رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۵ آذر ۱۳۹۹

روستای گلجه سفلی

اشتراک گذاری

روستای گلجه سفلی، روستایی در شهرستان زنجان از توابع بخش قره‌پشتلو می باشد.این روستا در دهستان قره‌پشتلو بالا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۱۸۷ نفر بوده‌است.روستای گلجه سفلی در ۴۲ کیلومتری شهرستان زنجان واقع گردیده است و جاده آن ازتهم عبور می کند که ۲۰ کیلومتر آسفالت و ۲۲ کیلومتر آن خاکی خطرناک می باشد البته جاده قدیمی و اولیه روستا از زرنان و چوره ناب می گذرد ۲۵ کیلوکتر تا روستا می باشد که باعث اتصال روستاهای زرنان- چوره ناب-طرازوج-قوزلجا-ابراهیم آباد-تازه کند و چلگان می گردد .

روستای گلجه سفلی روستای گلجه سفلی

از دیگر همسایگان روستا می توان به گلستان و ذاکر اشاره کرد.همان طور که از نام روستای گلجه سفلی پیدا است و با توجه به اطلاعات موجود وجود گل های مختلف با رنگ های فراوان و بوهای متفاوت سبب نام گذاری روستا به این نام گردیده است . باید اشاره کرد روستا در سال های قبل در چند صد متری محل فعلی بوده که بعلت بلندی و طوفان های شدید اهالی به مکان فعلی نقل مکان کردند. این روستا دارای ۸ شهید و ۳۰ جانباز بزرگوار می باشد .
این روستا دارای مکان های طبیعی و دیدنی فراوان می باشد که هر ساله در فصل بهار و تابستان مورد بازدید تعداد کثیری از اهالی زنجان قرار می گیرد از جمله : ساری یوقوش – چوپقلو چای-کدچای و سویوخ بولاغ
وجود مراتع بکر و سرسبز و چشمه ها و رودهای فصلی از مزیتهای طبیعی روستا بشمار میرود. شغل عمده ساکنان روستا دامداری و زنبور داری می باشد و طبیعت زیبای روستا و منطقه یکی از جاذبه های گردشگری بوده و همه ساله در فصول بهار و تابستان میزبان گردشگران از سطح شهرستان و استان می باشد.

در اطراف روستا گیاهان دارویی زیادی از فبیل : کاکوتی-گل یر- قوچ اوتی- پونه-گل محمدی-بولاغ اوتی- پنیرک و … رشد می کند .

روستای گلجه سفلی روستای گلجه سفلی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *