رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۶ دی ۱۳۹۲

قطر میزبان همایش بین‌المللی « گردشگری فردا » در فوریه

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۰/۱۵ – قطر در ماه فوریه میزبان همایش بین‌المللی «گردشگری فردا» خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این همایش دو روزه که ۲۳ فوریه در شهر دوحه – پایتخت قطر- برگزار خواهد شد، موضوعات مختلفی در زمینه صنعت گردشگری مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

به گزارش عرب نیوز، برگزاری این همایش امسال بر عهده «اداره گردشگری قطر» بوده و هر ساله در یکی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برگزار می‌گردد. هدف اصلی از برگزاری همایش دو روزه «گردشگری فردا» بررسی راهکارهای توسعه بیشتر صنعت گردشگری کشورهای منطقه غرب آسیا به ویژه شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس شامل عربستان، امارات، بحرین، کویت، عمان و قطر است.

قطر در سال‌های اخیر یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در توسعه صنعت گردشگری بوده و مقامات صنعت گردشگری این کشور قصد دارند تا قبل از برگزاری مسابقات «جام جهانی فوتبال» در سال ۲۰۲۲ این کشور کوچک را به یکی از ۱۰ مقصد برتر گردشگری جهان تبدیل کنند.

در این راستا از سال‌ها قبل توسعه زیرساخت صنعت گردشگری قطر آغاز شده که حاصل آن رسیدن تعداد هتل‌ های لوکس شهر دوحه به رقم ۸۱ است، البته ۱۱۰ هتل دیگر نیز در دست احداث است. از سوی دیگر دولت قطر قصد دارد صنعت گردشگری را در سال ۲۰۳۰ در منبع اصلی اشتغال این کشور تبدیل کند که حاصل آن اشغال ۱۲۷ هزار نفر در این صنعت و صنایع مرتبط خواهد بود.

قطر در سال‌های اخیر عملکرد خوبی در جذب گردشگر داشته و هر سال بطور متوسط بین ۱۵ تا ۱۷ درصد به گردشگرانش افزوده می‌شود. در این شرایط سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد دلاری در صنعت گردشگری این کشور تا پایان سال ۲۰۲۲ انجام شده و دولت قطر قصد دارد تا در راستای جذب یک میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۲، فرودگاه دوحه و فرودگاه‌های شهرهایی را که مسابقات جام جهانی در آنها برگزار می‌شود را توسعه دهد.

هرچند اکنون قطر در رتبه‌ ‌سی‌وهفتم کشورهای جهان از نظر جذب گردشگر قرار دارد، اما با توجه به داشتن ظرفیت‌های بالقوه‌ توسعه‌ گردشگری از جمله نیروی کار جوان، پیش‌بینی می‌شود این کشور به قطب نخست جذب گردشگر در منطقه‌ی خلیج فارس تبدیل شود و در این زمینه از امارات پیشی بگیرد.
130126112134_qatar قطر میزبان همایش بین‌المللی « گردشگری فردا » در فوریه

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *