رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۵ فروردین ۱۳۹۴

قلعه تاریخی بهستان را دریابید

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۱/۲۵-رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان زنجان تاکید کرد: رودخانه قزل‌اوزن در زیر پایه‎های قلعه بهستان جریان دارد که برای جلوگیری از تخریب آن مسوولان باید به فکر راه‎حل باشند.

اویس کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، گفت: ماه‌نشان منطقه ژئوتوریسم زنجان است که به دلیل وجود تپه‌های رنگی، دودکش جن، روستاهای تاریخی مانند مادآباد و جاذبه‎های زمین‎شناسی به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده به گونه‎ای که گردشگر در این منطقه مدهوش می‌شود.

وی افزود: جاذبه‎های طبیعی ماه‌نشان در ارتفاعات هنگام طلوع خورشید بسیار زیبا است که برای جذب گردشگر باید فعالیت‎های مختلفی انجام شود، البته باید تاکید کرد برای رونق گردشگری نیازی به ساخت هتل نیست، بلکه نیازمند زیرساخت‎های فرهنگی است. مثلاً اطراف قلعه بهستان با وجود آلاچیق ساماندهی نشده است و شاهد لجنزار در آنجا هستیم، در حالی که ساخت یک سرویس‎ بهداشتی خوب می‎تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

این فعال عرصه گردشگری خاطرنشان کرد: بر اساس برخی مطالعات، قلعه بهستان از دوره مادها به جا مانده است و این قلعه که محل سکونت افراد بوده مانند آپارتمان به وسیله راه‌پله واحدهای مختلف از یکدیگر جدا می‌شود. بر اساس یک فرضیه طبقات بالای این قلعه برای افراد با رتبه بالاتر اختصاص داشت، ولی متاسفانه با توجه به اینکه رودخانه‌ قزل‌اوزن از زیر پایه‎های این قلعه رد می‌شود در خطر نابودی قرار دارد.

وی اظهار کرد: از قلعه بهستان در دوره افشاریه به عنوان درب دفاعی استفاده می‌شد، لذا بازدید از این قلعه به گردشگران توصیه می‌شود که البته در این راستا نیازمند حمایت مسوولان مانند فعال بودن خانه گردشگر هستیم.

990 قلعه تاریخی بهستان را دریابید

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *