جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

گردشگری ایران از نگاه خبرگزاری ایتالیایی

تاریخ بروزرسانی :
۱۶ فروردین ۱۳۹۶

خبرگزاری «اجی» ایتالیا در گزارشی از جذابیت‌های گردشگری تهران نوشت. در این گزارش آمده است: «ایران اکنون درهایش را به روی گردشگران باز کرده و پیش‌بینی می‌شود که امسال گردشگران زیادی از پایتخت این کشور دیدن کنند.» به گزارش «ایرنا»، این خبرگزاری با تشویق ایتالیایی‌ها برای سفر به ایران نوشته است: «تاکنون تحریم‌های بین‌المللی مانع گسترش صنعت گردشگری شده بودند اما اکنون ایران درهایش را به روی گردشگران باز کرده است. شمال شهر تهران مدرن و ثروتمند و جنوب آن شلوغ است. این شهر به دلیل این که تاریخی چهارصد ساله دارد، دارای موزه‌های مهمی است. توسعه تهران که در قرن ۱۲ تنها یک روستای کوچک بود، از قرن ۱۶ و در دوران صفویه با ساخت یک بازار با یک دیوار شش کیلومتری با ۱۱۴ برج و ۴ دروازه آغاز شد و در قرن ۱۷ نیز یک کاخ سلطنتی در این شهر ساخته شد.»

این رسانه در ادامه توصیف خود از تهران خاطرنشان کرده است: «سلسله زندیه در سال ۱۷۵۹ میلادی نخستین کارهای مربوط به شهرسازی را آغاز کرد و تهران در سال ۱۷۸۶ به‌عنوان پایتخت ایران انتخاب شد. تهران سپس در نیمه دوم قرن ۱۹ تغییرات مهمی کرد و در آن ساختمان‌ها و خیابان‌های بزرگی ساخته شد و یک دیوار با ۱۲ دروازه داشت. تهران در آغاز قرن ۲۰ بزرگ‌ترین شهر ایران شد.» اجی افزوده است: «در زمان حاضر در ایران تنها ۱۳۰ هتل ۴ و ۵ ستاره وجود دارد اما برنامه‌هایی در حال اجرا هستند که شمار آنها را به ۲۷۰ باب افزایش خواهند داد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که تعداد گردشگران تا سال ۲۰۱۹ به ۱۰ میلیون نفر برسد. دولت ایران در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که هتل‌ها به مدت ۱۳ سال از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بود. سال گذشته بیش از ۵ میلیون گردشگر از این کشور بازدید کردند.» این خبرگزاری ایتالیایی نوشته است: «درحالی‌که در این روزها به مناسبت نوروز اکثر مسافران ایرانی بودند اما با آغاز ماه آوریل فصل گردشگری مهم برای خارجی‌ها نیز شروع می‌شود. تهران معمولا نخستین شهر بازدید شده توسط گروه‌های اروپایی از کشورهای آلمان، فرانسه و ایتالیا است.»

اجی سپس شرح مفصل جذابیت‌های تهران را اینچنین به رشته تحریر درآورده است: «حرم امام خمینی(ره) با گنبد طلایی و چهار مناره با نورهای سبز یکی از اماکن جذاب و دیدنی تهران است. جالب اینکه ارتفاع پایه گنبد این حرم تا زمین ۴۲ متر است که بیانگر سال ۱۳۴۲ و زمانی است که آغاز مبارزه امام علیه رژیم شاه بوده. ارتفاع بخش میانی این بنا نیز تا زمین ۵۷ متر است که بیانگر سال ۱۳۵۷، زمان پیروزی انقلاب اسلامی و ارتفاع نوک این گنبد نیز ۶۸ متر است که بیانگر سال فوت امام در ۱۳۶۸ است.» اجی در ادامه به معرفی موزه‌های تهران پرداخته و در آخر، گزارش خود را اینچنین به پایان رسانده است: «متروی تهران هر روز ۱۲ میلیون نفر را جابه‌جا می‌کند.»

n00144013 b گردشگری ایران از نگاه خبرگزاری ایتالیایی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد