جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای لنجوان سراب

تاریخ بروزرسانی :
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

روستای لنجوان سراب روستایی زیبا در جنوب غربی شهرستان سراب می باشد كه از نظر تاریخی نسب به زمانهای دور می برد. بر اساس بررسی های بعمل آمده پیشینه تاریخی این روستا به قبل از اسلام می رسد. روایتهای گوناگونی در زمینه تاریخ این روستای كهن موجود است. گروهی معتقدند لنجوان برگرفته از كلمه لنج فرزند خاچ كه نام خان این روستا بوده, می‌باشد. لنج خان بتدریج در اثر گذشت زمان به لنجوان تبدیل شده و نام كنونی ده می باشد. عده‌ای دیگر معتقدند گروهی ارمنی در روزگاران گذشته در این روستا زندگی می‌كرده‌اند و ریشه لنجوان از ادبیات غیر ایرانی بوجود آمده و بروزگاران گذشته تغییر نیافته است.

روایت محلی دیگر این است که گروهی ارمنی در روزگاران گذشته در این روستا زندگی می كرده اند و لذا واژه لنجوان نیز غیر فارسی می باشد هیچکدام از این روایت ها مستدل و مستند نیست گرچه این روستا دارای قبرستان هایی است که می تواند راز های زیادی از گذشته آن بیرون بریزد.

روستای لنجوان2 800x600 روستای لنجوان سراب

این روستا یكی از زیبا ترین روستاهای ایران می باشد در حدود ۳۰ سال پیش تعداد زیادی از اهالی این روستا به تهران مهاجرت كرده اند. تنها تعداد ۵ خانواده ( ۳۷ نفر ) در آنجا ماندند. امروزه تعدادی زیادی از اهالی همان روستا و روستاهای دیگر برای مسافرت و تفریح به آنجا می روند. اقدام به ساخت خانه های ویلای كرده اند. فعالیت های ۲سال اخیر اهالی این روستا شامل پروژه آب رسانی – جاده سازی – ساخت تعداد زیادی خانه های ویلایی – برق كشی كردن – ایجاد دكل مخابراتی و …. می باشد.

بر اساس آثار بدست آمده این روستا از قدمتی چند هزار ساله برخوردار است.

روستای لنجوان روستای لنجوان سراب

جاذبه های تاریخی روستای لنجوان

قبرستان كسانی كه ایستاده دفن شده‌اند , غسال خانه قدیمی و اشیاء باستانی.

روستای لنجوان3 800x600 روستای لنجوان سراب

برای آشنایی بیشتر با روستاهای این شهرستان پیشنهاد می کنیم مطلب روستاهای سراب را مطالعه بفرمایید.

انواع گیاهان داروئی لنجوان

آویشن: شاخه هایش دراز و نازك بوده و برگ هایش بیضوی , سبز و محتوی اسانس معطری دارد .آویشن اشتها آور ضد عفونی كننده مجاری تنفسی و مسكن سرفه است .همچنین به عنوان داروی موضعی در مورد دردهای عصبی و سر درد به كار می رود .

ثعلب، شیرین بیان: گیاهی است پایا با ساقه های راست و محكم خلط آور , تنظیم كننده روده و ضد بیماریهای همراه با تب . مهمترین خاصیت آن , در مورد زخم های معده و اثنی عشر و تورم دستگاه گوارش شناخته شده است . از مصرف زیاد این گیاه می بایست خودداری كرد

بومادران: ساقه ی راست و سخت آن به شاخه هایی با انبوه گل های سفید ختم می شود . برای مداوای خونریزی و زخم های مزمن استفاده می شود همچنین جریان خون را به ویژه پس از زایمانهای غیر طبیعی بهبود می بخشد و برای معده و دردهای همراه تشنج مفید می باشد .

پونه: یكی از گونه های مختلف نعناع است . نیرو بخش و داروی خوبی برای دستگاه تنفسی است سرفه را آرام و خروج خلط را هموار می كند در مورد برنشیت مزمن , اتساع برونش ها , آسم و نرم كردن نسوج بسیار موثر است .

عسل لنجوان

هر کس در گذشته میهمان شب یکی از روستایی های لنجوان شده باشد حتما در صبحانه اش در خنکای اتاق میهمان با عسل پذیرایی شده است. عسلی طلایی با طعمی بیاد ماندنی!

دامپروری

مانند دیگر روستاهی شهرستان سراب مردم این روستا هم به دامپروری مشغول هستند. نحوه دامپروری به سبک سنتی میباشد.

صنایع دستی

از جورابهای دستباف، آسیاب سنگی، کرس، ظروف مسی، خورجین، چپق، چراغ زنبوری گرفته تا مرغ و خروس تاکسیدرمی شده است.
قوویرقا (گندم بو داده شده) و چای در استکان کمرباریک وکرسی گرم نوش جان میهمانان زمستان آقا رمضان خوشقدم است که صنایع دستی این روستا را در منزل عرضه میکند.

روستای لنجوان1 روستای لنجوان سراب

نحوه دسترسی

لنجوان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان شربیان بخش مهربان شهرستان سراب واقع شده‌است.

روستای لنجوان5 800x600 روستای لنجوان سراب

روستای لنجوان4 800x600 روستای لنجوان سراب

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 4]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *