رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ آذر ۱۳۹۸

پارک جنگلی شهید زارع

لینک این مطلب کپی شد!

پارک جنگلی شهید زارع ساری در سه کیلومتری شرق رودخانه تجن و شرق شهرستان ساری و در فاصله یک کیلومتری جنوب جاده ساری – بهشهر و جنب بیمارستان سوانح و سوختگی زارع ساری قرار دارد و به علت مجاورت با تپه‌های جنگلی کم ارتفاع در دامنه البرز، بسیار زیبا و چشمگیر است برای استفاده گردشگران نیز دارای امکاناتی برای ماندن کوتاه مدت می‌باشد به ویژه بهترین مکان برای کسانی است که می‌خواهند به صورت رایگان شب اقامت داشته باشند.مساحت پارک ۷۰ هکتار بوده و دارای تیپ درختی بلوط ـ انجیلی می باشد که در سال ۱۳۴۴ جهت جلوگیری از انهدام جنگل و بازسازی و احیاء آن با گونه های کاج تهران و زربین جنگلکاری گردیده است.

گردشگران با استفاده از امکاناتی که در آن جا برایشان مهیا است می توانند اقامت کوتاه مدتی را سپری نمایند. در واقع این مکان برای مسافرانی که می خواهند اقامت شبانه رایگانی را داشته باشند بهترین جاست.پارک جنگلی شهید زارع ساری دارای مساحتی برابر با هفتاد هکتار بوده و شامل تیپ درختی بلوط و انجیلی می باشد.احداث پارک جنگلی شهید زارع در سال ۱۳۵۹ هجری شمسی صورت گرفت اما تا چندین سال بدون کتابچه طرح مدون بود، تا اینکه مدیریت طرح پارک موصوف به مدت ده سال تا سال ۱۳۸۵هجری شمسی به بخش خصوصی واگذار شد.

در پارک جنگلی شهید زارع ساری برای رفاه حال گردشگران عزیز امکانات و تأسیساتی را ایجاد نمودند که شامل جاده ای با دسترسی آسفالته، تعداد قابل قبولی سرویس بهداشتی، قرار دادن نمازخانه ای با زیر بنای ۱۲۰ متر مربع با دو بخش مجزای زنانه و مردانه، فروشگاه مواد غذایی، قهوه خانه سنتی با امکانات مجهز، کباب خانه، مغازه ساندویچی، یک حلقه چاه آب آشامیدنی، دو دستگاه منبع آب زیر زمینی، موتور خانه، محوطه ای برای بازی کودکان، شهر بازی کوچکی مختص برای کودکان، زمین ورزشی والیبال، پارکینگ، دارا بودن پیست اسکیت مجهز ، اجاق گاز برای طبخ غذا و آلاچیق می باشد.
هرساله عده ای از گردشگران در روز ۱۳ فروردین، روز آشتی با طبیعت به جمع آوری زباله هایی که عده ای دیگر از مسافران به علت کم توجهی به درون این محیط زیبا می ریزند، می پردازند. امید است که دیگر شاهد اینگونه صحنه ها نباشیم.

امکانات و تاسیسات موجود در پارک :
– جاده دسترسی آسفالته
– سرویس بهداشتی به تعداد مورد نیاز
– نمازخانه مردانه و زنانه در مرکز پارک (با زیربنای ۱۲۰ متر مربع )
– فروشگاه مواد غذایی
– قهوه خانه سنتی مجهز
– کباب خانه
– ساندویچی
– چاه آب آشامیدنی۱ حلقه
– منبع آب زمینی۲ دستگاه
– منبع آب ذخیره هوای۲ دستگاه
– موتور خانه
– محوطه بازی کودکان و شهر بازی کوچک شامل قصر بادی و چرخ و فلک
– زمین والیبال
– پارکینگ اتومبیل
– پیست اسکیت مجهز
– ساختمان مدیریت پارک
– سرویس های میز و نیمکت (پیک نیک )
– آلاچیق به تعداد قابل توجه
– اجاق برای طبع غذا و کباب
– سطل زباله و ..

آدرس:مازندران، شهر ساری، جنوب جاده ساری – بهشهر و جنب بیمارستان سوانح و سوختگی زارع

 

-2 پارک جنگلی شهید زارع

-3 پارک جنگلی شهید زارع

-4 پارک جنگلی شهید زارع

 پارک جنگلی شهید زارع

           
 

نظر کاربران :

  • بیک محمد

    هزینه ورودی پارک ۲۵ تومان بود. خیلی زیاده.
    امکاناتش خوب بود. سرویس بهداشتی نسبتا خوب ولی تمیز نبود.برای مسافرین اقامت شبانه زیاد مناسب نیست.
    پارک قائم کنارتجن برای اقامت شبانه مناسبتره .

    ۵ شهریور, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • پارسا پژمان

    جای زیباییه اما واقعا متعلق به همه ایرانی هاست بنابراین نباید قیمت ورودی برای بومی و غیر بومی فرق داشته باشه و به نظر من هزینه ۱۶۰۰۰ تومان فقط برای ورود خیلی زیاده ، بعدشم برای آلاچیق ۳۰۰۰۰ تومان !واقعا که سر گردنسپ

    ۲۷ شهریور, ۱۴۰۰ پاسخ دادن
  • محمد

    نسبتا زیباست و برای استفاده گردشگران، امکاناتی برای ماندن کوتاه مدت داره، به ویژه برای کسانی که می‌خوان به صورت رایگان شب اقامت داشته باشند.

    ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *