رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۱ خرداد ۱۳۹۵

سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری

لینک این مطلب کپی شد!

غذاهای بومی و محلی و آداب و رسوم سنتی استان اردبیل در جشنواره منطقه ای “سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری” معرفی می شود.

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره های ملی و منطقه ای غذا تحت عنوان جشنواره”سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری” با حضور قادر تقی زاده معاون گردشگری استان، عباس زاده رئیس اتحادیه تالار و چلوکبابان استان، فلاحی مدیرعامل انجمن مراکز پذیرایی بین راهی و جمعی از کارشناسان این اداره کل برگزار شد.

معاون گردشگری استان در این جلسه با اشاره به تنوع غذایی اقلیم های مختلف با فرهنگ های گوناگون کشورمان و تبدیل آن به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری مناطق مختلف کشور در صورت احصاء و معرفی شایسته آن، گفت: براین اساس جشنواره “سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری” از ۲۳ تیر تا ۱۰ دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

قادر تقی زاده با بیان اینکه استان ها به هشت منطقه فرهنگی و اقلیمی برای برگزاری جشنواره منطقه ای غذا تقسیم بندی شده اند، اظهار داشت: در این تقسیم بندی، استان های زنجان، آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل به عنوان استان های منطقه دو در نظر گرفته شده اند.

وی با اشاره به اینکه زمان و مکان برگزاری جشنواره منطقه دو، از ۱۳ تا ۱۵ مرداد ماه در شهر تبریز تعیین شده است، یادآور شد: مدت زمان اجرای هر جشنواره منطقه ای سه روز خواهد بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه به برگزاری این جشنواره در فضایی مناسب و گردشگرپذیر با همکاری بخش خصوصی و تشکیل کمیته علمی و اجرایی جشنواره ها با استفاده از متخصصان نخبه و برجسته تأکید شده است، افزود: در این جشنواره تمامی موضوعات و محورهای مربوط به غذا از جمله کتاب های چاپ شده در مورد غذاهای بومی و محلی استان، نحوه پخت غذا، آداب و رسوم سنتی، برنامه های آئینی غذا، سفره آرایی، انواع غذاهای سنتی و صنایع دستی مربوط به پذیرایی و حتی لباس های بومی و محلی معرفی خواهد شد.

تقی زاده با اشاره به برگزاری کارگاه های علمی با موضوع گردشگری و خوراک ایرانی و ظرفیت های موجود در کنار این جشنواره، تصریح کرد: در پایان جشنواره، استان و منطقه برتر از لحاظ بهترین غذا، آشپز و محل غرفه غذا، نحوه معرفی غذاهای بومی و محلی، سفره آرایی، آداب و رسوم سنتی و آئین های اجرایی غذا انتخاب شده و پس از آن برای رقابتی دیگر به جشنواره ملی راه می یابند.
2_جلسه-اردبیل سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *