رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ مهر ۱۳۹۸

فود کورت شمیران سنتر

اشتراک گذاری

فودکورت شمیران سنتر در محدوده اقدسیه تهران در مجتمع تجاری اداری شمیران سنتر واقع شده است. شمیران سنتر در زمینی به وسعت۳۲۰۰۰متربع مربع واقع در اقدسیه بلوار ارتش بنا شده است .یک مجموعه غذایی شیک، دنج و با تنوع غذایی و کیفیت بالا راه اندازی شده است. چشم انداز ۳۶۰ درجه این فودکورت و این مجموعه با دارا بودن ۴۰۰ واحد پارکینگ ، ۸۰واحد اداری ، ۷ طبقه تجاری و قریب به ۱۴۰۰ متر مربع مربوط به هایپر مارکت آن را به یکی از برترین مجتمع های رفاهی شهر تهران تبدیل کرده است.
فودکورت شمیران سنتر در فضایی فلت با بیش از ۱۴۰۰ متر مربع مساحت و ظرفیت بیش از ۴۰۰ نفر پذیرای تمامی بازدیدکنندگان می باشد. در فودکورت شمیران سنتر همه نوع غذای ایرانی، ایتالیایی، ترکی، سوخاری، برگر و هم چنین کافی شاپ وجود دارد. از برندهای برتر غذایی حاضر در فودکورت شمیران سنتر میتوان از ماهورا، موکو، شمیران ۵۳، چیترچیکن، رومانا و کافه ویونا نام برد.

فود کورت شمیران سنتر

طی سال‌های اخیر مجتمع های تجاری متعددی در شهرهای بزرگ احداث شده است. در این مجتمع ها معمولا یک فضای متمرکز برای رستوران ها، فست فودها و در برخی مواقع کافی‌شاپ‌ها لحاظ میشود. نام انگلیسی این فضا Food Count است که در برخی موارد همین کلمه به صورت فارسی بر روی تابلوها نوشته می شود. معادل فارسی این وکلمه هرچه که باشد، هنوز به طور کامل جا نیافتاده و همه آن را به یک نام خطاب نمی کنند. (ظاهرا فرهنگستان زبان و ادب فارسی معادل سرای غذا را برای این کلمه تعیین کرده است). در چنین فضاهایی معمولا غرفه های متعددی دور تا دور یک سالن بزرگ وجود دارد. در هر یک از این غرفه ها، یک رستوران یا فست فود مستقر شده و غذای خودش را عرضه میکند. در وسط سالن نیز میز و صندلی های متحدالشکلی قرار دارند که افراد پس از دریافت غذای خود از آنها استفاده می کنند.

فودکورت (food court) گونه نسبتا جدیدی از رستوران‌ها و کافه‌هاست که در مراکز خرید، فرودگاه‌ها و دیگر ساختمان‌های بزرگ وجود دارد و در آنها معمولا غذاهای حاضری و فست‌فود فروخته می‌شود.
در واقع فودکورت ها شباهت زیادی به کافه تریاها دارند. تنوع غذاهای فودکورت ها به اندازه‌ای هست که بتواند ذائقه‌های گوناگون را پاسخگو باشد.
دریافت غذا در این محیط ها حالتی شبیه به سلف سرویس دارد. یعنی غذای هر فرد در داخل سینی در روی کانتر همان اغذیه فروشی به وی تحویل میشود. کارد، چنگال، قاشق، نمک، فلفل، نی و دستمال کاغذی نیز در بسته های بزرگ یا تک نفره بر روی کانتر قرار داده شده و هر کس بسته به نوع غذا و نیاز خود، از آنها برخواهد داشت. بنابراین نحوه خدمات دهی در این مکان ها، با یک رستوران معمولی کاملا متفاوت است. هر فرد در جلوی پیشخوان غذا را سفارش داده، پولش را می پردازد. سپس بلافاصله یا با تأخیر غذایش را تحویل گرفته و به دنبال جای نشستن می گردد. پس نه از گارسون خبری هست و نه از سرو غذا.
هدف از ایجاد فودکورت ها تسهیل و تسریع در امور تهیه و سرو غذاست. اگرچه در ایران برخی از این فودکورت ها مجهزتر از رستوران‌های بزرگ هستند.
فودکورت شمیران سنتر همه روزه از ساعت ۱۱ الی ۲۳ و در ماه مبارک رمضان محمداز اذان مغرب تا ۱ بامداد آماده خدمت رسانی می باشد .

فود کورت شمیران سنتر فود کورت شمیران سنتر
فود کورت شمیران سنتر فود کورت شمیران سنتر
فود کورت شمیران سنتر فود کورت شمیران سنتر
فود کورت شمیران سنتر فود کورت شمیران سنتر

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *