رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ اسفند ۱۳۹۸

ساحل درک، تلفیق دریا و کویر

لینک این مطلب کپی شد!

در ساحل درک که به تلفیق دریا و کویر معروف است ، رمل‌های شنی پشت به پشت تا آغوش دریای عمان کشیده شده ‌اند.دَرَک منظره‌ بکری از شگفتی طبیعت در ۱۷۰ کیلومتری شهر چابهار، جاذبه ای شگفت انگیز و دیدنی در ایران است.ساحل دَرَک جایی بعد از کُنارک و در نزدیکی روستای زرآباد است. زرآباد را محلی‌ها با باغ‌های میوه بویژه موزه ‌های بلوچی‌اش می‌شناسند.

در نزدیکی روستای زرآباد نقطه‌ کوچکی در ساحل دریای عمان روی نقشه‌های ماهواره به اسم دَرَک ثبت شده است. فاصله ساحل دَرَک تا شهر چابهار بیشتر از ۱۷۰کیلومتر و جاده‌ رسیدن به آن خود جاذبه‌ دیگری است.درک یا درگ گویا در زبان محلی به معنی سکونت در کنار دره است.

ساحل درک، تلفیق دریا و کویر ساحل درک، تلفیق دریا و کویر

رفتن به درک برای عاشقان طبیعت می‌تواند منجر به برآورده شدن آرزوی یک سفر هیجان ‌انگیز باشد.از سربالایی فرعی ساحل درک تنها رمل‌های شنی، نخل و دریا پیداست. منظره‌ای بکر که می‌توان ساعت‌ها در آن توقف کرد یا حتی کمپ زد.میان رمل‌های شنی درک که بایستید و تصویری از دریای عمان نداشته باشید انگار میان یکی از کویرهای معروف ایران هستید، اما کافی است پای در شن‌ها بگذارید و از رمل‌ها بالا بروید. تصویر کویر و دریا به هم می‌پیوندند و منظره زیبا و نابی را می‌سازند که ساعت‌ها می‌توان به تماشایش نشست.

ساحل درک بسیار تمیز است. هیچ نشانه‌ای از زباله دیده نمی‌شود. درک به پاک‌ترین ساحل ایران مشهور است. زیباست و حیف است آن را نبینیم.

کویر ، دریا ، نخل در یک تصویر

وقتی که دریا از دور نمایان می‌شود، صحنه بسیار زیبایی برای گردشگران خواهد بود،درست شبیه عکس‌های رویایی که قبلاً از این منطقه دیده بودید، نخل‌های بلند قد که شاخصه کویر است و ساحل زیبا و آن دریای شگفت‌انگیز که همه به یکدیگر دوخته شده‌اند.

ساحل درک از سواحل مرجانی، ماسه‌ای و صخره‌ای می باشد. همه با هم یک جا، یک ترکیب فوق‌العاده ساخته اند. این ساحل نزدیک اقیانوس هند است. ممکن است با این تفاصیل فکر کنید درک در محدوده‌ای خشک و بیابانی است. اما اشتباه نکنید. درک منابع آب شیرین دارد. زمین را دو متر بکنید هم به آب می‌رسید. همین موضوع باعث شده کشاورزی آن‌جا هم رونق بگیرد.

ساحل درک بهشت طبیعت‌گردان است. این ساحل بکر خیلی اتفاقی به عنوان یک پدیده گردشگری کشف شد. یکی از کاربران توییتر این کار را کرده است. او از بومیان محدوده درک بود. عکس‌های غروب و طلوع خورشید درک را منتشر کرد. بعد از آن گردشگران زیادی عاشق درک شدند

غروب در ساحل درک بهترین لوکیشن طبیعت برای عکاسی:
غروب سرخ ساحل درک پشت نخل‌هایش شبیه هیچ جای دیگر نیست. آفتاب در غرب دریای عمان به غروب می‌نشیند و باریک‌های نورش میان رمل‌ها و دریا قاب‌هایی را می‌سازد که می‌تواند بیننده را جذب کند.

ساحل درک، تلفیق دریا و کویر

خاصیت درمانی رمل های ساحل درک:

یکی از موضوع های جالب ساحل روستای درک، وجود تپه هایی از رمل سفید است که به اعتقاد خیلی از اهالی برای دردهای عضلانی و استخوانی خاصیت درمانی دارد. آنها صبح زود و زمانی که آفتاب می تابد روی این شن ها دراز می کشند تا دردهای پا و استخوانی خود را درمان کنند

نحوه دسترسی به ساحل

بعد از شهر کُنارک در غرب چابهار جاده تک باند قدیمی تا روستای زرآباد وجود دارد. جاده‌ای که باران‌های موسمی بخشی‌هایی از آن را زیر دریاچه‌های موقت فرو می­برند و برای ادامه دادن جاده گاهی باید کیلومترها در خاکی‌های اطراف رانندگی کرد. پستی و بلندی‌های جاده به حدی است که گاهی رانندگان محلی چابهار هم از شدت چاله‌ها تعجب می‌کنند و بی‌احتیاطی در رانندگی می‌تواند مانع رسیدن به ساحل دَرَک شود.

ساحل درک، تلفیق دریا و کویر ساحل درک، تلفیق دریا و کویر

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *