جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

شرایط دریافت ویزای قبرس

تاریخ بروزرسانی :
۷ آذر ۱۳۹۷

قبرس یکی از جزایر بزرگ در دریای مدیترانه به حساب می آید و بعد از جزایر ساردنی و سیسیل در رتبه سوم قرار دارد. در اطراف این جزیره سه قاره اروپا، افریقا و آسیا قرار گرفته و به طور کلی تقسیم به دو بخش شمالی و جنوبی شده است. در بخش شمالی اکثرا ترک و در بخش جنوبی اکثرا یونانی هستند. بخش جنوبی در اروپا قرار دارد. به طور کلی زبان رسمی این کشور هم ترکی و هم یونانی است. قبرس کشوری است که دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری است. این کشور دارای قدمت ۱۰ هزار ساله بوده و تمدن های بسیاری در اینجا حضور داشتند. از سوی دیگر به دلیل آب و هوای معتدل و مطبوع این کشور، جاذبه های طبیعی آن کم نیست. به خاطر این عوامل گردشگران و مسافران بسیاری به این کشور سفر می کنند و از حضور در آن لذت می برند. یکی از کشورهای توریستی که بسیاری از ایرانیان به سفر به آن بسیار علاقه دارند، قبرس است. برای سفر به قبرس باید حتما ویزای قبرس را از سفارت قبرس تهیه کرد. در ادامه به معرفی مختصری از این کشور و شرایط دریافت ویزای قبرس می پردازیم.

ویزای قبرس
قبرس در حال حاضر عضو اتحادیه اروپا بوده اما هنوز وارد پیمان شینگن نشده و در تلاش برای ورود به این پیمان است. به همین خاطر اخذ ویزای قبرس دارای شرایط و مقرارت خاص خود است. از سوی دیگر دریافت ویزای قبرس، برای دریافت ویزای شینگن بسیار موثر است. اگر قصد اخد ویزای قبرس را داشته باشید، سفارت قبرس حداکثر دو هفته و آن هم برای حداکثر یک بار ورود به این کشور ویزا صادر می کند. در ادامه مدارکی که باید برای اخذ ویزای قبرس به سفارت قبرس ارائه دهید را مشخص کرده ایم.

ابتدا فرم های مربوط به درخواست ویزای قبرس را از آژانس های مسافرتی مورد تائید سفارت دریافت و تکمیل کنید. سپس در مراجعه به سفارت قبرس باید شناسنامه، کارت ملی و پارسپورت خود را که حداکثر ۶ ماه از زمان انقضای آن باقی مانده باشد، به همراه کپی هر کدام، دو قطعه عکس بدون روتوش ۶ در ۴ که پس زمینه سفید دارند، گواهی اشتغال به تحصیل در دو نسخه فارسی و انگلیسی که در آن اطلاعاتی همچون زمان شروع فعالیت، عنوان شغلی و مقدار حقوق دریافتی در هر ماه درج شده و پرینت حساب بانکی طی ۶ ماه گذشته را ارائه دهید. توجه داشته باشید که باید از هر کدام از ویزاهای موجود در پاسپوت فعلی خود و ویزاهای موجود در پاسپورت های قبل و همچنین پاسپورت های قبلی خود کپی داشته باشید. در کنار این مدارک باید بلیت رفت و برگشتی که به نام خودتان است و همچنین واچر رزرو هتلتان در قبرس را ارائه دهید. اگر در کشور قبرس ملکی دارید باید قرارداد خرید آن ملک و همچنین سندش را ارائه دهید. اگر به قصد امور تجاری به قبرس سفر می کنید باید دعوت نامه تجاری از سوی شرکت موجود در قبرس را به همراه داشته باشید. اگر به منظور شرکت در کنفرانس به قبرس سفر می کنید باید تائیدیه حضور در آن کنفرانس و همچنین ریز برنامه های آن را به همراه داشته باشید. اگر برای دیدار با اقوام خود به این کشور سفر می کنید، در ارائه این مدارک وجود سندی مبنی بر رزرو هتل نیاز نیست و باید دعوت نامه، مدارک شناسایی خود و همچنین گارانتی بانکی یا تعهدنامه پذیرش مسئولیت از طرف فرد دعوت کننده را به همراه داشته باشید. اگر برای مصاحبه در سفارت کشورهای دیگر در قبرس به این کشور سفر می کنید، باید در کنار مدارک گفته شده در بالا گواهی کتبی وقت مصاحبه را نیز به همراه داشته باشید.

مدارک مورد نیازوشرایط اخذ ویزا

-اگر دارای پاسپورت دیپلماتیک و خدمت هستید، نیازی به دریافت ویزای قبرس از سفارت قبرس ندارید.

-الزاما ارائه تمامی مدارک گفته شده در بخش شرایط دریافت ویزای قبرس موجب اخذ ویزا نمی شود.

-سفارت قبرس تنها در روزهای یکشنبه و چهارشنبه و بین ساعت ۱۱ تا ۱۲ ظهر، مدارک متقاضیان برای دریافت ویزا را دریافت می کنند.

– امکان ارائه مدارک به صورت غیر حضوری وجود ندارد و فرد متقاضی خود باید حضور داشته باشد.

-از زمان ارائه مدارک تا صدور ویزا حدود ۸ روز کاری زمان می برد.

-افرادی که در پاسپورت خود مهر قبرس شمالی را دارند باید توجه کنند در صورت عوض نکردن پاسپورت، برای ورود به قبرس جنوبی، یونان، ایتالیا و برخی دیگر از کشورهای اروپایی دچار مشکل می شوند.

-اگر از قبرس جنوبی وارد این کشور شدید باید از همین منطقه نیز خارج شوید. این نکته را توجه داشته باشید که در مدت زمان اقامت خود می توانید به صورت زمینی وارد قبرس شمالی شوید ولی از این قسمت نمی توان خارج شد.

– اگر دارای ویزای شینگن هستید و مجاز به دوبار ورود به کشورهای عضو شینگن باشید، در صورتی که ورود اولتان باشد می توانید با این ویزا وارد قبرس جنوبی شوید و با توجه به زمانی که ویزا لحاظ کرده است در این کشور اقامت داشته باشید.

-در این کشور تنها چندین راه ورودی قانونی وجود دارد و مابقی غیرقانونی بوده و در صورت ورود از آن ها باید جریمه بسیار سنگینی را متحمل شد. افراد غیر اروپایی می توانند از فرودگاه لارناکا یا پافوس، بنادر لارناک آ، لیماسول، لاتسیس و پافوس به این کشور وارد شوند.

-ایرانیان می توانند بدون دریافت ویزا از سفارت این کشور وارد قبرس شمالی شوند ولی حق ورود به قبرس جنوبی را ندارند.

-ویزایی که برای ایرانیان در نظر گرفته می شود با توجه به زمان سفر آن ها است و به این صورت نمی توان بعد از دریافت ویزا زمان سفر را جا به جا کرد.شرایط اخذ ویزا
هزینه

-هزینه ویزای یک بار ورود به کشور قبرس در بین شرایط دریافت ویزای قبرس: ۲۰ یورو

-هزینه ویزای چند بار ورود به کشور قبرس: ۶۰ یورو

-این هزینه در زمان تحویل مدارک به صورت نقدی دریافت می شود.

آدرس سفارت قبرس

تهران، تجریش، خیابان شهید کریمی، پلاک ۱۹۴

تلفن: ۰۲۱۲۲۲۱۹۸۴۲

قبرس 1 شرایط دریافت ویزای قبرس

قبرس 2 شرایط دریافت ویزای قبرس

قبرس 3 شرایط دریافت ویزای قبرس

قبرس 4 شرایط دریافت ویزای قبرس

قبرس شرایط دریافت ویزای قبرس

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *