جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

عمارت منطقی نژاد شیراز

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ دی ۱۴۰۰

عمارت منطقی نژاد شیراز یکی از جاذبه های تاریخی استان فارس است که در میدان احمدی شهر شیراز واقع شده است. عمارت تاریخی منطقی نژاد، کلکسیون ارزشمندی از صنعت کهن ایرانی مرتبط با عصر قاجار است. در سال ۱۳۸۳ منزل منطقی نژاد ترمیم و نو سازی گردید و به وسیله اداره میراث فرهنگی و تفریحی در سال ۱۳۸۴ به موزه ( آواها و نواها) نام گذاری شد.موزه آواها و نواها ( موزه موسیقی شیراز ) حاوی قسمت های گوناکونی مثل حجره شنیداری، دیداری، بایگانی صوتی_تصویری، نگارخانه ساز، مدارک و دست خط های مربیان موسیقی و… است.

عمارت منطقی نژاد9 عمارت منطقی نژاد شیراز

موزه آواها و نواها

در حجره های پی در پی خانه منطقی نژاد شیراز اقسام تارهای ایرانی و تارهای مناطق گوناگون ایران عرضه شده است و در لیست موزیک آن حدودا ۲۰۰۰ ساعت موزیک بایگانی شده است که می توان از طریق اتاقک هایی که دارای دستگاه های صوتی می باشند به آن ها گوش داد.موزه آواها و نواها شیراز همچنین، آلات موسیقی با دست ساخته شده مثل تار های قدیمی را معرفی و همینطور امکانات بانک اطلاعاتی موزیک قدیمی را عرضه می نماید.

عمارت منطقی نژاد عمارت منطقی نژاد شیراز

معماری عمارت منطقی نژاد

در قسمت جنوبی منزل منطقی نژاد شیراز، برترین قسمت اتاق با نقاشی های زینتی در سطح خارجی و بام و تزئینات آینه ای، دو حجره در اطراف شاه نشین با نقاشی هایی که در سطح آن کشیده شده و بادخن و ریسمان های نگارگری شده بام و بخاری با گچ ساخته شده، وجود دارد. در این نگارگری ها تصویر گل و بوته وهمچنین الگو از تصویر بانوان و کاخ به شیوه اروپاییان به چشم می خورد.یکی از حجره های این مسکن به روش باروک ( شیوه طراحی دوره هفدهم اروپا) با گچ تزئین شده است به این دلیل، این حجره را برای ارائه تندیس ها و تصاویر سازندگان اهنگ و موسیقی دان های دنیا به همراه زندگی نامه کوتاه و شناسایی سازندگان آهنگ و موسیقی دان های زمان های گوناگون موزیک قدیمی دنیا از دوران های احساسی تا به امروز در نظر گرفته شده است.

عمارت منطقی نژاد4 عمارت منطقی نژاد شیراز

موزه آواها و نواها یکی از جاذبه های تاریخی و فرهنگی شیراز است که در سال ۱۳۵۲ با شماره ثبت ۱۴۹۰ به فهرست آثار ملی ایران اضافه شد.

نحوه دسترسی

آدرس : استان فارس. شهرستان شیراز. میدان احمدی. کوچه پشت مسجد نو

عمارت منطقی نژاد1 عمارت منطقی نژاد شیراز

عمارت منطقی نژاد2 عمارت منطقی نژاد شیراز

عمارت منطقی نژاد3 عمارت منطقی نژاد شیراز

عمارت منطقی نژاد5 عمارت منطقی نژاد شیراز

عمارت منطقی نژاد6 عمارت منطقی نژاد شیراز

عمارت منطقی نژاد7 عمارت منطقی نژاد شیراز

عمارت منطقی نژاد8 عمارت منطقی نژاد شیراز

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد