رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۰ مهر ۱۳۹۸

سد سلیمان تنگه

لینک این مطلب کپی شد!

سد سلیمان تنگه در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی ساری و در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده است. سدسلیمان تنگه ساری در سال ۱۳۷۹ برای بازدید مسافران و گردشگران آماده شده و از نظر اقامتی بسیار مناسب است. بازدید از تاج سد امکان‌پذیر است و در دریاچه آن امکانات قایقرانی و اسکی برای علاقه‌مندان مهیا می‌باشد.

-تنگه سد سلیمان تنگه
در میان انبوهی از سرسبزی، طراوت و مسیر خروشان رودخانه دودانگه ساری، سدی عظیم و باشکوه به نام سد شهید رجایی ساخته شده که مردم محلی به آن سد سلیمان تنگه می‌گویند. سدی که چشمانتان را مسحور می‌کند. بلیط وودی سد را که بگیرید می‌توانید از بالای تاجش، چشم‌اندازی زیبا از کوه‌های اطراف را ببینید و صدای گوش‌نواز آب را بشنوید. شب‌ها می‌توانید در اطراف رود تجن (که دودانگه شاخه‌ای از آن محسوب می‌شود) اقامت کنید و در دهکده آرامش سد شهید رجایی، کلی خاطره شیرین داشته باشید و قایقرانی، اسکی روی آب، پدالو، اتوبوس دریایی و ماهیگیری را تجربه کنید.

-سلیمان-تنگه سد سلیمان تنگه
چندین ویلا، رستوران و سالن غذاخوری، زمین‌های ورزشی و پارک‌های تفریحی، آلاچیق و امکانات دیگر در این مکان قرار گرفته‌اند تا آسایش مسافران را تأمین کنند. مطالعات اولیه ساخت سد سلیمان تنگه (شهید رجایی) در سال ۱۳۳۶ آغاز شد، سال ۱۳۷۰ عملیات ساخت آن کلید خورد و در سال ۱۳۷۵ نیز به بهره برداری رسید

-وحش-سمسکنده-سد-سلیمان-تنگه سد سلیمان تنگه

-سلیمان-تنگه2 سد سلیمان تنگه

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *