رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ آبان ۱۳۹۹

نکاتی برای خرید چمدان مسافرتی

اشتراک گذاری

یکی از مهم ترین چیزهایی که باید در سفر همراهمان باشد، چمدان است! بنابراین انتخاب چمدان به ویژه برای کسانی که زیاد به مسافرت می روند، اهمیت خیلی زیادی دارد.نکته اول و حائز اهمیت این است که چمدان شما باید متفاوت باشد! اگر چیزی بخرید که مانند آن را ممکن است افراد دیگری نیز داشته باشند، ممکن است دچار دردسر شوید. مخصوصا در فرودگاه ها.البته برای حل این مشکل و متمایز کردن چمدان خود می توانید بعد از خرید آن را با برچسب و یا پارچه ای متفاوت کنید تا راحت تر بتوانید چمدان خود را تشخیص دهید.هنگام خرید چمدان به دو نکته در خصوص چرخ چمدان باید توجه کنید. یکی سایز چرخ چمدان و یکی تعداد آن. ویژگی مهم چمدان های ۴ چرخ این است که به راحتی به همه طرف حرکت می کنند و می چرخند، در حالی که چمدان های ۲ چرخ فقط به سمت جلو و عقب حرکت می کنند.پس اگر چمدان ۴ چرخ انتخاب کنید راحتتر می توانید آن را حرکت دهید.

خرید چمدان مسافرتی

سایز چرخ چمدان هم در میزان روان بودن چرخ ها و سرعت حمل آن تأثیرگذار است. ممکن است چمدان هایی که چرخ کوچکی دارند تحمل وزن بار شما را نداشته باشند و به سختی حرکت کنند.پیشنهاد ما این است که هنگام خرید چمدان به کیفیت چرخ، سایز آن و تعداد آن توجه کنید و از روان بودن چرخ ها اطمینان حاصل کنید.

بدنه ی محکم

برخی برندها برای اینکه چمدانِ سبک‌وزن‌تری تولید کنند، از دسته و چرخ‌ها مایه می‌گذارند. یعنی دسته را نازک‌تر و چرخ‌ها را کوچک‌تر می‌سازند تا وزن چمدان سبک‌تر شود. اما اگر دسته و چرخ‌ها از استحکام کافی برخوردار نباشند، آن چمدان ارزش خرید ندارد. چک کنید که دسته لَق نزند. چرخ‌ها هم باید آن‌قدری خوش‌بنیه باشند که وزن چمدان را تاب بیاورند و زود فرسوده نشوند. برخی چمدان‌ها چرخ قابل‌تعویض دارند که آپشن به‌دردبخوری است. چون معمولا چرخ‌ها زودتر از خود بدنه فرسوده می‌شوند، می‌توانید چرخ‌ها را با پیچ‌گوشتی باز و با چرخ‌های نو تعویض کنید و به‌این‌ترتیب دوام چمدان‌تان را بالا ببرید.لازم است که بلندی چمدان متناسب با قد شما باشد، به طوری که بتوانید چمدان را به راحتی از روی زمین بلند کنید.

نکاتی برای خرید چمدان مسافرتی

زیپ چمدان

کیفیت زیپ چمدان و قفل آن بسیار مهم است، چون امنیت وسایل شما به آن برمی گردد. علاوه بر این، یادتان باشد که قسمت تحویل بار فرودگاه به هیچ عنوان چمدان هایی که درب آنها خراب است را تحویل نمی گیرد!زیپ ها دو نوع دارند؛ زنجیره ای و سیم پیچ. زیپ های زنجیره ای از دو ردیف دندانه به هم پیوسته تشکیل شده اند و از جنس فلز هستند. به همین خاطر مقاومت بالایی دارند و بهتر و قوی تر از زیپ های سیم پیچ هستند.

جیب ها

مسلماً چمدان و کیف هایی با تعداد جیب های بیشتر بهتر و مناسب تر است چرا که در این صورت دیگر شما روی راه پله های فرودگاه نگران پیدا کردن کارت پرواز و مدارک خود نخواهید شد. بهتر است ساک دستی دو نوع جیب جادار و باریک داشته باشد. در جیب جادار کیف لوازمی مثل مجله را بگذارید که می خواهید در طول سفر همراهتان باشند اما در جیب باریک تر مدارک و چیز هایی را بگذارید که می خواهید در کمتر از ۲ ثانیه به آن ها دسترسی داشته باشید. چمدان و کیف های تقسیم بندی شده خوب هستند، اما به یاد داشته باشید تقسیم بندی طراحان آن ها با سلیقه شما متفاوت است. براین اساس بهتر است برای خرید ساک و چمدان هایی که حاوی این گونه تقسیم بندی نیستند را، انتخاب کنید چرا که می توانید وسایل خود را بدون محدودیت در آن ها جای دهید.و نکته ی مهم دیگر این است که بهتر است جیب ها و بخش های مختلف چمدان، درون آن باشد تا از بیرون به راحتی نشود به وسایل شما دسترسی پیدا کرد و این موضوع امنیت چمدان شما را افزایش خواهد داد.

نکاتی برای خرید چمدان مسافرتی

دسته چمدان

هنگام انتخاب چمدان، دسته چمدان را چند بار بالا و پایین بکشید تا از سالم بودن و راحت بودن آن مطمئن شوید.

قفل

برخی چمدان‌ها خودشان به قفل رمزدار مجهزند. درمورد چمدان‌های بدون قفل هم دقت کنید که دارای زیپ سوراخ‌دار و قفل‌خور باشند.

بالانس بین استحکام و وزن

اگرچه که استحکام بالای چمدان از اهمیت ویژه ای برخوردار است ولی معمولا چمدان های محکم سنگین تر هستند.این سنگینی علاوه بر اذیت شدن شما در طول مسیر سفر، در مسافرت های خارجی نیز حیاتی می شود.برای هیچ کس خوشایند نیست که بابت وزن چمدانش پول اضافه بار بدهد!معمولا چمدان های دسته برزنتی که کف و کناره های محکمی داشته باشند، این بالانس را به خوبی رعایت کرده اند.

پایه های دسته اگر داخل چمدان باشند ماندگاری و استقامت بیشتری نیز خواهند داشت.بیرون بودن دسته علاوه بر سخت کردن جاگیری چمدان، آن هارا در معرض آسیب های بیشتری قرار می دهد.

بهتر است که چمدان خود را با توجه به میزان باری که می ‎خواهید حمل کنید انتخاب کنید، نه کوچک تر و نه بزرگ تر.هر چمدانی کاربری و استفاده خاص خود را دارد، قبل از خرید چمدان حتما به نیاز خود و تعداد افرادی که می خواهند از آن استفاده کنند توجه کنید.

نکاتی برای خرید چمدان مسافرتی

ضد آب بودن جنس چمدان

یکی از بزرگترین نکات برای انتخاب چمدان ، ضد آب بودن جنس آن است که این ویژگی در هنگام بارش باران بسیار ارزشمند است.همچنین لازم است بدانید که استفاده از محافظ چمدان به تمیز ماندن و ماندگاری بیشتر چمدان بسیار کمک می ‎کند.

هنگام خرید چمدان، رنگ تیره را انتخاب کنید، چون رنگ های روشن خیلی زود کثیف می شوند.

گارانتی

اگر مایل به دریافت خدمات پس از فروش هستید، صرف خرید چمدان گارانتی‌دار کفایت نمی‌کند. حتما مواردی را که شامل خدمات گارانتی می‌شوند چک کنید. گاهی شرکت‌ها تنها خرابی‌هایی را که مربوط به نواقص تولید باشند گارانتی می‌کنند.

قابلیت افزایش محیط داخلی

محیط داخلی برخی از چمدان ها قابلیت افزایش دارد و به این صورت که با کشیدن یک ژیپ داخلی ، اندکی به فضای داخلی چمدان اضافه می ‎شود و این ویژگی برای کسانی که زمان بازگشت از مسافرت بارشان افزایش میابد مناسب است.

نکاتی برای خرید چمدان مسافرتی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *