنگ و پاستلی بسیار مد و ترند هستند البته نباید از بسیاری از ترکیب های دیگر گذشت.

همراه داشتن کوله پشتی بهتر از حمل چمدان

برنامه سپری کردن تابستان با کوله پشتی در اروپا یا جنوب شرق آسیا را دارید؟ پس قطعا همراه داشتن یک کوله پشتی بزرگ از چمدان چرخ دار بهتر است و کوله پشتی را براحتی می توان در قطار و رفت آمد بین مقصد حمل کرد. برای رفت و آمد روزانه در اطراف شهر ها حتما یک کیف دیگر نیز به همراه داشته باشید. هر نوع کوله پشتی چه بزرگ و چه کوچک از دور نمایان توریست بودن است. همچنین با داشتن کوله پشتی بزرگی که در یک اتوبوس یا قطار شلوغ به پشت انداخته اید ، احتمال این وجود دارد که به راحتی باز شود و از درون آن دزدی کنند.

ثبت لحظات خود در سفر

دوربین یا گوشی هوشمند کوچک کیفی به همراه داشته باشید.این پیشنهاد به درد عکاسان حرفه ای نمی خورد ولی عاشقان عکاسی که باید یک یا دو عکس بگیرند تا دست از دوربین بکشند بهتر است توجه کنند که هیچ وسیله ای به اندازه دوربینی که از گردن آویز شده نشانگر گردشگر بودن افراد نیست. دوربین بزرگ نه تنها گردشگران را از افراد بومی مشخص می کند بلکه براحتی هدف دزد ها نیز قرار خواهید گرفت. در نتیجه بهتر است که دوربینی کوچک یا یک گوشی هوشمند قابل حمل در کیف کوچک به همراه داشته باشید.

لباس و پوشش در سفر

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *