رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۹ آذر ۱۳۹۳

ضرورت تبدیل ماهنشان به قطب گردشگری طبیعی استان زنجان

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۹/۰۹-سعید صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به قابلیت‌های موجود در شهرستان ماهنشان اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۳۲ هزار هکتار در قالب مناطق حفاظت شده حیات وحش در شهرستان ماهنشان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ماهنشان شاهراه ارتباط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و زنجان است، گفت: ۹۰ کیلومتر از رودخانه قزل‌اوزن استان زنجان در شهرستان ماهنشان جریان دارد.

فرماندار شهرستان ماهنشان ادامه داد: همچنین مناطق زیبای طبیعی موجود در منطقه علاوه بر زیبایی موجب رونق اقتصادی و کشاورزی شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه مناظر گردشگری طبیعی مختلفی در سطح شهرستان ماهنشان وجود دارد، افزود: دریاچه طبیعی خندق‌لو و قلعه باستانی بهستان از جمله مناطق گردشگری مهم این شهرستان است.

صفری با اشاره به اینکه شهرستان ماهنشان راه ارتباطی پایتخت با تخت سلیمان است، یادآور شد: با راه‌اندازی مکان گردشگری در این منطقه گردشگران تخت سلیمان می‌توانند از مناطق طبیعی موجود در شهرستان ماهنشان همچون منطقه حفاظت‌شده انگوران نیز بازدید کند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود امکانات خوب موجود در این شهرستان فرمانداری ماهنشان درخواست انعقاد تفاهم‌نامه میان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و اداره کل محیط زیست استان زنجان را دارد.

فرماندار شهرستان ماهنشان بر ضرورت تبدیل ماهنشان به قطب گردشگری طبیعی استان زنجان تاکید کرد و متذکر شد: با راه‌اندازی امکانات گردشگری و تفریحی شهرستان ماهنشان می‌تواند به منطقه گردشگری طبیعی استان زنجان تبدیل شود.

این مسئول با اشاره به اینکه باید امکانات اسکان برای گردشگران در نظر گرفته شود، افزود: با تبدیل شدن این منقطه به منطقه گردشگری طبیعی علاقه‌مندان و گردشگران می‌توانند به تماشای انواع گونه‌ها بپردازند.

صفری با بیان اینکه عملیاتی شدن این برنامه باعث درآمدزایی مردم این منطقه می‌شود، اظهار داشت: گردشگران به مناطق حفاظت شده انگوران به عنوان یک محدودیت نگاه نکنند بلکه با تجهیز کردن این منطقه گردشگران می‌توانند از طبیعت زیبای آن بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از اعتبارات سال آینده شهرستان ماهنشان به شناساندن نقاط گردشگری و طبیعی این منطقه هزینه می‌شود، افزود: با همکاری و تعامل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و محیط زیست استان زنجان می‌توانیم این مناطق زیبا را به علاقه‌مندان و گردشگران معرفی کنیم.

فرماندار شهرستان ماهنشان در پایان بر ظرفیت‌های موجود در دریاچه خند‌ق‌لو شهرستان ماهنشان اشاره کرد و افزود: با جذب سرمایه‌گذار مناسب می‌توان از ظرفیت‌های موجود در این منطقه نیز به نحو احسن بهره‌مند شد.
1137 ضرورت تبدیل ماهنشان به قطب گردشگری طبیعی استان زنجان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *