رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ بهمن ۱۴۰۲

روستای دیوشل لنگرود

اشتراک گذاری

روستای دیوشل لنگرود ، یکی از روستاهای بخش مرکزی لنگرود در استان گیلان می باشد. این روستا در مسیر اصلی بین لنگرود و لاهیجان و در دو کیلومتری شهر لنگرود واقع شده است و از مکان های دیدنی لنگرود به حساب می‌آید. بهترین جاذبه گردشگری روستای دیوشل کوه عطاکوه است. این کوه از آبشارهای منحصر به فردی تشکیل شده‌ است. بخش اعظم این کوه را باغ‌های زیبا چای و درخت‌های میوه تشکیل داده‌اند. یکی دیگر از جاذبه های دیوشل مرداب آن می باشد که منظره بی نظیری با درختان بزرگ و جنگل اطراف مرداب همچنین مجموعه ورزشی کنار مرداب منطقه تفریحی بی نظیری برای گردشگران به وجود اورده است.

روستای دیوشل لنگرود
روستای دیوشل لنگرود یک روستای کوهپایه ای است و از این رو دارای مناظر زیبایی می باشد. معروف است که باغ منجم باشی که یکی از زیباترین باغهای منطقه بوده درسالهای گذشته در این محل واقع بود که اکنون آثار چندانی ازآن باقی نمانده است.
اکثر مردم این روستا به کشاورزی مشغول هستند و محصولات اصلی آن شامل چای، برنج و پیله ابریشم است. درآمد اصلی مردم این شهر به دلیل رکود کشاورزی کاهش یافته و بسیاری از روستاییان شغل دیگری پیدا کرده‌اند. یکی از شغل‌های دیگر مردم دیوشل، پخت نان تمیجان است. مقبره آقا سید حسن یکی از مکان‌های زیارتی مهم شیعیان است و هر سال مردم از سراسر ایران برای زیارت به این مقبره می‌روند.

روستای دیوشل لنگرود

روستای دیوشل لنگرود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *