رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۵ فروردین ۱۳۹۴

خمین سرمایه مهم گردشگری کشور

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۱/۲۵-فرماندار خمین از پتانسیل‌های گردشگری این شهرستان، به عنوان یکی از سرمایه‌های مهم کشور یاد کرد.

سیدمهدی ساداتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، ضمن اشاره به آب و هوای مطلوب این شهرستان گفت: جهت ایجاد بستر مناسب، برای تأمین زیرساخت‌های گردشگری استان مرکزی به محوریت خمین باید تلاش کرد.

وی وجود بیت امام خمینی(ره) به عنوان مهد پرورش شخصیت قرن حاضر را یک پتانسیل ارزشمند برای این شهرستان برشمرد و اظهار کرد: وجود مناطق طبیعی و بکر در کنار امامزادگان فضای آرامش‌بخشی را رقم زده، که از جمله ظرفیت‌های جذب توریست در خمین است.

ساداتی همچنین سنگ‌نگاره‌های تیمره را اثری ماندگار در جغرافیای خمین ارزیابی و بیان کرد: آثار کشف شده از دو شهر زیرزمینی در کنار قلعه سالار محتشم، بازار شبستان، پل حاج مرتضی و مسجد جامع، مجموعه‌ای را به وجود آورده که می‌تواند اوقات لذت‌بخشی را در ساعت‌های متمادی برای گردشگران رقم بزند.

فرماندار خمین قرار گرفتن این شهرستان در شاهراه ارتباطی و نیز دسترسی سریع به محوطه‌های گردشگری و تاریخی را از جمله مزیت‌های گردشگری این شهرستان برشمرد و افزود: به منظور رونق گردشگری خمین کارگروه گردشگری در این شهرستان تشکیل شده است.

وی گریزی به نبود دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این شهرستان زد و افزود: با توجه به اینکه رونق گردشگری یکی از اولویت‌های دولت است باید با همکاری منسجم در راستای دستیابی به اهداف دولت تلاش کنیم و در رونق هر چه بیشتر گردشگری گام برداریم.

این مسئول وضعیت اماکن تاریخی و گردشگری این شهرستان را مطلوب ارزیابی و اظهار کرد: تأمین منابع مالی جهت حفظ و احیای مناطق گردشگری و تاریخی این شهرستان به عهده کمیته برنامه‌ریزی است.

ساداتی در خصوص ورود گردشگر به این شهرستان در ایام نوروز بیان کرد: در سال جاری حدود هشت هزار بازدیدکننده وارد خمین شد که ۴۵۰۰ نفر در این شهرستان بیتوته کردند.

این مسئول همچنین از آمادگی این شهرستان جهت پذیرایی از گردشگران خبر داد و اظهار کرد: هتل چهار ستاره بهارستان در کنار مهمان‌پذیرهای این شهرستان آمادگی لازم را جهت ورود گردشگران داخلی و خارجی دارد.

ساداتی به اهمیت زیرساخت‌های گردشگری در حوزه شهری تأکید و بیان کرد: فضای سبز و مبلمان شهری شهرستان خمین در وضعیت مطلوبی قرار دارد که امیدواریم بستر مناسبی جهت ورود گردشگر به این خطه باشد.

991 خمین سرمایه مهم گردشگری کشور

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *