رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۸ آذر ۱۳۹۳

سهم ۲/۲ میلیارد پوندی انگلیس از توریسم موسیقی

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۹/۱۸-خبرگزاری میراث فرهنگی: توریسم موسیقی سالانه بیش از ۵/۶ میلیون توریست و ۲/۲ میلیارد پوند پول روانه خزانه بریتانیا می‌کند و سبب ایجاد ۲۴ هزار شغل در این کشور است. لندن به‌تنهایی بیش از ۲۸ درصد از کل گردشگران موسیقی بریتانیا را با ۸/۱ میلیون نفر بازدیدکننده دارد.
طبق گزارشی که اخیرا از سوی مقامات بریتانیا منتشر شد گردشگران علاقه‌مند و شرکت‌کننده در برنامه‌های موسیقی زنده نه‌تنها میلیاردها پوند به درآمد بریتانیا، می‌افزایند، بلکه ارزش مالی بزرگی نیز درمنطقه دارند. این مسافران اغلب با فرهنگ، عامل تشویق و موتور محرک سفر به بریتانیا در سراسر جهان می‌شوند. از این رو ویزیت بریتانیا قصد دارد با جذب ۴۰ میلیون گردشگر خارجی تا سال ۲۰۲۰ سهم این بخش از توریسم و هنر موسیقی را در سال‌های آینده و اقتصاد بریتانیا افزایش دهد.
برنامه «دوست داشتید اینجا بودید» یک برنامه استراتژیک است که با هدف تشویق و حمایت از دوستداران موسیقی خارجی و دعوت از آنها برای سفر به بریتانیا می‌کوشد شهرها و روستاهای دیگر را نیز با حمایت از میراث ملی موسیقی آنها تحت پوشش حمایتی و تبلیغاتی خود قرار دهد. شهرهایی چون لیورپول و بلفاست از این دسته‌اند.
«سندی داو» مدیر کل ویزیت بریتانیا می‌‌گوید: این گزارش نشان می‌دهد موسیقی بریتانیا و میراث هنری آن از چه جایگاه بین‌المللی مهمی برخوردار است که هزاران گردشگر خارجی مقادیر بالایی از درآمد خود را برای سفر به سراسر بریتانیا اختصاص می‌دهند. این انگیزه‌ای قوی است که ما را تشویق می‌کند تلاش‌های خود را بر پایه تقویت روابط و نیز سازماندهی بهتر فستیوال‌ها و جشنواره‌های هنری خود و نیز معرفی هنر خود درسراسر جهان برای افزایش آگاهی مردم نسبت به موسیقی شگفت‌آور و فوق‌العاده‌مان در سطح جهانی افزایش دهیم. موسیقی یک زبان جهانی است و چنین چیزی برای بریتانیا یک مزیت قطعی است.

1246 سهم 2/2 میلیارد پوندی انگلیس از توریسم موسیقی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *