رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ فروردین ۱۳۹۴

باران و برف همسفر مسافران نوروزی/ مناطق گردشگر پذیر مملو از مسافران شد

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۱/۰۵-به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا بارش باران در مناطق گرمسیری کشور فضای بهاری در این نقاط حاکم کرد تا مسافران لحظاتی دلپذیر و با طراوتی را سپری کنند.

این وضعیت آب و هوایی باعث شد که بسیاری از مردم این نقاط را برای مسافرت انتخاب کنند و به همین دلیل جاده های این مناطق با ترافیک و رفت و آمد زیاد خودروها مواجه بود.

راه ها و محورهای مواصلاتی کشور از چند روز پیش از آغاز سال نو مملو از خودروها بود که این وضعیت تا امروز (چهارشنبه) نیز ادامه داشته است.

با این که امروز آغاز فعالیت ادارات دولتی بود اما این موضوع به معنی پایان مسافرت ها و یا حتی کاهش شمار مسافران نبوده زیرا جاده ها و شهرهای گردشگرپذیر کشور امروز نیز شاهد ترافیک بوده و انتظار می رود این وضعیت تا ۱۵ فروردین ماه ادامه داشته باشد.

هر چند امروز نخستین روز فعالیت ادارات در سال جدید بود اما شمار کارمندان در محل کار بسیار کمتر از روزهای عادی بوده است.

بانک ها امروز ساعت ۷،۳۰ دقیقه فعالیت خود را در سال جدید آغاز کردند هر چند شمار مشتریان و کارکنان بانک ها نیز به مانند سایر روزهای سال نبوده است.

** وضعیت مکان های اقامتی

اقامتگاه ها همواره یکی از مشکلات مسافران در تعطیلات نوروزی و تابستان بوده است. هر چند در این زمینه اقداماتی از سوی دستگاه های ذیربط از جمله سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می شود اما همچنان برخی از مسافران از نارسایی در این سامانه سخن می گویند.

مسعود سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این زمینه می گوید: طبق آمارهایی که در حال حاضر در زمینه اماکن اقامتی در کل کشور وجود دارد ظرفیتی معادل سه میلیون و هشتصد هزارنفر در هر شبانه روز پیش بینی شده است.

وی با اشاره به موج سنگین سفرهای نوروزی و لزوم هماهنگی مراکز اقامتی افزود: مجموعه هتل ها و هتل آپارتمان ها در سطح کشور شامل ۱۱۰۰ هتل ، حدود ۶۰۰ هتل آپارتمان است ، همچنین حدود ۲۰ درصد از اقامت ها در خانه مسافرها ساماندهی شده است. وی اضافه کرد این خانه مسافرها در سال های گذشته هم وجود داشته ولی ساماندهی، شناسایی و ارزیابی نشده بود. در یک سال گذشته حدود ۱۴ هزار خانه مسافر را در کل کشور ساماندهی کردیم تا محیطی امن و سالم برای هموطنان فراهم شود.

سلطانی فر افزود: حدود ۲۰ درصد از اقامت ها در اماکن مربوط به آموزش و پرورش شامل اقامتگاه ها،خانه معلم ها و برخی از مدارس که امکانات اقامتی مناسبی دارند صورت می گیرد.

وی ادامه داد: به طور معمول حدود ۱۵ درصد اقامت ها در مهمان سراهای ادارات، سازمان ها و خوابگاه های دانشجویی،حدود ۳۵ درصد هم در اماکن اقامتی موقت و کمپ های مختلف صورت می گیرد که در یک سال گذشته تعداد این کمپ ها به ۶۶۰ مورد در کل کشور رسید.

** امکانات برای مسافران ساعات نیمه شب

برخی از مسافران ممکن است مسافرتشان به ساعات نیمه شب به طول بکشد در حالی که معمولا دراین ساعات امکانات کمتری از نظر امدادی و خدمات وجود دارد.

آنگونه که سلطانی فر می گوید سازمان میراث فرهنگی در این ساعات شب تسهیلات و امکاناتی برای این دسته از مسافران نوروزی پیش بینی کرده است.

معاون رئیس جمهوری در این زمینه گفت: امسال امکاناتی برای سطوح مختلف در آمدی داشتیم، تا در گذر از شهرهای مسیر سفرشان در ساعات نیمه شب با آسایش و راحتی از این اماکن موقت استفاده کنند.

سلطانی فر با تاکید برتشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر در تمام شهرستان های کشور و بسیج تمام امکانات دستگاه های اجرایی افزود: این ستاد ها آماده اند تا با هماهنگی با سامانه ۰۹۶۲۹ به هموطنان خدمت رسانی کنند. در همین زمینه هموطنان می توانند با این سامانه در ارتباط باشند تا هرگونه مشکل، انتقاد و پیشنهادشان مورد پیگیری قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰۰ هزار نفر نوروزبان بی نوروز در دستگاه های اجرایی عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر در کل کشور آماده بر طرف کردن نیاز های هموطنان هستند.

** آغاز بارش ها از امروز

بارش باران از بعداز امروز (چهارشنبه ) در نقاط مختلف کشور ادامه خواهد یافت. این بار سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می شود.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای کشور گفت: سامانه بارشی از امروز بعد از ظهر از سمت غرب و شمال غرب وارد کشور می شود و سبب بارش باران و برف در نیمه غربی و به تدریج دامنه های شمالی و جنوبی البرز و زاگرس خواهد شد.

کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای تهران طی ۲۴ ساعت آینده نیز گفت:در تهران از امشب و طی روز پنج شنبه بارش باران خواهیم داشت.

** ترافیک در جاده ها

از آغاز سفرهای نوروزی ۹۴ جاده ها مملو از خودروها بوده و برخی از راننده ها نیز بطور کامل به مقررات راهنمایی و رانندگی توجه نمی کردند که این موضوع باعث تصادف هایی نیز شده است.

آخرین وضعیت محورهای استان تهران، البرز و مازندان نشان می دهد هنوز اغلب خروجی های تهران با ترافیک روبرو هستند.

براساس تصاویر دریافتی از دوربین های نظارتی، سامانه های ترددشمار و گشتهای شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به استثنای محورهای مسدود و ممنوع، مابقی محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آن ها به روال عادی در جریان است.

در استان تهران هم آزادراه تهران – پردیس نیمه سنگین، قم – تهران (عوارضی) سنگین، آزادراه کرج – تهران(عوارضی قدیم) نیمه سنگین، آزادراه تهران – قم نیمه سنگین گزارش شده است.

براساس این گزارش، در استان مازندران محور قائمشهر – ساری، چالوس – مرزن آباد، رامسر – چابکسر، پلور – گزنک و برعکس، کرج – مرزن آباد، بابلسر – فریدونکنار و برعکس، محمود آباد – نور، عباس آباد – چالوس نیمه سنگین است.

همچنین محور کرج – چالوس در محوده پیچ حسنکدر که شب گذشته براثر ریزش کوه مسدود شده بود امروز ۷ صبح با تلاش راهداران بازگشایی شد.

** هشدار به رانندگان

سرهنگ حمیدی رئیس پلیس راه راهور ناجا با هشدار به رانندگان مبنی بر رعایت سرعت مطمئنه و عدم سبقت غیرمجاز گفت: در زمان بارندگی به دلیل سُر خوردگی خودرو، شتاب آن تغییر می کند و همین امر موجب می شود که راننده و سرنشینان در معرض خطر تصادف قرار بگیرند؛ از سوی دیگر رانندگان حتماً فاصله طولی را رعایت کنند.

856 باران و برف همسفر مسافران نوروزی/ مناطق گردشگر پذیر مملو از مسافران شد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *