جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تالاب حمید آباد

تاریخ بروزرسانی :
۳ آذر ۱۳۹۸

تالاب حمیدآباد ساری از جاذبه‌های زیبای گردشگری در استان مازندران است که در جاده دریای ساری به سمت فرح آباد (خزرآباد) در روستای سرسبز و زیبای حمید آباد قرار دارد. این تالاب پوشیده از گلهای نیلوفر آبی هستند که در زمان باز شده جلوه خاصی به این تالاب و این منطقه می دهد. گونه های مختلف پرندگان اعم از پرندگان مهاجر و غیرمهاجر در این تالاب زندگی می کنند که زیبایی این منطقه را صد چندان می کند. در ادامه این مسیر هم به مجموعه تاریخی فرح آباد و شاحل دریای خزر می رسید.

آبندان روستای حمید آباد ساری دارای قدمتی ۵۰۰ ساله می باشد که به دستور شاه عباس دوم صفوی ساخته شد. این آبندان به منظور آبرسانی و آبیاری مزارع و شالیزارهای منطقه فرح آباد صورت گرفته است. تأمین آب آبندان از طریق رودخانه تجن و به وسیله کانالی مهندسی شده انجام شد. این کانال از خشت آجر ساخته شده است و کار آبرسانی آن تا اواخر دوره قاجار در حال انجام بود ولی در حال حاضر چیزی جزء باقی مانده های خشت آجری در عمق ۱ تا ۲ متری زمین پیدا نمی شود.در حقیقت خدمت شاه عباس در مازندران به خاطر وجود مادر مازندرانی خویش و هم چنین وجود راه سنگفرش شده که راه ارتباط ساری به فرح آباد بود و ایشان دستور ساخت آن را در نزدیکی کانال داده بودند چیز دیگری نمی توان یافت.

برای رسیدن به این منطقه جاده دریا رو در پیش بگیرید و بعد از عبور از پمپ بنزین تابلو روستای دارمیزکنده را مشاهده نموده و دور برگردون را دور زده و در راه بعد از عبور از کارخانه چسب رازی به مقصد نایل می شوید.پیشنهاد ویژه ای که به شما گردشگر عزیز می توان کرد این است که زمانی که قصد دیدن تالاب حمید آباد ساری را کردید حتما با خود دوربین عکاسی و فیلمبرداری به همراه داشته باشید و باطری آن را چک نمائید. هم چنین در ادامه مسیر جاده ای تالاب حمید آباد ساری می توانید شاهد مجموعه تاریخی فرح آباد و دریای خزر باشید.

آدرس : جاده دریای ساری به سمت فرح آباد (خزرآباد)، روستای حمید آباد ساری

الاب حمید آباد 1 تالاب حمید آباد

تالاب حمید آباد تالاب حمید آباد

hamidabad  تالاب حمید آباد

آباد تالاب 1389568287 تالاب حمید آباد

 

 

 

 

حمید آباد ساری 1389568287 تالاب حمید آباد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 5 میانگین: 4.2]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • مسعود س

    خیلی ممنون از عزیزانی که راهنمایی کردند

    ۲۰ خرداد, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • محمد

    زمانی ک من رفتم در ماه بهمن بود بسیار کثیف بود و بدون آب بدون راهنما فقط از محلی ها با کلی پرسوجو میتونید پیداش کنید
    پیشنهاد نمیشه در کل

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • رها مسعودی

    این تالابم پر از نیلوفرابی هست و مکانی برای پرندگان مهاجر… امیدوارم شکار نشن

    ۸ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • خسرو

    بنده بر اساس اطلاعات همین سایت به هزار مشکل از تبریز تا آنجا را رفتم . ( چیزی حدود ۱۲۰۰ کیلومتر) و تنها چیزی که خبری از آن نبود نیلوفر های آبی بود . چرا که تمامی گیاهان این تالاب ها از بین برده شده بودند تا بتوانند در آنها ماهی پرورش دهند. این مشاهده شخصی بنده در مورخه ۰۵/۰۳/۱۳۹۴ می باشد.

    ۹ خرداد, ۱۳۹۴ پاسخ دادن
    • مسعود س

      ممنون

      ۲۰ خرداد, ۱۳۹۸

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد