رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

رونق گردشگری در سواحل دریای عمان

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ آذر ۱۳۹۳

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۹/۲۶-به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رسالنی جامعه دریایی ایران (مانا)، علیرضا شه بخش گفت: هم اکنون شرایط آب و هوایی در سواحل استان به گونه ای است که باعث می شود گردشگران زیادی برای صرف اوقات فراغت خود به این سواحل سفر کنند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: درصد بسیاری از گردشگران ورودی به سواحل استان را استان های همجوار به ویژه خراسان های رضوی، جنوبی و شمالی، یزد و کرمان تشکیل می دهند.

به گفته این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، کسانی که از سمت استان هرمزگان از راه زمینی وارد چابهار می شوند می توانند با ادامه مسیر به سمت شرق از سواحل زیبای کنارک نیز دیدن کنند.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سواحل واقع شده در حد فاصل چابهار- کنارک بیشترین میزان گردشگران را به خود جذب می کنند و مقصد اصلی گردشگران ورودی به استان محسوب می شوند.

شه بخش یادآور شد: سواحل چابهار از نظر آب و هوایی در مقایسه با دیگر سواحل جنوبی کشور دارای موقعیتی به مراتب بهتر برای جذب گردشگران است.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان یکی از دیدنی های حیرت انگیز شهرستان چابهار را کوه های گِل افشان آن دانست و اظهار داشت: مهم ترین این کوه ها در نقطه ای نزدیک به کنارک در بندر تنگ قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، سواحل صخره‌ای و زیبا، مساجد زیبای محلی، بافت سنتی و زندگی دیدنی بلوچ‌ها با کپرهای خود، درخت انجیر معابد و آثار فراوان تاریخی از دیگر جاذبه‌های گردشگری این بندر زیبا محسوب می شود.
وی از ایجاد امکانات و تسهیلات گردشگری برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران خبر داد و گفت: این هماهنگی ها از سوی ستاد تسهیلات خدمات سفر استان فراهم شده است.

شه بخش اظهار داشت: گردشگران می توانند برای اسکان از اماکن اقامتی موجود در شهرستان چابهار استفاده کنند و در صورت پر شدن ظرفیت این اماکن با هماهنگی های انجام شده می توانند از کمپینگ های اسکان موقت که در سطح شهرستان ایجاد شده استفاده کنند.

وی یادآور شد: به منظور رفع مشکل اقامتی گردشگران، چند هتل در شهرستان چابهار و کنارک در دست ساخت است.

وزش بادهای موسمی اقیانوس هند با نام علمی مونسون ویژه چابهار است و در تابستان بر خلاف سایر نقاط کشور تابستانی خنک دارد. چابهار جاذبه‌های فراوان تاریخی و طبیعی دارد.

آب و هوای این شهر و پیرامون آن همیشه بهاری و معتدل است و به همین دلیل چابهار (چهاربهار) نامیده می‌شود. چابهار مرکز شهرستان چابهار است که در منتهی‌الیه جنوب شرقی ایران در کنار آب‌های گرم اقیانوس هند قرار دارد.

40 رونق گردشگری در سواحل دریای عمان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *