رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ فروردین ۱۳۹۷

دعوت آلمان از ایران برای شراکت

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۲۱ – «رییس کل نمایشگاه‌های برلین به ایران پیشنهاد کرد تا شریک نمایشگاه ITB برلین (بورس بین‌المللی گردشگری آلمان) در سال‌های آینده شود.»

این خبر را معاون گردشگری کشور به خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در شرایطی داد که روابط سیاسی و اقتصادی غرب با ایران و همچنین بدهی‌های ایران به نمایشگاه ITB برلین در چند سال اخیر باعث شد نام کشورمان در فهرست سیاه این بورس گردشگری قرار گیرد، حالا با منعطف شدن جو سیاسی، مسوولان این نمایشگاه، ایران را به مشارکت طلبیده‌اند.

مرتضی رحمانی‌موحد در این‌باره گفت: ITB هر سال کشورهایی را برای برپایی این نمایشگاه به مشارکت می‌طلبد که این جریان با توجه به اهمیت این نمایشگاه، تأثیر فوق‌العاده‌ای در صنعت گردشگری آن کشور دارد. امسال شریک ITB، کشور مکزیک بود. مسوولان عالی‌رتبه‌ی این نمایشگاه به ایران پیشنهاد کردند تا در سال‌های آینده شریک این نمایشگاه بین‌المللی شود.

او اظهار کرد: ما در این‌باره اعلام آمادگی کردیم و قرار شد آن‌ها جزییات مربوط به این شراکت را بفرستند تا ما براساس آن تصمیم بگیریم. البته ITB تا دو سال آینده، شریک‌های خود را انتخاب کرده و ما باید برای چهار سال آینده برنامه‌ریزی کنیم.

معاون گردشگری کشور در ادامه با اشاره به دیگر دیدارهایی که در جریان حضور ایران در نمایشگاه گردشگری برلین با مقامات آلمانی داشت، به خبرنگار ایسنا گفت: با توجه به دیدگاه مثبت جامعه‌ی بین‌الملل نسبت به ایران، دیدارهایی را با مدیران نمایشگاه و مراجعه‌کنندگان علاقه‌مند به توسعه‌ی روابط گردشگری با ایران داشتیم، در کنار آن نیز دیدارهایی با رییس کمیسیون گردشگری مجلس آلمان و مدیرکل فرهنگی وزارت امور خارجه این کشور که یکی از قوی‌ترین مدیران کل این وزارتخانه است، انجام شد. این دیدارها بی‌سابقه بود، به‌طوری‌ که در سال‌های قبل، حضور مقامات سیاسی و فرهنگی آلمان در غرفه‌ی ایران، در این سطح نبوده است.

وی همچنین به دیدارش با رییس اتحادیه‌ی صنعت گردشگری آلمان اشاره و بیان کرد: در ساختار دولتی آلمان، گردشگری وجود ندارد و این اتحادیه تنها چتر موجود برای آژانس‌ها و فعالان گردشگری این کشور به‌شمار می‌آید که براساس دیدار صورت‌گرفته، قرار شد رییس این اتحادیه همراه یک هیئت گردشگری، سال آینده (۱۳۹۳) به ایران سفر کند.

معاون گردشگری با یادآوری این‌که ITB به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین بازارها و بورس‌های گردشگری دنیا، چهل‌وهشتمین دوره‌ی خود را امسال برگزار کرد، گفت: ایران ۲۲ بار در این نمایشگاه مهم گردشگری شرکت کرده و در این سال‌ها مساحت غرفه‌ی ما از ۲۳ تا ۷۵۰ مترمربع در نوسان بوده است؛ اما امسال ایران از نظر کمی و همچنین غرفه‌آرایی، حضور متفاوتی نسبت به گذشته داشت و تفاوت خاصی دیده می‌شد.

او با بیان این‌که ایران امسال در بورس گردشگری آلمان از نظر تعداد بازدیدکننده، حجم توافق‌های آژانس‌ها و ابراز تمایل طرف‌های خارجی برای توسعه‌ی همکاری‌های گردشگری، عملکرد مثبت و موفقی داشت، ادامه داد: ما حتما در ۲۰۱۵ ITB، حضور متفاوتی خواهیم داشت، چراکه نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری، یکی از ابزارهای ما برای توسعه‌ی مناسبات دوجانبه در زمینه‌ی فرهنگ و اقتصاد است.

رحمانی‌موحد سپس درباره‌ی این‌که برای تبلیغ در کشورهایی مانند آلمان که از بازارهای قدیمی گردشگری ایران هستند، اما در چند سال اخیر تحت تأثیر تحولات سیاسی قرار گرفته‌اند که در تعداد گردشگران ورودی از آن‌ها به ایران هم تأثیرگذار بوده، چه سیاستی را در پیش خواهند گرفت تا شرایط تغییر کند؟ گفت: ما باید بازارهای سنتی و قدیمی را که ریشه‌ی حضور آن‌ها در ایران به گذشته برمی‌گردد، حفظ کنیم. بسیاری از کشورهای اروپایی در حوزه‌ی فرهنگ، روابط قوی‌ای با ایران داشته‌اند و می‌توان گردشگران علمی، فرهنگی، سلامت و طبیعت‌گردی را از این کشورها به ایران جذب کرد.

وی اظهار کرد: نمایشگاه‌های گردشگری سالی یک‌بار برگزار می‌شوند. بنابراین نباید فقط منتظر آن‌ها بمانیم و روش‌های متنوعی مانند تورهای آشناسازی برای فعالان گردشگری و رسانه‌ها و همچنین تبلیغات محیطی را نیز در کنار نمایشگاه‌ها اجرا کنیم تا به نتایج بهتر و پایدارتری برسیم.

رحمانی‌موحد سپس گفت: ما برای اروپا، بسته‌ی تبلیغاتی را طراحی می‌کنیم و این، در برنامه‌ی معاونت گردشگری تعریف شده است. برای کشورهای همسایه‌ی ایران هم که در حوزه‌های گردشگری زیارت و سلامت می‌توان با آن‌ها تعامل داشت، بسته‌های تبلیغاتی دیگری را در نظر داریم.

او همچنین درباره‌ی این‌که آیا برای چنین طرح‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی بودجه‌ی مجزایی تعریف می‌شود؟ اظهار کرد: بودجه‌ی خاصی برای تبلیغات نداریم؛ اما وقتی بحث توسعه‌ی گردشگری خارجی مطرح است، باید راه‌ها و محورهای آن هم تعیین شود و با نظر موافقی هم که دولت درباره‌ی گردشگری دارد، امیدواریم بودجه‌ی مناسبی برای تبلیغات در سال آینده داده شود.

153040172 دعوت آلمان از ایران برای شراکت

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *