رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۰ آبان ۱۴۰۲

سد زاوین ، مطلوب ترین منطقه برای ماهیگیری

اشتراک گذاری

سد زاوین سدی بتنی در کلات نادری واقع در خراسان رضوی می باشد که فضای دلچسبی را برای ماهیگیری فراهم کرده‌ است. این سد در ۱۰۰ کیلومتری شهر مشهد و ۵۰ کیلومتری شهر کلات واقع شده است. می توان آنرا به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری مشهد و کلات قرار داد، چراکه همیشه مورد اقبالِ بازدیدکنندگان و تورهای طبیعت‌گردی بوده است. طبیعت زیبا، آب‌وهوای ییلاقی و وجود آبشارهای بلند با دره‌های تنگ، موقعیت این منطقه را برگزیده طبیعت‌گردها کرده است. سد زاوین کلات نادری را می‌توان یکی از مهمترین قابلیت‌های گردشگری استان خراسان رضوی دانست.

سد زاوین

جاهای دیدنی زاوین

آبشارهای زاوین از زیباترین جاذبه‌های طبیعی منطقه ییلاقی کلات هستند. ۸ آبشار در ۵۰ کیلومتری منطقه جنوب غربی شهرستان کلات نادری با نردبان‌های فلزی، شما را به یک تجربه هیجان‌انگیز دعوت می‌کنند. همانطور که می‌دانید این نردبان‌ها را برای صعودِ راحت‌تر تعبیه کرده‌اند.

از دیگر مناطق گردشگری شهر زاوین، تنگه‌های زیبا و سرسبز، حمام قدیمی، قلعه کهنه، منطقه باستانی بتخواه، النگ و دره‌های سرسبز و باغات شهر زو است. از تاریخ ایجاد شهر زاوین منبع دقیقی در دست نیست، اما با بررسی‌های به‌عمل ‌آمده از گفته‌های مردم محلی و نیز بناهای قلعه کهنه و بتخواه، قدمت آن به بیش از صد سال پیش برمی‌گردد.

سد زاوین

ماهیگیری در سد زاوین کلات

باوجود عدم دسترسی استان‌های خراسان به آب‌های آزاد، خوشبختانه همچنان شرایط برای علاقه‌مندان به ماهیگیری مهیاست. دریاچه بزنگان مشهد، سد طرق، سد چری، سد شیروان، سد یعقوبی، سد دوستی، سد چالیدره، چشمه سبز، سد فریمان و سد زاوین از جمله مکان‌های مناسب برای ماهیگیری در خراسان هستند. گونه آبزی غالبی که در این سد می‌توانید صید کنید، ماهی کپور است که علاوه بر طعم خوب، ارزش غذایی بالایی دارد.

می‌توان ادعا کرد که سد زاوین کلات نادری، یکی از بهترین مکان‌ها برای صید ماهی در اطراف مشهد است که علاوه بر زیبایی تمام‌عیار، شرایط مساعدی برای ماهیگیری دارد. به نقل از ماهیگیران با تجربه، نکته‌ای که ماهیگیری را در سد زاوین جذاب می‌کند، این است که باوجود تعداد زیاد ماهی در این سد، همه آن‌ها اصطلاحا قلاب‌دیده هستند؛ به همین دلیل هربار باید زمان زیادی صرف صید ماهی کنید و هرمرتبه با چالش جدیدی روبرو می‌شوید. گونه آبزی غالبی که در این سد می‌توانید صید کنید، ماهی کپور است که علاوه بر طعم خوب، ارزش غذایی بالایی دارد.

سد زاوین

بهترین زمان بازدید از سد زاوین

زاوین در منطقه‌ای کوهستانی قرار گرفته و به دلیل شرایط آب‌وهوایی کوهستانی‌اش، مقصدی محبوب برای سفرهای کوتاه است. در این منطقه انبوهی از باغ‌های میوه وجود دارند که شرایطی مطلوب را برای خوش‌گذرانی و اسکان موقت محیا می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم در این باغ‌های زیبا جایی برای اقامت اجاره‌ کنید و تجربه‌ای خوش در طبیعت زیبای کلات برای خود بسازید.

سد زاوین

پیشنهاد پایانی

بازدید از شهر زاوین کلات نادری و دیدنی‌های آن رایگان است. اما تنها نکته‌ای در بازدیدِ سد زاوین و دیدنی‌های اطرافش باید رعایت کنید، آسیب نزدن به محیط زیست است. درطول ماجراجویی در روستا، آبشار‌های زاوین، کوه و سد زاوین نکات ایمنی را رعایت کنید و تجهیزات لازم طبیعت‌گردی را به همراه داشته‌ باشید و علاوه بر لذت‌بردن از طبیعتی بی‌نظیر، از بازدیدِ مکان‌های تاریخی لذت ببرید.

سد زاوین

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *