جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ساخت مناطق گردشگری در خمین و اراک تصویب شد

تاریخ بروزرسانی :
۲۷ آبان ۱۳۹۳

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۸/۲۷- به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سید محمد حسینی ظهر امروز در کارگروه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان مرکزی در اراک با اشاره به اهمیت ساخت مجتمع‎های گردشگری در اراک اظهار کرد: استان مرکزی به ویژه شهرستان اراک دارای صنایع بسیار آلاینده بوده و باید در این شهرستان توسعه فضای سبز در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: ایجاد و توسعه این فضاهای سبز در بیشتر بخش های رستوران‌ها و تالارها بسیار مهم بوده ولی این به معنای دادن مجوز کار غیرقانونی در این بخش‌ها نیست و این فعالیت‌ها باید با رعایت قانون انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی و شهرستان اراک دارای ظرفیت‌های خوب صنعتی بوده که به همین سبب ساخت و توسعه صنایع در شهرستان اراک را افزایش داده است.

حسینی با اشاره به اینکه مسئولان استانی در راستای ساخت مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بسیار حساس هستند گفت: این حساسیت باید در جلوگیری از استقرار و توسعه صنایع آلاینده نیز وجود داشته باشد و با این صنایع نیز قانونی برخورد شود.

وی افزود: استان مرکزی دارای ظرفیت‌های گردشگری و نیز تاریخی بسیار زیادی بوده که می توان با توسعه این بخش ها و نیز ایجاد فضاهای سبز در قالب اماکن اقامتی در بیشتر این بناها بتوانیم در توسعه استان و شهرستان اراک گام برداشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: البته ایجاد این فضاها به معنای دادن مجوز به این بخش‌ها برای انجام کارهای غیرقانونی نبوده و دستگاه‌های مربوطه باید در این بخش ورود کنند و تدابیر لازم و قانونی را در ان بخش های اتخاذ کنند.

حسینی با اشاره به مصوبات این جلسه گفت: ساخت و ایجاد طرح‌های گردشگری، ایجاد سفره خانه سنتی و اماکن اقامتی با حفظ بافت تاریخی و نیز همسو با فرهنگ اصیل ایرانی به شکل قلعه باستانی در شهرستان محلات و ایجاد مجتمع گردشگری در اراک و خمین در دستور کار به منظور رشد فرهنگی این استان در دستور کار قرار گرفت.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *