رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۸ بهمن ۱۳۹۵

فرصت‌سازی کنوانسیون ۲۰۱۷ برای بازاریابی گردشگران ورودی

اشتراک گذاری

فرشید کریمی/ کارشناس ارشد گردشگری و هتلداری

از میزبانی کنوانسیون جهانی ۲۰۱۷ راهنمایان گردشگری جهان می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین رویداد گردشگری کشور در سال‌جاری نام برد که طی دو هفته گذشته با موفقیت تمام رقم خورد؛ رویدادی که در جریان آن بیش از ۳۰۰ راهنمای گردشگری از کشورها و ملیت‌های گوناگون از سراسر جهان میهمان کشورمان ایران بودند؛ اتفاقی که با حضور طالب ریفاعی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در مراسم افتتاحیه آن بر ایران‌هراسی‌های شکل گرفته در اذهان فعالان این صنعت در عرصه جهانی خط ‌بطلان کشید و از سوی دیگر موفقیت بزرگی برای تغییر ذهنیت منتخبان راهنمایان گردشگری جهان برای سفر به ایران به شمار می‌رود.

کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری، بزرگ‌‌ترین و مهم‌ترین گردهمایی راهنمایان گردشگری جهان است که به‌صورت دوسالانه زیر نظر مستقیم فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری و در یکی از کشورهای عضو این فدراسیون برگزار می‌شود. در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار راهنما از سراسر جهان عضو فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری هستند. میزبانی کشورمان از این رویداد جهانی علاوه بر فراهم‌ آوردن امکان بازدید از ظرفیت‌های گردشگری کشور و معرفی فرهنگ مردمان شهرهای مورد بازدید در مسیر تورهای تعریف شده در جریان کنوانسیون، زمینه آشنایی و ارتباط هرچه بیشتر میان راهنمایان گردشگری شهرهای مختلف کشورمان با دیگر همکاران خود در سراسر جهان را فراهم آورد.

این آشنایی خود می‌تواند زمینه‌ساز تعاملات بیشتر در حوزه‌های گوناگون میان راهنمایان گردشگری باشد که از جمله می‌توان به ایجاد ارتباط میان انجمن‌های راهنمایان گردشگری سراسر جهان، تقویت روابط حرفـه‌ای میان آنها، تبادل گردشگر میان ایران و دیگر کشورهای جهان و همچنین انتقال تجارب میان راهنمایان گردشگری سراسر دنیا نسبت به مقاصد سفر مورد بازدید هریک از آنان اشاره کرد. طبیعی است که ترویج کدهای اخلاقی و مهارت‌های حرفه‌ای در عرصه تورلیدری در سطح دنیا، توسعه آموزش بین‌المللی و افزایش سطح علمی راهنمایان گردشگری از طریق آموزش، افزایش، پیشبرد و ایجاد بالاترین استانداردهای حرفه‌ای و فراهم آمدن زمینه اشتراک‌گذاری دانش میان راهنمایان گردشگری دنیا نیز از دیگر دستاوردهای این کنوانسیون خواهد بود.

خروج از رکود زمستانی

از سوی دیگر بازدید جمع کثیری از راهنمایان گردشگری و تیم اجرایی همراه آنان از شهرهای قرارگرفته در مسیر تورهای کنوانسیون خود موجب رونق کسب‌وکارهای مرتبط با صنعت گردشگری در کشورمان در شرایطی شد که به دلیل فصل سرما همه ساله شاهد رکود نسبی گردشگری در کشور هستیم. معرفی تاسیسات و موسسات خدمات‌رسان گردشگری و آشنایی نمایندگان گردشگری کشورهای دیگر که در ارتباط مستقیم با تورگردانان مطرح دنیا قرار دارند با این واحدهای خدمات‌رسان به‌ویژه حامیان مالی برگزاری کنوانسیون، می‌تواند در آینده زمینه‌ساز همکاری و تعاملات بیشتر میان تورگردانان و راهنمایان گردشگری کشورهای دیگر با تاسیسات و موسسات گردشگری داخلی در زمینه اجرای تورهای ورودی به کشور نیز باشد.

علاوه بر موارد فوق، همزمان با میزبانی ایران از این رویداد جهانی و برگزاری انتخابات هیات‌مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری که در حاشیه این مراسم برگزار شد، با انتخاب نماینده‌ کشورمان، برای نخستین‌بار ایران به عضویت هیات‌مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری جهان درآمد که از منظر کسب جایگاه‌های بین‌المللی در عرصه گردشگری، رخدادی حائز اهمیت و تحسین‌‌برانگیز به شمار می‌رود و می‌تواند سرآغاز راهی برای میزبانی هرچه بیشتر کشورمان از سایر رویدادهای جهانی در عرصه گردشگری و کسب کرسی‌های بیشتر در سازمان‌های جهانی فعال در عرصه این صنعت باشد که طبعا تحقق آن نیازمند برنامه‌ریزی‌های هدفمند و بلندمدت است.

 فرصت‌سازی کنوانسیون 2017 برای بازاریابی گردشگران ورودی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *