رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۷ آبان ۱۳۹۳

ورود گردشگر خارجی به کردستان ۲۱۲ درصد رشد داشته است

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۸/۲۷-به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، آرمان وطن دوست ظهر امروز در جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر سنندج اظهار کرد: برای در اختیار گذاشتن لکه‌های شناسایی شده در کردستان برای سرمایه گذاری باید حداقل زیرساخت های آن فراهم شده باشد.

وی به سرمایه‌گذاری در پروژه سد قشلاق و گریزه اشاره کرد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان از مصوبه سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کردستان حدود یک میلیارد تومان برای زیرساخت‌های آن تاکنون هزینه کرده است اما روند تحویل آن از سوی شهرداری به تعویق افتاده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان با بیان اینکه طرح جامعی که برای پروژه سد قشلاق و گریزه تهیه شده قابل انجام است خاطرنشان کرد: پروژه مذکور به تعویق افتاده است و باید هرچه زودتر برای اجرای آن اقدام کرد.

وی با ابراز تاسف از برخورد سلیقه‌ای با پروژه‌های استان گفت: در اجرای پروژه‌های استان کردستان نباید سلیقه‌ای عمل شده و تنها به یک سری پروژه‌های خاص توجه شود بلکه باید تمام پروژه‌ها را در نظر گرفت.

وطن دوست حوزه گردشگری را بالاترین ظرفیت استان کردستان برای توسعه دانست و افزود: در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته استان کردستان با رشد ۲۱۲ درصدی ورود گردشگران خارجی روبرو بوده است که این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با تاکید بر فراهم ساختن زیرساخت‌های گردشگری در استان گفت: استان کردستان با مشکل اسکان گردشگران مواجه است و وجود ۳ هزار تخت اقامتی با احتساب واحدهای استیجاری که می‌تواند در نهایت ۴ هزار نفر در شبانه روز را اسکان دهد کافی نبوده و باید برای افزایش آن اقدامات قابل توجهی صورت گیرد.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *