رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۲ تیر ۱۳۹۹

طرز تهیه سوهان یزدی

اشتراک گذاری

طرز تهیه سوهان یزدی ، این شیرینی خوشمزه یزدی را می خواهیم در این مطلب به شما آموزش دهیم . سوهان یزدی شباهت زیادی به سوهان قم دارد و یکی از شیرینی های محبوب یزد می باشد . مواد بکار رفته در این شیرینی بسیار مقوی و خوشمزه می باشد ولی درست کردن آن لذت زیادی دارد .

سوهان یزدی

مواد لازم

آرد جوانه گندم : ۱۵۰ گرم
آب : ۳ لیوان
پودر هل : ۱ قاشق چای ‌خوری
روغن حیوانی (کرمانشاهی) : ۲ قاشق غذاخوری
شکر : ۳۰۰ گرم
عرق هل : ۱ قاشق مربا‌خوری
زعفران : ۲ قاشق غذاخوری ( اختیاری)
جوهر لیمو : ۴/۱ قاشق چای‌ خوری

طرز تهیه

ابتدا جوانه و آرد گندم را جداگانه الک کرده و به همراه روغن در ماهی ‌تابه‌ای با شعله ملایم اجاق به مدت حدود ۳۵ دقیقه تفت میدهیم . بعد از این زمان، دارچین، پودر هل و کمی پودر پسته را به آردها اضافه و کمی هم میزنیم . سپس، آب، شکر، جوهر لیمو و روغن حیوانی را با یکدیگر مخلوط کرده و اجازه میدهیم تا مواد به مدت حدود ۳۰ دقیقه با شعله ملایم بجوشد .
سپس، عرق هل و زعفران حل شده را نیز افزوده و شعله را خاموش میکنیم تا مواد کمی سرد شود. بعد از آماده شدن مایع شیرینی، در ظرفی نسبتاٌ بزرگی یک ملاقه از شربت آماده شده به همراه دو ملاقه از مواد خمیری را ریخته و به کمک دست مرتب ورزش میدهیم .

توجه داشته باشید که هر چقدر بیشتر مواد را ورز دهید سوهان بهتر و مرغوب‌ تری خواهید داشت. سپس، سینی بزرگی را کمی با روغن چرب کرده و مواد شیرینی را داخل آن ریخته و کاملاٌ پهنش میکنیم. روی شیرینی را صاف کرده و پودر پسته می‌ پاشیم و یک ساعت در دمای محیط میگذاریم . پس از این مدت ، سینی را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال گذاشته و سپس به اندازه و اشکال مختلف برش زده و سرو میکنیم .

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *