جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

تاریخ بروزرسانی :
۲۴ بهمن ۱۴۰۱

گشت و گذار در کیش ، این جزیره زیبا که مانند مرواریدی در خلیج فارس می درخشد، به شما امکان شناخت بیشتر این جزیره را می دهد. با سفر به کیش هم طبیعت را تجربه و لمس می‌کنید و هم در طول تاریخ و فرهنگ مردم جزیره سفر می‌کنید. جزیره کیش در همه دوره‌های تاریخی اهمیت زیادی داشته و دارد. برای مثال در زمان هخامنشیان کیش مرکز صید مروارید بوده است. یا در دوره اتابکان که والی خلیج فارس در کیش سکونت داشته و بازرگانان زیادی به این جزیره رفت و آمد داشتند. تا زمان صفویه که پرتغالی‌ها وارد جزیره شدند.

کیش سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

در سال ۱۳۴۹ هیئتی از کارشناسان ایرانی و آمریکا از جزیره بازدید کردند. پس از این بازدید، جزیره کیش با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک مناسب و جاذبه‌های طبیعی به عنوان یک مرکز بین الملی توریستی معرفی می‌شود. ودر سال ۱۳۵۱ سازمان عمران کیش با الگو قرار دادن جزایر هاوایی و مدیترانه شروع به ساخت و ساز و پیشرفت توریستی منطقه کرد.پس از بالا و پایین‌های بسیار سر انجام بین سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۱ این جزیره به عنوان منطقه آزاد تجاری معرفی می‌شود. بعد از رونق فعالیت‌های تجاری جزیره جان تازه‌ای می‌گیرد. تا به امروز که همچنان فعالیت‌های توریستی و تجاری در آن رونق دارد.

معرفی جزیره کیش

جزیره‌ کیش واقع در دریای خلیج فارس است که از توابع شهرستان بندرلنگه در استان هرمزگان محسوب می‌شود. شکل جغرافیایی این جزیره مشابه یک بیضی است که در تصاویر هوایی به خوبی قابل مشاهده می باشد. در اطراف جزیره‌ کیش، جزایر دیگری وجود دارند که می‌توان به جزیره‌ی هندورابی، جزیره‌ی فارور و جزیره‌ی سیری اشاره کرد. براساس جزییات منتشر شده‌ی تاریخی، احتمالا جزیره‌ی کیش در قرن چهارم قبل از میلاد مسیح توسط یک دریا سالار یونانی در دوران اسکندر کشف شده است.

از سوی دیگر براساس نقشه‌های تاریخی نام جزیره کیش در دوران قاجار «قیس» بود و در نهایت در دوران پهلوی نام این جزیره به «کیش» تغییر یافت. کیش به معنای تیردان است و این نام به دلیل بلندی‌های اطراف کیش که مانند تیر هستند انتخاب شده است. جزیره‌ کیش در دوران اشکانیان، ساسانیان و هخامنشیان نیز جزو ایران بود اما در دوران خلفای اموی این جزیره از تسلط ایران خارج شد و مجددا در دوران آل‌بویه تحت تسلط ایران قرار گرفته است.
مساحت کیش حدود ۹۰ کیلومتر مربع و طول آن ۴۵ کیلومتر است. جمعیت کیش در حال حاضر بیش از ۴۰۰۰۰ نفر برآورد شده که سالانه حدود ۲ میلیون گردشگر و مسافر از این جزیره دیدن می‌کنند. مردمان این جزیره بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند که آداب و معاشرت با آن‌ها بسیار لذت بخش است. از آنجایی که این جزیره‌ی زیبا مرکز شهرستان بندر لنگه به حساب می‌آید. بخش بزرگی از جمعیت این شهرستان در کیش زندگی می‌کنند. در واقع به جرات می‌توان گفت که ۹۰ درصد جمعیت شهرستان بندرلنگه در شهر کیش سکونت دارند.

کیش 1 سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

جاذبه های گردشگری کیش

شهر حریره

شهر باستانی حریره با قدمت ۸۰۰ ساله از توابع شهرستان بندرلنگه و دارای وسعتی حدود ۱۲۰ هکتار است. بقایایی که در ساحل شمال جزیره دیده‌ شده متعلق به دوره ساسانیان و اوایل دوره اسلامی است. در فضای این شهر تاریخی، مسجد، قنات‌ها، حمام و خانه اعیانی درنتیجه جستجوهای باستان‌شناسی کشف‌ شده اند.
آدرس : استان هرمزگان، جزیره کیش، میدان المپیک، میدان حریره، شهر باستانی حریره

حریره سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

کشتی یونانی کیش

یکی از پربازدید ترین جاذبه‌های جزیره، کشتی یونانی کیش است. این کشتی که توسط ویلیام همیلتون در بندر گلاسکو در اسکاتلند ساخته‌ شده است در سال ۱۳۴۵ در ساحل  در روستای باغو گیر کرد. کشتی یونانی که وزن آن بیش از ۷ هزار تن و دارای طول ۱۳۶ متری است نماد جزیره کیش است و بانام‌های کولا اف، نچرالیست، امپایر ترومپت، کوروش پارسی و همدان شناخته می‌شود.
آدرس: استان هرمزگان، جنوب غربی جزیره، خیابان غروب، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی

کشتی یونانی سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

پارک دلفین کیش

یکی از پرطرفدار ترین مکان های دیدنی کیش پارک دلفین ها است که شامل بخش های مختلفی از جمله پارک دلفین، آمفی تئاتر، باغ پرندگان و گونه های جانوری مختلفی می باشد. در دلفیناریوم این پارک می توانید نمایش، رقص و همچنین نقاشی کشیدن دلفین های آموزش دیده را ببینید و با پرداخت هزینه برای دقایقی با آن ها شنا کرده و عکس یادگاری بگیرید.

پارک دلفین ها سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

جزیره هِندُرابی

جزیره هندرابی در میان دو جزیره کیش و جزیره لاوان قرار دارد و بسیار آرام بوده و مکان مناسبی برای غواصی است. مساحت این جزیره تقریباً ۲۳ کیلومتر است. درهندرابی علاوه بر گونه‌های مختلف از آبزیان، آثاری از خرابه‌های قریه‌ای (الدورات، الصراة) دیده می‌شود. در توسعه جزیره هندرابی هتل‌های چادری، فرودگاه و بندرگاه در نظر گرفته‌ شده است.
آدرس : استان هرمزگان، شمال غربی جزیره  یا جنوب شرقی جزیره لاوان، جزیره شیدور

هندورابیپ سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

اسکله تفریحی کیش

این اسکله به خاطر داشتن عرشه‌ های چوبی بسیار زیبا با طول ۴۳۷ متر، همیشه مکان مناسبی برای دوستداران به حرفه عکاسی، علاقه مندان به ورزش و عاشقان آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس بوده و از آن به عنوان یکی از بهترین مکان های تفریحی کیش در خاطراتشان یاد می‌کنند. در بازدید از اسکله تفریحی جزیره  می‌توانید از سینما ۴ بعدی، بولینگ مریم در کنار کافه و رستوران‌های آن نهایت لذت را ببرید.
آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار هرمزگان

اسکله تفریحی سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

شهر زیرزمینی کاریز کیش

این شهر اسرارآمیز که در عمق ۱۶ متری زمین قرار دارد و یکی از جاهای ديدنی كيش است که هر گردشگری از آن بازدید می کند، دارای ساختمان‌ها با معماری بسیار زیبا به همراه قنات است که منبع تأمین آب شیرین ساکنین جزیره به شمار می‌آید. سقف شهر کاریز کیش با انواع صدف‌ها و مرجان‌ها با قدمت طولانی تزئین شده است. این شهر دارای حمام‌های سنتی است که توسط هنرمندان ایرانی حفاری‌ شده‌اند.
آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار المپیک، خیابان میر مهنا

کاریز سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

بوستان آهوان کیش

اگر دوستدار حیات‌وحش هستید و به جزیره کیش سفرکرده‌اید حتماً به بازدید از بوستان آهوان بروید. در فضای بوستان، حیواناتی مانند آهو، گوزن، شیر، شغال، میمون و غیره قابل‌ مشاهده هستند و می‌توانید با آسودگی خاطر آن‌ها را در یک مساحت ۲ هکتاری نوازش کنید. باغ وحش ها برای کودکان و البته بزرگسالان مکان هایی بسیار جذاب هستند؛ بنابراین اگر با خانواده تان به کیش سفر می کنید از این باغ وحش دیدنی حتما دیدن نمایید.
آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، انتهای خیابان فردوسی

پارک آهوان سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

شهربازی کیش

شهربازی، همیشه با داشتن وسایل متنوعی که هیجان انگیز هستند به‌عنوان مکانی شناخته می‌شود که تفریحات مهیج و شادی‌آفرین را بدون محدودیت سنی به همگان ارائه می‌کند. کیش دارای دو شهر بازی به نام های شهر بازی هایلند  و شهربازی  است که با مساحت ۳ هکتاری و و سایل نظیر رولرکاستر هوایی و آبی، سورتمه، قطار لاستیکی، سفینه و غیره به تمامی گردشگران لذت داشتن لحظاتی هیجانی و امن را می دهد.
آدرس : استان هرمزگان، جزیره کیش، پارک شهر

شهربازی کیش 1 سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

پارک ساحلی سیمرغ

پارک ساحلی سیمرغ با داشتن پیست اسکی، پینگ‌پنگ، دوچرخه و مسیرهای مخصوص پیاده‌روی در کنار سایر جاذبه‌های تفریحی و گردشگری جزیره کیش در حال ارائه خدمات به گردشگران است. مزیت اصلی این پارک هم‌جوار بودن با هتل سیمرغ ، دلفیناریوم و هتل مارینا است.
آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، مابین جاده جهان و جاده دوچرخه‌سواری

پارک سیمرغ سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

پارک شهر کیش

از پارک شهر به‌عنوان یک سرزمین رویایی و یکی از بهترین جاهای دیدنی کیش در شب یاد می‌شود؛ چراکه دارای سینما گیم، تجربه پرواز با یک بازی شبیه‌سازی‌شده، کلبه وحشت، اسکیپ روم و غیره است و در فضای سبز این پارک از گونه‌های نایاب گیاهی استفاده‌ شده است. پارک شهر دارای یک دریاچه مصنوعی است که می‌توانید بر روی آن در کنار آبنمای زیبا قایق‌ سواری کنید.
آدرس : استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار خلیج‌فارس

پارک شهر سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

آکواریوم کیش

آکواریوم کیش در جنوب شرقی جزیره و در مجاورت پارک دلفین های کیش قرار دارد؛ آکواریومی با دو قسمت اصلی که مکان مناسبی برای گردش به‌خصوص با کودکان است. بخش اول آکواریوم  با حجم ۵۰,۰۰۰۰ لیتر به آبزیان بزرگ مانند کوسه و ماهی‌های عظیم اختصاص دارد و بخش دوم آن با حجم ۲۰,۰۰۰ لیتر مختص آبزیان آب شیرین است. بخش دیرینه‌شناسی با نمایش آبزیان تاکسیدرمی و بخش خزنده‌ها با نمایش انواع خزنده‌ها مانند انواع مار، کروکودیل، عقرب و غیره از دیگر دیدنیهای آکواریوم کیش هستند.

آکواریوم کیش سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

درخت سبز کیش

درخت سبز کیش در یکی از مناطق خاص جزیره یعنی دره پرتغالی‌ها قرار دارد که دارای قدمت ۵۰۰ تا ۶۰۰ ساله است. در مجموعه فعلی امکاناتی مانند نمازخانه، بوفه، رستوران فصلی، سرویس بهداشتی جهت استراحت گردشگران در نظر گرفته‌ شده است. در مجموعه درخت سبز شما می‌توانید هم به سمت شهر باستانی حریره و هم به‌ سوی آب‌انبار سنتی جزیره در عرض چند دقیقه پیاده‌روی طی کنید.
آدرس : استان هرمزگان، جزیره کیش، میدان حریره، خیابان درخت سبز، مجموعه درخت سبز

درخت سبز 1 سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

پارک آبی کیش

یکی دیگر از جاهای دیدنی جزیره، پارک آبی کیش یا اوشن پارک است که مورد توجه اکثر گردشگران قرار دارد. اوشن پارک که به عنوان اولین پارک آبی روباز در ایران شناخته می شود دارای بالاترین استانداردها بوده و ساخت آن سال ها طول کشید. این پارک به گونه ای طراحی شده که همه افراد با هر رده سنی می توانند در آن لحظات مفرحی را تجربه کنند.

ورزش آبی سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

برای دیدن بقیه جاهای دیدنی کیش می توانید اینجا کلیک کنید.

روستاهای کیش

روستای باغو

روستای باغو از قدیمی‌ترین روستاهای واقع در جزیره کیش است که دور از بخش‌های پیشرفته و مردم این جزیره زیبا قرار گرفته است. باغو نحوه زندگی ساکنان قدیمی این جزیره را برای گردشگران به نمایش می‌گذارد.این روستا علاوه بر محیط بومی خود، جاذبه‌های دیگری نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مسجد تاریخی و درختان لور روستای باغو اشاره کرد. همچنین در سال‌های اخیر و در چهارچوب طرح‌های فراوان زیباسازی جزیره ، پارکی به نام «پارک دلیران» با وسعتی در حدود ۶۰ هکتار در این منطقه ساخته شده است. این امر باعث افزایش امکانات تفریحی و استفاده مناسب از زیبایی‌های طبیعی روستای باغو برای جذب گردشگر شده است.

روستای باغو سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس
آبشخورهایی مخصوص آهوان زیبای جزیره نیز در روستای باغو ساخته شده است که این امر باعث حضور بیشتر این آهوها در این منطقه می‌شود.

روستای باغو 1 سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

غذاهای محلی کیش

سمک مشوی

ردپای غذاهای عربی در غذاهای سنتی کیش کاملا مشهود است. یکی از این غذاها سماک مشوی است. این غذای محبوب بومیان جزیره  از ماهی تازه و ادویه‌جات عربی تهیه می‌شود. ماده اصلی تهیه این غذا ماهی تازه خلیج فارس است که به‌صورت کبابی یا سرخ‌کرده تهیه می‌شود. ازآنجاکه ساکنان جزیره این غذا را با ادویه‌های عربی می‌پزند، برای کسانی که غذاهای تند را دوست دارند طعم فوق‌العاده‌ای دارد.

سمک مشوی سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

مضروبه

ماهی از سفره جنوبی‌ها به‌خصوص بومیان و غذاهای محلی کیش حذف نخواهد شد. مضروبه هم یکی دیگر از غذاهای سنتی کیش با طعمی خاص و بی‌نظیر است. برای تهیه مضروبه ماهی را با سبزیجات محلی و سیر طعم‌دار ترکیب کرده و می‌پزند.

مضروبه سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

قلیه‌ماهی

قلیه‌ماهی غذای مخصوص کیش نیست ولی جنوبی است و در بین غذاهای سنتی کیش هم بسیار سرو می‌شود و شاید به دلیل چاشنی‌هایی که به آن اضافه می‌کنند کمی عطر و طعم متفاوت با سایر مناطق داشته باشد. برای تهیه این غذا ماهی را با سبزی‌های خوشمزه و معطر تفت می‌دهند و همراه با چاشنی و مواد معطر و خوش‌طعم دیگر می‌پزند.

قلیه ماهی کیش سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

خورشت میگو

خورشت قلیه‌میگو یا خورشت میگو، ظاهری شبیه قورمه سبزی، قلیه‌ماهی یا سایر غذاهای سبزیجاتی ایرانی دارد. با این تفاوت که در آن به جای گوشت یا ماهی از میگو استفاده می‌شود و تنوع سبزیجات آن کمتر است. طعم اصلی و پایه‌ای آن سیر است که در طول پخت به آن اضافه می‌کنند. ترشی خاصی هم به آن اضافه می‌کنند که در بیشتر مواقع این ترشی تمر هندی است.

قلیه میگو سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

کله‌کندی

ماهی «عومه» ساردینی به نام ساردین پهلو طلایی است. بومیان و ساکنین جزیره کیش از این ماهی برای تهیه نوعی غذا به نام کله‌کندی استفاده می‌کنند. نامگذاری این غذا هم به این دلیل است که ابتدا سر ماهی را می‌زنند تا فقط گوشت آن باقی بماند. بعد با مواد معطر آن را می‌پزند. پس از از پخت به آن ادویه و پیاز داغ و روغن محلی اضافه می‌کنند.

کله کندی سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

مارگوگ

مارگوگ یا مرقوق نوعی غذای اصیل عربی است که در کیش با دستورالعملی متفاوت‌تر طبخ می‌شود. این غذای اصیل کیش حاوی انواع سبزیجات تازه است. مارگوگ از گوشت بره، سیب‌زمینی، هویج، فلفل‌سبز تند، بادمجان، گوجه‌فرنگی، پیاز، سیر و ادویه‌های مخصوص تهیه می‌شود و برای پخت آن ابتدا گوشت و سبزیجات را جداگانه می‌پزند و سپس آن‌ها را مخلوط می‌کنند. در پایان، تکه‌های کوچک خمیر نان سنگک را به ظرف اضافه می‌کنند. مارگوگ مانند تمام خورشت‌های ایرانی با برنج سرو می‌شود و در بین سایر غذاهای سنتی کیش، کمی ناشناخته مانده است.

مارگوگ سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

پودنی

پودنی هم غذایی است که با گوشت ماهی پخته می‌شود؛ اما نوع کوسه سواحل کیش. پخت گوشت سفت کوسه کمی سخت است. برپومیان برای این که بتوانند گوشت را کاملا بپزند ابتدا آن را در آبلیمو و زردچوبه می‌پزند. سپس پوست کوسه را می‌کنند و گوشت آن را فشار می‌دهند تا آب داخل گوشت خالی شود. سپس آن را با ادویه و سبزیجات معطر تفت می‌دهند و همراه با برنج سرو می‌کنند.

پودنی سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

حمسه‌الخرت

داخل صدف مروارید ساز که به آن «محار» می‌گویند، بخش گوشتی کوچکی وجود دارد که البته همه آن خوراکی نیست. بومیان کیش به دقت بخش غیر قبل خوردن محار را جدا می‌کنند و بخش خوراکی را با انواع ادویه و پیازداغ می‌پزند و خوش طعم می‌کنند. این غذا را می‌توانید با برنج یا نان میل کنید.

حمسه الخرت سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

هتل های کیش

هتل میراژ کیش

این هتل به‌عنوان یکی از بهترین هتل های کیش و البته جدیدترین هتل کیش، در سال ۱۳۹۷ بهره‌برداری شده است. ساختمان آن دارای معماری خاصی به شکل یک هرم دو سویه است. این هتل زیبا در ۸ طبقه ساخته شده که در آن طبقات به صورت پلکانی کاهش پیدا می‌کنند.موقعیت مکانی این هتل به‌گونه‌ای است که به‌راحتی می‌توانید به ساحل زیبای خلیج فارس دسترسی داشته باشید.برخی از واحدهای هتل میراژ در طبقات ۱ تا ۸ و برخی دیگر در محوطه هتل قرار گرفته‌اند. این هتل امکانات بسیاری خوبی برای مسافران خود فراهم کرده و به دلیل نوساز بودن، کاملاً مجهز و مدرن است.این هتل دارای ۱۷۸ اتاق و سوئیت با امکانات و تجهیزات مدرن است.
آدرس :جزیره کیش، بلوار دریا، هتل میراژ

هتل میراژ سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

هتل پانوراما

هتل پانوراما کیش فعالیت خود را از سال ۱۳۹۸ آغاز کرده، ساختمانی ۱۵ طبقه دارد که دارای ۲۶۷ اتاق و ۶۹۳ تخت است که می‌توانید برای رزرو اتاق دو تخته دبل و توئین، اتاق دو تخته دبل لوکس و پاناروما، اتاق سه تخته لوکس و اتاق کانکت ۴ نفره اقدام کنید.
پانوراما بهترین هتل پنج ستاره کیش از نظر مسافران است که در بلوار رودکی واقع شده و امکانات ویژه‌ای برای مسافران دارد. به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب، این هتل دسترسی آسانی به مراکز خرید و اماکن دیدنی جزیره  داشته که از آن جمله می‌توان به ساحل خلیج فارس، مراکز خرید سارینا ۲ و زیتون اشاره کرد.
از جمله امکانات ویژه هتل می‌توان به رستوران با ظرفیت ۲۰۰ نفر، پارکینگ با ظرفیت ۶۰ خودرو (دارای هزینه)، اینترنت نامحدود رایگان در لابی، استخر طبق تعرفه هتل، صندوق امانات، آتلیه، تاکسی سرویس، پذیرش ۲۴ ساعته، سونا و جکوزی، آژانس ‌مسافرتی، اتاق چمدان و کافی‌شاپ اشاره کرد.
آدرس : کیش، بلوار رودکی، روبروی برج دیپلمات

هتل پانوراما سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

هتل ترنج کیش

هتل ترنج یکی از خاص ترین هتل های نه فقط کیش بلکه سراسر ایران است که در سال ۱۳۹۴ ساخته شده و یکی از زیباترین نمونه‌های استفاده از هنر ایرانی در ساخت بنا به شمار می‌رود.اتاق‌ها و سوئیت‌های این هتل تماماً روی آب‌های نیلگون خلیج فارس ساخته شده بنابراین همه مسافران به‌راحتی به دریا دسترسی دارند. اقامت در هتل ترنج تجربه‌ای است که اگر شما هم یک بار طعم آن را بچشید، قطعا موافق تمام نگاه مسافران خوش سلیقه‌ای خواهید بود که آن را به عنوان یکی از محبوب ترین و بهترین هتل های کیش انتخاب کرده‌اند.
این هتل که در شمال غربی جزیره  واقع شده، منطقه‌ای آرام و بکر برای یک مسافرت عالی، به‌دور از هیاهوی شهر است. هتل ترنج  در دو فاز به بهره‌برداری رسیده که سوئیت‌هایی روی دریا و هتلی طبقاتی در ساحل جزیره است. از بالا که به این هتل زیبا نگاه کنید، می‌بینید که به شکل یک ترنج زیبا ساخته شده است.تمامی‌ اتاق‌های این هتل دارای بالکن رو به دریا و بخشی شیشه‌ای در کف هستند که می‌توانید امواج زیبای دریا را در آن ببینید.
آدرس :جزیره کیش، ابتدای جاده جهان، بین کلبه هور و میدان جاسک

هتل ترنچ سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

هتل پارمیس کیش

هتل بین‌المللی پارمیس به‌عنوان بهترین هتل کیش از نظر مسافران در سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را آغاز کرده است. این هتل ۷ طبقه ۱۶۸ اتاق و ۴۱۸ تخت دارد که می‌توانید برای رزرو اتاق‌های دو تخته رو به جزیره و جهت پردیس، اتاق سه تخته رو به جزیره و به جهت پردیس و سوئیت دو خوابه چهار نفره اقدام کنید.موقعیت مناسب هتل پارمیس باعث شده تا دسترسی آسانی به مناطق مهم تفریحی جزیره و مراکز خرید مانند پردیس ۱ و ۲ داشته باشد.
از جمله امکانات رفاهی ویژه هتل پارمیس می‌توان به رستوران با ظرفیت ۲۴۰ نفر، پارکینگ رایگان با ظرفیت ۲۰ خودرو، اینترنت نامحدود رایگان در لابی، آتلیه، چای‌خانه سنتی، شبکه پخش فیلم، آژانس مسافرتی، خشکشویی، پذیرش ۲۴ ساعته، مرکز خرید، تاکسی سرویس، صندوق امانات و فروشگاه اشاره کرد.
آدرس: کیش، میدان پردیس

هتل پارمیس سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

هتل آرامیس پلاس

هتل آرامیس پلاس یکی از بهترین هتل های پنج ستاره کیش از نظر مسافران است که در میدان پردیس واقع شده و فعالیت خود را از سال ۱۳۹۹ آغاز کرده است.از جمله مهم‌ترین مزایای هتل آرامیس پلاس کیش می‌توان به دسترسی آسان به ساحل زیبای خلیج فارس و مراکز مهم خرید کیش شامل پردیس ۲، رویا مال، کیش مال و کتون اشاره کرد.این هتل ۱۴ طبقه دارای ۱۷۱ اتاق و ۶۰۰ تخت است که می‌توانید برای رزرو اتاق دو تخته معمولی و رو به دریا، اتاق سه تخته معمولی و رو به دریا، سوئیت یک خوابه سه نفره و اتاق کانکت ۴ تخته اقدام کنید.
از جمله امکانات ویژه هتل آرامیس پلاس می‌توان به پارکینگ رایگان با ظرفیت ۲۰ خودرو، اینترنت نامحدود رایگان در لابی، استخر طبق تعرفه هتل، صندوق امانات، فروشگاه، آژانس مسافرتی، چای‌خانه سنتی، پذیرش ۲۴ ساعته، ترانسفر رفت و برگشت با هزینه، خدمات خانه‌داری و آتلیه اشاره کرد.
آدرس: کیش، میدان پردیس

هتل آرامیس پلاس سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

هتل مارینا کیش

مارینا هتل پنج ستاره در سال ۱۳۹۰ و در زمینی به مساحت بیش از ۱۰ هکتار ساخته شده است. هتل در موقعیتی ساخته شده که در دو طرف آن ساحل دریای خلیج فارس قرار دارد و این یعنی بیشتر هتل ها منظره دریا را به شما پیشنهاد می‌دهند!معماری هتل مارینا بسیار زیباست و اطراف آن را فضای سبز با انواع گونه‌های گیاهی و آب‌نماهای زیبا پوشانده است. پس می‌توانید تصور کنید که اگر مسافر این هتل باشید برای گشت و گذار حتی می‌توانید پایتان را هم از هتل بیرون نگذارید و همین دلیل کافیست که هتل مارینا کیش خودش را در دل مهمان‌ها و در لیست محبوب ترین و بهترین هتل های کیش از نگاه مسافران جا کند.
از بالا که به هتل مارینا به‌عنوان یکی از بهترین هتل‌ های کیش نگاهی بیندازید، آن را به شکل یک علامت مثبت خواهید دید که ساختمانی در مرکز دارد و اتاق‌های هتل در چهار جهت گسترده شده‌اند. این هتل در دو طبقه ساخته شده و دارای ۱۸۶ اتاق و سوئیت است.
آدرس: جزیره کیش، نوار ساحلی شرقی، جنب برج‌های دوقلو

هتل مارینا سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

هتل داریوش

هتل داریوش کیش را می‌توان به‌عنوان اولین هتل از فهرست محبوب ترین و بهترین هتل های کیش از نگاه مسافران دانست. این هتل زیبا و مجلل در سال ۱۳۸۲ در زمینی به وسعت ۱۲۳ هزار مترمربع و در ۳ طبقه و رو به دریا ساخته شده است.این هتل ۵ ستاره همانطور که از اسمش برمی‌آید، دارای معماری مشابه تخت جمشید است و به دلیل همین معماری زیبا، خود به یکی از جذابیت‌های گردشگری کیش تبدیل شده است. موقعیت مکانی این هتل به‌گونه‌ای است که به بسیاری از مراکز اصلی و مهم کیش، به راحتی دسترسی دارید و این یعنی برای گردش در کیش همه چیز دردسترس شماست!
هتل داریوش، یکی از مجهزترین و در عین حال مدرن‌ترین هتل‌‌های کیش است که چشم‌انداز بسیار زیبایی رو به خلیج همیشه فارس و رو به باغ دارد؛ بنابراین می‌توانید یکی از اتاق‌های رو به دریا یا رو به باغ را برای اقامت انتخاب کنید. این هتل دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی است که می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند.
آدرس :جزیره کیش، میدان داریوش، هتل بزرگ داریوش کیش

هتل داریوش سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

سوغات کیش

ماهی‌ و میگو

به شهری وارد می‌شوید که شغل اصلی مردم آن عمدتاً ماهیگیری است. جایی که غذاهای دریایی‌اش طرفداران زیادی دارد. ماهی و میگوهای کیش، یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی است که توجه مسافران و گردشگران را به خود جلب کرده است. به همین دلیل نوعی سوغات محبوب کیش هم به شمار می‌رود. ماهی‌های مشهور کیش که می‌توانید به‌عنوان سوغات همراه خود داشته باشید، شامل ماهی تن، سنگسر، ساردین، هامور، سرخو، میش ماهی و مقوا است. این نوع ماهی‌ها را در کیش با قیمت مناسب‌تر و کیفیت تازه‌تری می‌توانید پیدا کنید.
مهم‌ترین محصول دریای خلیج فارس که کیش را در بر گرفته است، میگو است. معروف‌ترین نوع میگو را که از مردم بومی اینجا بپرسید، احتمالاً شاه میگویی به نام لابستر را به شما معرفی کنند. این میگو نوعی میگوی کمیاب در ساحل صخره‌ای کیش است که بیش از ۲۰۰ هزار نوع از آن روزانه صید می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید یک سوغات شاهانه از کیش به همراه آورید که ارزش غذایی بالایی هم داشته باشد، ماهی و میگو را فراموش نکنید.

ماهی و میگو 1 سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

حنا

حوالی تمام شهرهای جنوبی کیش که قدم بگذارید با شکل و شمایل و لباس‌های خاص زنان آنجا روبرو می‌شوید. حنا یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین رسم‌های مردم جنوبی به‌خصوص کیش است که اکثراً بر روی دست و صورت و پاهایشان نقشی از این زینت زیبا، زده‌اند. طرح‌های زیبا و ماندگاری را با حنا می‌توانید روی بدنتان به یادگار بگذارید. حنابندان در کیش یکی از سنت‌های رایج است که باعث شده برای گردشگران و مسافران این شهر هم جالب باشد. می‌توانید مقداری از این حنای مرغوب را به‌عنوان سوغات کیش با خود آورده و به عزیزانتان هدیه کنید.

%name سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

خرما، قهوه و شکلات

اگر می‌خواهید یک خوراکی خوشمزه از کیش با خود به‌عنوان سوغاتی بیاورید که هم به‌صرفه باشد و هم مزه خوشمزه آن زیر زبان دوستان و آشنایان باقی بماند، سراغ خوراکی‌های خوشمزه کیش بروید. خرما و انواع مرکبات از جمله محبوب‌ترین خوراکی‌های کیش است که در لیست سوغاتی‌های کیش قرار می‌گیرد. کیش به علت موقعیت جغرافیایی بی‌نظیری که دارد، بهترین مکان کشت برای انواع خرما است. می‌توانید خارک، رطب، خرمای خشک یا معمولی را همراه با فراورده‌های آن مانند چیپس خرما یا خوراکی‌های دیگری که از این ماده مقوی تهیه می‌شود، به‌عنوان سوغات کیش برای دوستان و آشنایان بیاورید تا کامشان را شیرین کنند.
از طرفی علاوه بر خرما و موقعیت فوق‌العاده کیش، می‌توان گفت به علت اینکه این جزیره در منطقه آزاد قرار گرفته است، انواع محصولات خارجی، از ماشین و وسیله منزل گرفته تا خوراکی و شکلات در اینجا به وفور یافت می‌شود. به همین دلیل است که وقتی وارد کیش می‌شوید، گویی در جایی به جز ایران قدم گذاشتید. شما می‌توانید انواع قهوه و شکلات خوشمزه را با بهترین کیفیت و کمترین قیمت از کیش تهیه کنید و به‌عنوان سوغات کیش با خود به همراه بیاورید. اگر بناست یک سوغاتی بی‌نظیر برای قهوه‌خوران فامیل بیاورید، قهوه‌های بی‌نظیر کیش را از دست ندهید. انواع قهوه مانند نسکافه، کاپوچینو، ترک، اسپرسو و شکلات‌هایی مانند نوتلا، نسکوئیک، الیت، اتی، پیاستن و … در این جزیره بی‌نظیر و آزاد وجود دارد.

خرما، قهوه و شکلات، خوشمزه ترین سوغاتی‌های خوردنی کیش سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

ادویه و عسل

سراغ محبوب‌ترین سوغات کیش یعنی ادویه و عسل می‌رویم. بعید است که به شهرهای جنوبی سفر کنید و از خیر ادویه و مشتقات آن بگذرید، به‌خصوص کیش که منبع انواع ادویه است. ادویه‌های جنوبی در سراسر ایران معروف است؛ این مواد ترکیبی از هل سبز، ساقه زعفران، فلفل سیاه، دارچین، زیره، بادیان رومی، میخک، جوزبویا، زردچوبه، گشنیز، زیره سبز، گرد لیمو، گل محمدی، مرزه، جوز هندی، تخم گشنیزه، زنجبیل، آویشن و بسیاری از مواد دیگر است. کافیست مقداری از آن را به غذا اضافه کنید تا طعم متفاوت و بی‌نظیر غذا زیر زبانتان احساس شود.
به‌خصوص اگر بناست یک سوغات نان و آب‌‌دار برای یک خانم یا آقای آشپز بیاورید، قطعاً ادویه یکی از موادی است که می‌تواند هنر دست او را در آشپزی چندین برابر کند. ادویه کیش به‌خصوص در درست کردن ماهی و میگو به شما کمک می‌کند تا طعم نابی را از این غذا تجربه کنید. عسل متفاوت جنوب هم که با عسل‌های دیگر متفاوت است. طعم عسل جنوب و کیفیتی که دارد، در عسل‌های دیگر کوهستان نخواهید دید. پس این سوغاتی خوشمزه کیش را هم از دست ندهید.

ادویه سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

صنایع دستی کیش

کوزه های سفالی

کوزه های جزیره کیش یک مشخصه ی خاص دارند که می توان به راحتی آن ها را از میان صد ها کوزه ی سفالی دیگر تشخیص داد، آن رنگ سبز گل منطقه می باشد. طبق تحقیقات به عمل آماده محققین، خاک جزیره کیش در عمق ۳۰ متری به گلی مرغوب می رسد که نام آن گل مارن می باشد و با فرآوری شدن می توان از آن به عنوان یک گل بسیار مرغوب در سفالگری استفاده کرد. گل مارن از هزاران سال پیش، نزد بومیان جزیره شناخته شده و مورد استفاده در فضای معماری داخلی و خارجی ساختمان ها و آب انبارها بوده است.یکی از ویژگی های این نوع خاک درجه حرارت پخت بسیار بالای آن در حد ۱۱۰۰ درجه می باشد.
برای اولین بار ایرج گلزاری از خاک مرجانی جزیره کیش توانست محصولات سفالی بی نظیری را به ایران و جهان عرضه کند. ایرج گلزاری می گوید : این گل نه تنها برای سفالگری، بلکه به دلیل مواد معدنی غنی برای گل تراپی (گل درمانی) کاربرد دارد.جزیره کیش امروزه در سفال صدادار و یا همان سفال آوایی حرف اول را می زند. این سفال دارای رنگ خاصی است که آن را منحصر به فرد می کند. هنرمندان نقوش و طرح های بسیار زیبایی را بر روی این سفال نقش می بندند، این سفال به خارج از ایران نیز صادر می شود.

سفال کیش سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

شیریکی پیچ

شیریکی پیچ از زیر انداز های سنتیست که توسط دار بافته و پرداخت می شود. در اصطلاح محلی به آن گلیم سوزنی می گویند. شیریکی پیچ یک نوع گلیم است که در بیشتر مناطق ایران یافت می شود. تفاوت این گلیم در هر منطقه بسته به طرح و رنگ های آن منطقه دارد. تار آن پشم و پودش از نخ پشمی یا ابریشمی است که در نوع سوزنی و نازک آن از تار با نمره ۱۰ دو لا و پود نمره ۲۰ دو لا، برای شیریکی پیچ معمولی از تار با نمره ۵ و پود با نمره ۶ استفاده می کنند.
مهد گلیم شیریکی پیچ، سیرجان است که منبع انواع شیریکی پیچ ها با دارهای بافندگی آن می باشد. در جنوب کشور طرح ها و نقوش خاصی بر روی پارچه و گلیم و … می اندازند اما در مورد شیریکی پیچ نمی توان دو شیریکی را مثل یکدیگر بافت چرا که نقوش آن بسته به حالات و احساسات، عقاید و باور های بافنده دارد. بافنده ترکیب بندی از رنگ ها، سردی و گرمی، الهام گرفتن نقوش از طبیعت و یا عادات روزمره را در یک صفحه دار شیریکی به نمایش می گذارد.

شیریکی پیچ سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

چادر شب

چادر شب یکی دیگر از صنایع دستی کیش محسوب می شود که در سراسر ایران نیز کاربرد دارد و به روش بافندگی با دار تولید می شود. عموم مردم فکر میکنند که فقط این هنر در شمال ایران کاربرد دارد و در ناحیه های شمالی هنوز بافته می شود، این در صورتی است که در جزیره کیش ما شاهد چادر شب بافی هستیم. این هنر دستی دارای کاربرد های متفاوتی است که بسته به نیاز در هر منطقه استفاده می شود. ابعاد چادر شب معمولا ۲ در ۲ است و رنگ آن بسته به منطقه ای که در آن بافته می شود متفاوت است در جزیره کیش زنان محلی و بومی آن منطقه از رنگ های مورد پسندشان که اکثرا رنگ های مکمل و تند است، استفاده می کنند، پیش زمینه چادر شب اکثرا رنگ قرمز می باشد.

چادرشب 1 سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

سبد و حصیر

حصیربافی یا بافت بوریا یکی از قدیمی ترین صنایع دست بشر است که توسط بافت حاصل از الیاف های گیاهی بوجود می آید. ایران یکی از شانزده کشور تولیدکننده حصیر بشمار می رود. به دلیل مواد اولیه حصیر ها، روش تولید حصیر در ایران متفاوت بوده و تشابه حصیر ها در نوع بافت یعنی تار و پود است. در این منطقه برای حصیر بافی نوار های حاصل از نخل خرما را استفاده می کنند بعلاوه از برگ درخت خرما، نخل های وحشی و ساقه ی نی های باتلاقی در حصیر بافی مناطق گرمسیری بهره میبرند.

ابزار استفاده در حصیر بافی نخ تاب (لوتو)، ورقه یا شانه ی حصیربافی (پلار)، دستگاه حصیربافی، داس یا قیچی یا چاقو می باشد. مواد مورد استفاده در حصیربافی عبارتند از : گالی یا جگن – ساقه نخل یا کلوش (ساقه ی برنج) – سوف یا سیم، کلیر یا کولر (نوعی آلاله بلند و صاف) – روغن جلا. این مواد خام بسته به مناطق مختلف انتخاب و بافته می شوند، رنگ آنها نیز متاثر از گرمسیر و سرد سیر بودن مناطق است. موارد مصرف حصیر ها متنوع است و در هر منطقه بسته به نیازشان از آن استفاده می کنند، صنایع دستی کیش مواردی مانند سبد میوه، زیر انداز، پاراوان، کیف،سبد نان، زنبیل و … را در حصیر بافی خود جای می دهد.

سبد و حصیر سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

انواع صنایع دستی دریایی

انواع صنایع دستی دریایی از صدف ها، بقایای آبزیان دریایی و حلزون ها درست می شود. گاهی از این صنایع به صورت مستقیم و گاهی غیر مستقیم بهره می گیرند، به طور مثال مرجان، خرچنگ، حلزون و گوش ماهی ها را سالم نیز می فروشند. از صدف ها، پولک ها و … صنایع متنوعی درست می کنند که زاییده ی ذهن خلاق جوانان و زنان جزیره کیش است، به طور مثال می توان به آویز ها، لوستر های کوچک، تزئینات حاشیه ی آینه ها، جعبه های مزیین شده به صدف و مروارید، زیورآلات و بدلیجات دریایی، ساخت مجسمه های ترکیبی و … اشاره کرد.
علاوه بر صنایع حاصل از محصولاتی که توسط جزر و مد دریا به ساحل می آید، از صنایع دستی دریایی دیگر این منطقه می توان به صنایعی که حاصل از پوست نرمتنان دریایی درست می شود اشاره کرد. پوسته های سخت کاوک و ماوک آن ها این اجازه را به شما می دهد که بتوانید با آن هنر نمایی کنید.

صنایع دستی دریایی سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

رستوران های کیش

رستوران رویال استار کیش

این رستوران یکی از بهترین رستوران های کیش است که در کنار غذاهای خوشمزه، غذای دریایی هم سرو می‌کند. تجربه میل کردن غذا در این رستوران نه تنها برای مسافران، بلکه برای افراد ساکن کیش هم لذت‌بخش است. رستوران رویال استار کیش در دو وعده شام و نهار به کاربران سرویس می‌دهد و اگر مسافر یا ساکن کیش هستید، می‌توانید یک نهار سنتی یا دریایی را در این رستوران میل کنید.
دکوراسیون این رستوران شامل دو بخش فضای باز و بسته است و می‌تواند رضایت افراد با سلیقه‌های مختلف را جلب کند. منوی بسیار کامل برای هر وعده، منوی کافی شاپ، پارکینگ مناسب، زمین بازی، اینترنت رایگان، موزیک زنده و رزرو تلفنی از دیگر مزایای این رستوران است و برخورد بسیار خوب پرسنل این رستوران هم باعث محبوبیت بسیار زیادی آن شده است.
آدرس : بلوار صدف، فاز یک، ساختمان بساک، طبقه سوم

رستوران رویال استار کیش سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

رستوران میرمهنا

این رستوران یکی دیگر بهترین رستوران‌های کیش است که در آن انواع غذاهای کبابی، سنتی و دریایی سرو می‌شود. رستوران مذکور در شرق کیش و در نزدیکی اسکله تفریحی واقع شده است. می‌توانید از اجرای زنده موسیقی توسط گروه دامون بند (بهترین گروه موسیقی کیش) در هنگام خوردن غذا لذت ببرید. باید توجه داشته باشید که برای رفتن به این رستوران باید از قبل میز رزرو کرده باشید. زیرا کیفیت و مزه بسیار عالی غذاهای این رستوران آن‌قدر عالی است که همیشه شلوغ است. رستوران میرمحنا به مراکز خرید کیش هم نزدیک است و می‌توانید از این رستوران به مراکز خرید بروید.
آدرس : خیابان پروین اعتصامی، کنار متل تاپ رز

رستوران میرمهنا سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

رستوران توتی فروتی کیش

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که از غذا خوردن در یک رستوران ساحلی لذت می‌برید. رستوران توتی فروتی که تقریبا بهترین رستوران کیش است می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. در این رستوران غذاهای فرنگی سرو می‌شود و وجود یک کافی‌شاپ مجهز با دکوراسیون بسیار زیبا جذابیت آن را چند برابر می‌کند!
این رستوران از سال ۸۴ فعالیت خود را در اسکله تفریحی کیش آغاز کرده است و در حال حاضر جزو یکی از بهترین رستوران های کیش است. پشت‌بام این رستوران فضای کاملا چوبی و رو به دریا دارد که می‌توانید از این محیط برای خوردن غذا و لذت بردن از منظره دریای بسیار زیبای خلیج فارس استفاده کنید.
آدرس: انتهای بلوار دری، جنب اسکله تفریحی جدید

رستوران توتی فروتی کیش سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

رستوران پایاب کیش

رستوران پایاب یکی دیگر از بهترین رستوران های کیش است که فضای باز و آرامی را برای مسافران ایجاد کرده است. در این رستوران غذاها کیفیت بسیار خوبی دارند و می‌توانید انواع سلیقه‌ها را راضی کنند. این رستوران یک چای‌خانه برای میل کردن چایی در اختیار افراد قرار داده است که می‌توانید از محیط این رستوران و موسیقی زنده بهره ببرید. در این رستوران امکان رزرو و ارسال رایگان غذا هم وجود دارد. بنابراین اگر نمی‌خواهید از محیط رستوران استفاده کنید اما قصد دارید غذای باکیفیت و خوش‌طعم میل کنید. می‌توانید از خدمات ارسال رایگان این رستوران استفاده کنید.
آدرس : میدان المپیک

رستوران پایاب کیش سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

رستوران کوه نور

یکی از خاص ترین رستوران های کیش که محیطی مثل غار دارد، رستوران کوه نور است. هنگام ورود به این رستوران حس می‌کنید که وارد یک غار قدیمی شده‌اید و حتما برای شما هم تجربه‌ای جدید و لذت‌بخش خواهد بود. البته اگر به چنین محیطی علاقه ندارید اما می‌خواهید غذای دلچسب میل کنید، باز هم این رستوران برای شما مناسب است. این رستوران فضای بزرگی دارد و در کنار فضای غار مانند، فضای باز هم وجود دارد و می‌توانید غذای خود را در این بخش میل کنید.
آدرس: جزیره کیش، میدان امیرکبیر

رستوران کوه نور سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

رستوران پدیده شاندیز

نظرتان در مورد یکی رستوران در ارتفاع ۴۲ متری از سطح زمین و کف شیشه‌ای چیست؟ شاید برای خیلی از افراد که از ارتفاع می‌ترسند، این رستوران گزینه مناسبی نباشد اما افرادی که هیجان را دوست دارند. پدیده شاندیز گزینه‌ای مناسب برای لذت بردن از طعم غذاهای اصیل جنوبی در کیش است.
روبروی این رستوران یک لنگر ۱۰۰ تنی قرار گرفته است است که یک رکورد گینس را از آن خودش کرده است؛ زیرا این لنگر تنها در ۳۵ روز احداث شده و توانسته جاذبه گردشگری جذابی را به وجود بیاورد. از جمله مزایای این رستوران می‌توان به سرو غذاهای متنوع و باکیفیت، محیط دلنشین خانوادگی و سرویس‌دهی عالی توسط پرسنل خوش‌اخلاق آن اشاره کرد.
آدرس : هرمزگان، کیش، ابتدای جاده جهان

رستوران پدیده شاندیز سیری در کیش ، مروارید خلیج فارس

بهترین زمان سفر به کیش

کیش در جنوبی‌ ترین منطقه کشور قرار دارد و این قسمت از کشور نیز دارای تابستان‌ های گرم و شرجی و زمستان‌ های معتدل است. در زمستان میانگین دمای هوا ۲۷ درجه سانتی گراد بوده و در نهایت به ۳۲ درجه سانتی گراد می رسد. اما در ماه های تیر و مرداد دمای جزیره کیش به اوج خود رسیده و شرجی بودن این ماه ها نیز نزدیک به ۱۰۰ درصد می رسد. اما جالب اینجاست که میزان بارش باران در جزیره کیش بسیار کم است. اگر قصد سفر به این جزیره را در فصل های بهار و تابستان داشته باشید. در اوایل فصل بهار هوای این جزیره خنک و مرطوب بوده و دمای نسبتا پایینی دارد.
از همین جهت می تواند فصل مساعدی برای سفرتان باشد اما رفته رفته هوا گرم می‌شود. اگر به دنبال سفری ارزان هستید، بهتر است در فصل تابستان به گشت و گذار در این جزیره بپردازید و اینکه از تفریحات آبی لذت ببرید. در ادامه دو فصل پاییز و زمستان شرایط برای سفر به کیش بسیار عالی است، اما از لحاظ هزینه اقامت و خورد خوراک بیشتر از ماه های دیگر است.

روش های سفر به کیش

سفر با هواپیما

برای سفر به جزیره کیش چندین روش پیش رو دارید که آسان ترین و کم زمان ترین روش استفاده از هواپیما است. مسافت هوایی تهران تا کیش ۱۰۴۳ کیلومتر است و مدت زمان ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه است.

سفربا اتوبوس

سفر زمینی به کیش با اتوبوس را می‌توان ارزان‌ترین راه سفر به کیش دانست. اگر عاشق جاده و طبیعت و مناظر چشم نواز شهرهای مختلف ایران هستید. مسافرت با اتوبوس به کیش برای شما بسیار هیجان انگیز خواهد بود. برای پیدا کردن راه زمینی به کیش و سفر به این جزیره با اتوبوس، کافیست از هرکدام از شهرهای ایران، یک بلیط به سمت بندرعباس تهیه کنید. از آن‌جا با استفاده از شناورهای دریایی به سمت جزیره حرکت کنید. در حال حاضر ارزان‌ترین گزینه برای سفرهای بین شهری سفر کردن با اتوبوس می باشد. اگر قصد دارید تا یک سفر ارزان‌قیمت اما هیجان انگیز و لذت‌بخش را تجربه کنید. سفر با اتوبوس به سمت جزیره کیش، این امکان را برای شما فراهم می‌کند.

سفر با قطار

راه دیگر برای رفتن به کیش، استفاده از قطار است که باید با قطار به بندرعباس بروید که در طول این مسیر باید از شهرهای محمدیه، کاشان، بادواره، زواره، نائین، اردکان، میبد، یزد، بافق، احمدآباد، سیرجان، تزرج، فین رد شده و به بندرعباس برسید و از آنجا نیز به بندرگاه رفته و سوار کشتی شوید.
در هر صورت اگر به جز هواپیما وسیله دیگری را انتخاب کردید باید خودتان را به بندر چارک برسانید که مناسب ترین بندر بوده و در هر ساعت از شبانه روز دارای شناورهای فعالی است. مسافت بندرعباس تا بندر چارک ۲۹۱ کیلومتر بوده و فاصله بندر چارک تا کیش نیز حدودا ۳۲ کیلومتر آبی است. با سوار شدن به شناورهای مخصوص حمل خودرو در صورت مساعد بودن آب و هوا و وضعیت دریا حدودا ۲ ساعت و نیم طول می کشد. در غیر این صورت به مراتب زمان بیشتر می شود. بندر آفتاب نیز تا جزیره کیش ۱۸ کیلومتر فاصله دارد و مدت زمان حمل خودرو و مسافرین ۱ ساعت است. اما به دلیل کمبود شناور در این بندر تردد کمتری انجام می گیرد. بندر لنگه نیز به عنوان بندری دیگر است که تا جزیره کیش ۹۳ کیلومتر فاصله داشته و زمان تقریبی حمل شناور ها نیز ۴ ساعت است.

سفر با خودروی شخصی

روش بعدی استفاده از ماشین شخصی تان است که برای این کار نیز می توانید تا بندر چارک یا آفتاب بروید و بقیه مسیر را همراه ماشینتان سوار کشتی شوید. در سفر زمینی می توانید مناظر فوق العاده جاده ها را تماشا کنید. برای سفر از تهران به کیش در ابتدا باید خود را به بندرعباس برسانید که در این مسیر باید از شهرهای قم، کاشان، نطنز، اصفهان، شهرضا، آباده، مرودشت، شیراز، جهرم، لار، بستک رد شده و سپس به بندر چارک یا آفتاب برسید و سوار کشتی شوید. این مسیر حدودا ۱۳۰۰ کیلومتر بوده و ۱۸ ساعت طول خواهد کشید.

قوانین رانندگی در جزیره کیش

در جزیره کیش برای راننندگی باید قوانین زیر را رعایت کنید:
بوق زدن در سر تا سر جزیره ممنوع است.
حتما از راهنما استفاده کنید.
برای عابر پیاده ایست کامل کنید.
دنده عقب ممنوع است و جریمه دارد.
بیرون انداختن زباله یا ته سیگار از ماشین ممنوع است.
اگر ماشین اجاره می‌کنید حتما دفترچه آن را داخل ماشین نگه دارید.
داخل شهر بیشتر از ۶۰ کیلومتر نرانید.
در جاده‌های فرعی یا خارج شهر بیشتر از ۸۰ کیلومتر رانندگی نکنید.
ظاهر ماشین را تمیز نگهدارید، وگرنه جریمه می‌شوید!

چرا کیش جزء مقاصد پر طرفدار است؟

بندر آزاد تجاری، مجموعه بزرگی از مراکز خرید، سواحل زیبا و پارکهای ساحلی، امکانات گردشگری و تفریحات مختلف توریستی و..

بهترین زمان سفر به کیش چه موقع است؟

آب و هوای کیش در پاییز و بخصوص زمستان عالی هست. 

شرایط گردشگران غیر ایرانی برای ورود به کیش چیست؟

توریستها و گردشگران غیر ایرانی برای ورود به جزیره کیش نیاز به دریافت ویزای ورود به ایران ندارند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد