رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۷ فروردین ۱۴۰۱

روستاهای لنگرود ( معرفی ۲۰۲ روستای لنگرود )

اشتراک گذاری

روستاهای لنگرود را در این مطلب می خواهیم به شما معرفی کنیم . ۲۰۲ روستای لنگرود که همگی سرسبز و مردمانی خونگرم و مهمان نواز دارند اما برخی از آنها به دلیل کمبود امکانات خالی از سکنه شدند وبه روستاهای هموار یا شهرها مهاجرت کردند . در ابتدا با شهرستان لنگرود آشنا خواهیم شد .شهرستان لنگرود یکی از شهرستان‌های استان گیلان است که در غرب به شهرستان لاهیجان و در شرق به شهرستان رودسر منتهی می‌شود.شهر لنگرود مرکز این شهرستان است.

شهرستان لنگرود با وسعتی حدود۴۸۰کیلومترمربع در ناحیه شرق گیلان قرار گرفته‌است و فاصله آن با مرکز استان ۶۰ کیلومتر است. لنگرود از شمال به دریای خزر، از جنوب و غرب به لاهیجان و از شرق به رودسر منتهی می‌گردد.آخرین داده‌های مرکز آمار ایران جمعیت شهرستان لنگرود را در سال ۱۳۹۵ در حدود ۱۴۰۶۸۶ نفر (۴۹۳۵۱ خانوار) برآورد کرده‌است.قدیمی‌ترین محلهٔ لنگرود راه پشته نام دارد و بزرگ‌ترین آن‌ها انزلی محله نامیده می‌شود.

تقسیمات کشوری

در تقسیمات جدید کشوری ایران که در زمان رضا شاه پهلوی شکل گرفت، لنگرود از بخش‌های شهرستان رشت بود. در ۲۸ خرداد ۱۳۲۴ به تصویب هیئت وزیران، لاهیجان به شهرستان تبدیل و لنگرود همراه با رودسر از رشت جدا و تابع شهرستان لاهیجان شد. لنگرود هم اکنون شهرستانی مستقل و از سه بخش تشکیل شده است:

بخش مرکزی شهرستان لنگرود
دهستان دیوشل
دهستان گل سفید
شهرها: لنگرود، چاف و چمخاله

بخش اطاقور
دهستان اطاقور
دهستان لات لیل
شهر: اطاقور

بخش کومله
دهستان دریاسر
دهستان مریدان
شهرها: کومله و شلمان

روستاهای لنگرود

تاریخچه لنگرود

نام لنگرود، برای نخستین بار در سال ۵۱۲ هـ. ق. در متون تاریخی ذکر شده‌ است. این سال مصادف با مرگ سلطان محمد پسر ملک شاه آلب ارسلان است. در دوره صفویان، خصوصاً در دوره سلطنت شاه عباس اول، شهر لنگرود مرکز حوادث مهمی بوده‌ است.
فرار احمد خان حاکم لاهیجان از لنگرود و دستگیری اعضای خانواده وی توسط کیا فریدون حاکم گیلان و تحویل آنها به شاه عباس، از جمله رویدادهای مهم این دوره شهر است. نادر برای سرکوب تاتارهای شرق مازندران و توسعه تجارت و دستیابی به دریا، لنگرود را برای ایجاد پایگاه دریایی و کارخانه کشتی‌سازی انتخاب کرد و در توسعه آن کوشید. در زمان قاجار نیز این شهر مورد توجه قرار گرفت. این شهر، امروزه یکی از مناطق زیبای گردشگری دراستان گیلان است. نام لنگرود(LANGAROUD )ترکیبی است از دو پاره واژه لنگر (LANGAR) و رود(ROUD).

جاهای دیدنی لنگرود

ساحل چمخاله در ۹ کیلومتری شمال لنگرود قرار دارد. از دو راه زمینی و یک راه آبی می‌توان به چمخاله رفت.
نیلوفرهای آبی در برخی از فصول سال در استخر پارک فجر.
تالاب زیبا و طبیعی کیاکلایه با انواع پرندگان دریایی و بوستان تفریحی فجر که در قسمتی از تالاب ایجاد گردیده‌است.
باغهای چای و مرکبات پرشکوه
کوه زیبا و ارتفاعات شالنگه پرشکوه
جمعه بازار فروش مرکبات و چای پرشکوه
استخر زیبای شابیجار سل پرشکوه
استخر زیبای پرشکوه سل پرشکوه
لیلاکوه خاستگاه گردشگران طبیعت
طبیعت کوهستانی بلوردکان
پارک جنگلی خرما اتاقور
سنگ تله پرشکوه
روستای زیبا و توریستی پرشکوه که در مسیر لیلاکوه-پرشکوه قرار دارد
طبیعت کوهستانی بکر و دیدنی خرما که در ۱۵ کیلومتری شهرستان لنگرود واقع شده و از مکان‌های گردشگری شهر اتاقور به‌شمار می‌رود
پارک فجر در ابتدای جاده رودسر
پارک آزادی در جاده چمخاله
پل خشتی لنگرود «خشته پل» یا «خشته پورد» که مربوط به دوره ایلخانیان است. این پل راه پشته و انزلی محله را به مرکز شهر متصل می‌کند.
مسجد جامع لنگرود که تاریخ ساخت در مسجد مربوط به سال ۱۰۰۱ هجری قمری است.
خانه دریا بیگی که از شاهکارهای هنر دوران قاجاریه‌است.
بقعه ملا مریم پرشکوه
بقعه دوازده امام زادگاه ملاط
قلعه دیزبُن
پل خشتی قدیمی نالکیاشر
باغ معروف منجم باشی در روستای دیوشل
روستای زیبای آبچالکی
قله سراسر پوشیده شده از مرکبات و چای تایی پوشته پرشکوه
قلهٔ نگین سبز (بام کومله) واقع در چهارراه کومله
مجموعه استخر کومله و باغ پرندگان کومله
بقعه آقا سید قاسم و دو برادران درویشانبر
منطقه زیبا و دیدنی غار ماهی منشور
روستای توریستی و زیبای پنو
ساحل چاف و تازه آباد در ۱۵ کیلومتری شهر لنگرود
روستای زیبای سالکویه

روستاهای لنگرود

مردم‌شناسی

بافت قومی مردم لنگرود گیلک و به زبان گیلکی با لهجه بیه‌پیش سخن می‌گویند. البته در بخش‌هایی از این شهرستان و علی‌الخصوص در منطقه چمخاله جمعیتی از کردهای زنگنه کرمانشاه هستند که در گذشته به این منطقه تبعید شده‌اند. از نوشته‌های تاریخی چنین استنباط می‌شود که زمین‌های اطراف لنگرود مساعد بوده و به مرور زمان و توسعه بازرگانی در گیلان، لنگرود هم رونق یافته و در زمینه‌های کشاورزی خصوصاً کشت کنف از شهرهای مهم محسوب گردیده، همچنین در زمینه صنعت دارای صنایع فلزی از جمله تفنگ‌سازی (شکاری) بوده که به علت مرغوبیت و کیفیت، خریداران زیادی داشته‌است. رابینو جهانگرد معروف درخصوص لنگرود چنین می‌نویسد: «کناره‌های رودخانه لنگرود زیباترین منظره‌ای است که من در ایران دیده‌ام». لنگرود دارای محله‌هایی به نام‌های:آنسرمحله، درویشانبر، درب مسجد، فشکالی محله، سوتال محله، در مسجد، کاسه‌گرمحله، قصاب‌محله، گشته مردخال، انزلی‌محله و راه‌پشته است که هر یک دارای اعتبار خاصی است. چاف و چمخاله که در پانزده کیلومتری لنگرود قرار دارد از جاذبه‌های گردشگری است و همانند دیگر بنادر دارای فعالیت‌های تجاری بوده که در حال حاضر بسیار محدود است. طبیعت مناسب سبب گردیده مردم لنگرود به کارهای کشاورزی علاقه‌مند باشند. از محصولات عمده لنگرود می‌توان انواع برنج، چای، مرکبات و صیفی‌جات را نام برد. همچنین صید ماهی در این شهر رایج است. در گذشته یکی از مراکز مهم تولید ابریشم از طریق پرورش کرم ابریشم (نوغان) بوده که در طی چندسال گذشته رو به افول نهاد.

روستاهای لنگرود

روستای پایین محله نالکیاشر

پایین محله نالکیاشر، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دیوشل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۷ نفر بوده‌است.

روستای آبچالگی

آبچالگی، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا را به دلیل قرار گرفتن روی لیلاکوه بام لنگرود می نامند. هم‌اکنون پروژه سورتمه شهرستان لنگرود در این روستا در حال احداث می‌باشد. از سوغات این محل می‌توان به چای مرکبات و صنایع دستی نام برد.این روستا در دهستان دیوشل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۹ نفر بوده‌است.

روستای آخوندمحله

آخوندمحله ،روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دیوشل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۷ نفر بوده‌است.

روستای آربولنگه

آربولنگه، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۳ نفر بوده‌است.

روستای آغوزچال

آغوزچال ،روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۵ نفر بوده‌است.

روستای آقاعلی‌سرا

آقاعلی سرا، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۷ نفر بوده‌است.

روستای آبدنگسر

ابدنگسر ، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۹ نفر بوده‌است.

روستای اترود

اترود، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۷ نفر بوده‌است.

روستای اتش سرا

آتش سرا، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای اربع گردن

اربع گردن، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷ نفر بوده‌است.

روستای اربه لانه بالا

اربه لانه بالا، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای اسدسرا

اسدسرا، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱ نفر بوده‌است.

روستای اسماعیل سرا

اسماعیل سرا، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دیوشل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۵ نفر بوده‌است.

روستای اشکال

اشکال،روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۷ نفر بوده‌است.

روستای آشیان

آشیان ، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۲ نفر بوده‌است.

روستای اکبرسرا

اکبرسرا، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۸ نفر بوده‌است.

روستای المان لنگه

المان لنگه،روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۵ نفر بوده‌است.

روستای انبلانسرا

انبلانسرا، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۱ نفر بوده‌است.

روستای باجی سرا

باجی سرا، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴ نفر بوده‌است.

روستای بارگلی

بارگلی، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷ نفر بوده‌است.

روستای بازارده گلباغ

بازارده گلباغ،روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دیوشل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۰۲ نفر بوده‌است.

روستای بالاپاپکیاده

بالاپاپکیاده، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان چاف قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۳۲ نفر بوده‌است.

روستای بالاتنورود

بالاتنورود، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای بالاسالکویه

بالاسالکویه،روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش کومله که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دریاسر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۸۰ نفر بوده‌است.

روستای بالاشکرکش

بالاشکرکش، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۱ نفر بوده‌است.

روستای بالامحله نالکیاشر

بالامحله نالکیاشر، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دیوشل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۹ نفر بوده‌است.

روستای بلوردکان

بلوردکان، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در ۱۲ کیلومتری جنوب غربی شهر املش واقع شده است.این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۴ نفر بوده‌است.

روستاهای لنگرود

روستای بندرمحله

بندرمحله،روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷ نفر بوده‌ است.

روستای بهپس باغ

بهپس باغ، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۱ نفر بوده‌است.

روستای بهشت لات

بهشت لات، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۵ نفر بوده‌است.

روستای بیجارانجیل کچل بن

بیجارانجیل کچل بن، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳ نفر بوده‌است.

روستای بیروم

بیروم، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۹ نفر بوده‌است.

روستای پایین پاپکیاده

پایین پاپکیاده، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان چاف قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۶۲ نفر بوده‌است.

روستای پایین تنورود

پایین تنورود، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای پایین سالکویه

سالکویه، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش کومله که در استان گیلان واقع شده است . سالکویه روستایی بسیار زیبا در در مجاورت لیلاکوه ، کومله و پارک فجر لنگرود می باشد ، این روستا با منظره ای چشم نواز از کوه و تالاب بی شک همانند بهشت کوچک گمشده ای در استان گیلان ، شهرستان لنگرود میدرخشد.این روستا در دهستان دریاسر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۷۳ نفر بوده‌است.

روستای پایین شکرکش

پایین شکرکش، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۵ نفر بوده‌است.

روستای پایین قاضی محله

پایین قاضی محله (یعقوبیه)،روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش کومله که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دریاسر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۵۰ نفر بوده‌است.

روستای پایین کش سرا

پایین کش سرا، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴ نفر بوده‌است.

روستای پرشکوه

پرشکوه، روستایی از روستاهای لنگرود که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان مریدان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۹۴ نفر بوده‌است.

روستاهای لنگرود

روستاهای لنگرود

روستاهای لنگرود

روستای پروش بالا

پروش بالا، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اطاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۰ نفر بوده‌است.

روستای پروش پایین

پروش پایین، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۷۵ نفر بوده‌است.

روستای پشتل سرا

پشتل سرا، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳ نفر بوده‌است.

روستای پشتلله سر

پشتلله سر، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان چاف قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۹ نفر بوده‌است.

روستای پشته سرا

پشته سرا، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱ نفر بوده‌است.

روستای پلدره

پلدره، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای پلطکله

پلطکله، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان گل سفید قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۴۳ نفر بوده‌است.

روستای پنو

پنو ، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۳ نفر بوده‌است.

روستای پیتی شیمبالا

پیتی شیمبالا، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳ نفر بوده‌است.

روستای پیتی شیمپایین

پیتی شیمپایین،روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷ نفر بوده‌است.

روستای پیرپشته

پیرپشته، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان گل سفید قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۴۱ نفر بوده‌است.

روستای پیش کوه پایین

پیش کوه پایین،روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۲ نفر بوده‌است.

روستای پیشکوه بالا

پیشکوه بالا، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای پیله محله

پیله محله، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۹ نفر بوده‌است.

روستای تازه‌آباد (اطاقور)

تازه‌آباد یک روستا در ایران است که در دهستان لات لیل شهرستان لنگرود واقع شده‌است. تازه‌آباد ۱۱۹ نفر جمعیت دارد.

روستای تازه‌آباد (بخش مرکزی لنگرود)

تازه‌آبادروستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۱۲۰ نفر بوده‌است.

روستای تازه‌آباد چاف

تازه‌آبادروستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ این روستا بدون جمعیت بوده‌است.

روستای تازه‌آباد کردسراکوه

تازه‌آبادکردسراکوه، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اطاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۸۵ نفر بوده‌است.

روستای تاشکلا

تاشکلا، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵ نفر بوده‌است.

روستای تپه

تپه ،روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان گل سفید قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۹۲ نفر بوده‌است.

روستای تیک سر

تیک سر، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۳ نفر بوده‌است.

روستای جانعلی‌آباد

جانعلی‌آباد،روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵ نفر بوده‌است.

روستای جدانوکر

جدانوکر، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دیوشل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۱ نفر بوده‌است.

روستای جوارده

جوارده، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷ نفر بوده‌است.

روستای چاف بالا

چاف بالا، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان چاف قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۰۸ نفر بوده‌است.

روستای چاف پایین

چاف پایین، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این شهر براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۹۰۹ نفر بوده‌است.

روستای چالدشت

چالدشت،روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۱ نفر بوده‌است.

روستای چلیکی

چلیکی،روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۶ نفر بوده‌است.

روستای چمخاله

چَمخاله یک روستا در شهرستان لنگرود در استان گیلان ایران بود که در سال ۱۳۸۸ در شهر چاف و چمخاله ادغام شد.مردم این منطقه به زبان کردی تکلم میکنند.این منطقه تبعید گاه بوده و اهالی چمخاله از شاباد کرمانشاه به این منطقه به اجبار کوچانده شده اند. یک گروه توریستی مشهور به سرپرستی خانم دکتر م.اسدی در ایام نوروز ۱۴۰۱ قصد سفر به چمخاله و بررسی و ارزیابی میزان جذابیت های گردشگری این بندر را دارند. به نظر می رسد پس از وقوع این سفر و انتشار نتایج آن میزان محبوبیت این مکان توریستی صدچندان شود.
ادغام و تبدیل به شهر
روستای چمخاله در دهستان چاف از توابع بخش مرکزی شهرستان لنگرود قرار داشت و در تاریخ ۱۳۸۸/۰۷/۱۲ با تصویب وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی و بنا به پیشنهاد وزارت کشور، پس از ادغام با روستاهای پایین پاپگیاده، تپه، پلت گله، پیرپشته، تازه‌آباد چاف، چاف، چاف پایین، حسین‌آباد چاف، رادارکومه، سلطان مرادی، کمال الدین پشته، گالش کلام و میان محله پاپکیاده از توابع همین دهستان در شهرستان لنگرود استان گیلان به عنوان شهر چاف و چمخاله شناخته شد.
این روستا در بخش مرکزی شهرستان لنگرود قرار داشت و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۸۱۴ نفر بوده‌است.

روستای چنگول

چنگول،روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۳ نفر بوده‌است. همچنان همراه سیری در ایران باشید تا با دیگر روستاهای لنگرود آشنا شوید.

روستای چوری

چوری ، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰ نفر بوده‌است.

روستای چهارسوپشته

چهارسوپشته،روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۴ نفر بوده‌است.

روستای حاج ابراهیم ده

حاج ابراهیم ده،روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است .همچنین مزار سرهنگ پاسدار علی میرزایی در این محل میباشد.این روستا در دهستان دیوشل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸۱ نفر بوده‌است.

روستای حاجی سرا

حاجی سرا، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش کومله که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان مریدان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۸۲ نفر بوده‌است.

روستای حسن‌آباد

حسن‌آباد ، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان چاف قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۶ نفر بوده‌است.

روستای حسین‌سرا

حسین سرا،روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱ نفر بوده‌است.

روستای حسین‌آباد

حسین‌آباد ، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۳۷ نفر بوده‌است.

روستای حسین‌آبادچاف

حسین‌آبادچاف، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان چاف قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن۹۴ نفر (۲۵ خانوار) بوده‌است.

روستای خالک یاسر

خالک یاسر، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان چاف قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۶۳ نفر بوده‌است.

روستای خاله سر

خاله سر، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۳ نفر بوده‌است.

روستای خالیاگل

خالیاگل، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دیوشل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷ نفر بوده‌است.

روستای خاناپشتان

خاناپشتان ، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۳ نفر بوده‌است.

روستای خاناورسرا

خاناورسرا،روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای خرار

خرار، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲ نفر بوده‌است.

روستای خراطمحله

خراط محله ، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دیوشل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۴۳ نفر بوده‌است.
نیمی از این محل در شهر و نیمی دیگر در روستا قرار دارد که جمعیت روستایی این محل در سرشماری به ثبت رسیده است در گذشته متعلق محله نام داشت که هنوز سنگ ۶۴ متعلق محله در سند و نسخ و بنچاقای قدیمی به چشم میخورد.

روستای خرطای

خرطای، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲ نفر بوده‌است.

روستای خرما

خرما روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . خرما ۹۲ نفر جمعیت دارد.

روستای خلیفه گوابر

خلیفه گوابر، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶ نفر بوده‌است.

روستای خمیرمحله

خمیرمحله ،روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۳ نفر بوده‌است.

روستای دادقانسرا

دادقانسرا،روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش کومله که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان مریدان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۱ نفر بوده‌است.

روستای درویشانبر

درویشانبر، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دیوشل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۷۲ نفر بوده‌است.

روستای دریاسر

دریاسر ،روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش کومله که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دریاسر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۹۴۰ نفر بوده‌است.
مراکز دیدنی روستای دریاسر می‌تواند به اسخر (سل محلی) ۱۶ هتکاری که جایگاه مفید و آرامی برای گذارندن خانواده‌ها و در کنار آن لذت ماهی گیری را فراهم کرد. باغات چای و توت با نمایی زیبا.مزارع برنج. منازل قدیمی. زمین فوتبال چمن و جاهای دیدنی دیگر.

روستای دریاکنار

دریاکنار روستایی است که در دهستان گل سفید شهرستان لنگرود واقع شده‌است. دریاکنار ۱۰۲۱ نفر جمعیت دارد.

روستای دشت علم

دشت علم، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۱ نفر بوده‌است.

روستای روستای ده جان

ده جان ،روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۲ نفر بوده‌است.

روستای دیوشل

دیوشل، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در مسیر اصلی بین لنگرود و لاهیجان و در دو کیلومتری شهر لنگرود واقع است.این روستا در دهستان دیوشل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۲۶۸ نفر بوده‌است. عمده فعالیت مردم کشاورزی است. محصولات اصلی دیوشل چای، برنج و پیله ابریشم می‌باشد.

روستاهای لنگرود
منبع درآمد
منبع درآمد روستای دیوشل اغلب کشاورزی می‌باشد بعد از رکود کشاورزی در ایران روستاییان میل کمتری به کشاورزی نشان دادند و شغل‌های جایگزینی پیدا کردند. یکی دیگر از منبع درآمد روستاییان پخت نان تمیجان می‌باشد.
مکان‌های زیارتی
مقبره آقا سید حسن یکی از مکان‌های زیارتی شیعیان بوده و هر ساله مردم از سراسر ایران برای زیارت به این مقبره مشرف می‌شوند. این مقبره از معدود مقبره‌هایی می‌باشد که دارای شناسنامه می‌باشد.

روستاهای لنگرود

مقبره امام زاده خلیل در کوه عطاکوه دیوشل

جاذبه گردشگری
بهترین جاذبه گردشگری روستای دیوشل کوه عطاکوه می‌باشد. این کوه از آبشارهای منحصر به فردی تشکیل شده‌است. بخش اعظم این کوه را باغ‌های زیبای چای و درخت‌های میوه تشکیل داده‌اند. همچنین مقبره امام زادگانی (آقا سید خلیل) در این کوه وجود دارد. یکی دیگر از جاذبه‌های دیوشل مرداب آن می‌باشد که منظره زیبایی با درختان بزرگ، جنگل اطراف آن و مجموعه ورزشی کنار مرداب منطقه تفریحی بی نظیری برای گردشگران به وجود آورده است.
روستاهای لنگرود

روستای دیوشل پشته

دیوشل پشته،روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیوشل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۲ نفر بوده‌است.

روستای رادارکومه

رادارکومه،روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در شهرچمخاله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۶ نفر بوده‌است.

روستای زرگوش

زرگوش،روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۴ نفر بوده‌است.

روستای سادات محله (چاف)

سادات محله ، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا جلگه‌ای و دارای آب و هوای معتدل و مرطوب می‌باشد که تقریباً ۱۰ کیلومتر با ساحل زیبای چمخاله فاصله دارد و گویش مردم همانند ساکنین شرق گیلان گیلکی بیه پیش می‌باشد.
منبع درآمد و شغل عموم مردم سادات محله برنجکاری است. در فصل بهار و تابستان پرورش کرم ابریشم نیز توسط اهالی محل انجام می‌پذیرد. تأمین مایحتاج مردم از قبیل صیفی جات، حبوبات و لبنیات توسط خود اهالی روستا انجام می‌پذیرد. در واقع مردم این روستا تقریباً خودکفا می‌باشند. با وجود رودخانه در این روستا، ماهیگیری از دیرباز در این روستا رواج داشته که با توجه به مرور زمان و گرایش مردم به مظاهر شهرنشینی و مهاجرت به تدریج از رونق افتاده و جنبه تفریحی به خود گرفته است. این روستا دارای دهیاری و شورای محل است که با کمک اهالی توانسته‌اند مسجد بزرگی تقریباً به مساحت ۷۰۰ متر را در روستا احداث نمایند.
این روستا در دهستان چاف قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۵۰ نفر بوده‌است.

روستای سادات محله (دیوشل)

سادات محله یک روستا در استان گیلان است که در دهستان دیوشل شهرستان لنگرود واقع شده‌است. سادات محله ۲۱۶ نفر جمعیت دارد.

روستای سادات‌محله

سادات‌محله ، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۲ نفر بوده‌است.

روستای سارسر

سارسر ، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای سبزعلی سرا

سبزعلی سرا، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹ نفر بوده‌است.

روستای سرلیله

سرلیله، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۹ نفر بوده‌است.

روستای سلاجان

سلاجان، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹ نفر بوده‌است.

روستای سلطانمرادی

سلطانمرادی، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۸ نفر بوده‌است.

روستای سلوش

سلوش، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش کومله که در استان گیلان واقع شده است . پیشینیان این روستا را به دلیل آنکه سه رودخانه به نام لش آن را احاطه کرده‌است، نام آن را سه لش نهادند که با گذر زمان به روستای سلوش تغییر نام داد.این روستا در دهستان مریدان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱۹ نفر بوده‌است.شاخص ترین چهره های این روستا، حسین املاکی جانشین فرمانده لشکر گیلان و سید نوری نصیری (نوه سید جلیل نصیری) از نوابغ فوتبال بوده که بارها به تیم ملی و تیم‌های پایتخت دعوت شد که به علت علاقه به زادگاهش همه پیشنهادها را رد کرده بود.

روستای سنگ سرا

سنگ سرا ، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای سنگتاش

سنگتاش، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲ نفر بوده‌است.

روستای سوگوابر

سوگوابر ، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۲ نفر بوده‌است.

روستای سیاه کردگوابر

سیاه‌کردگوابر (یا سایده‌ور)، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش کومله که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در نزدیکی منطقه کومله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۲ نفر بوده‌است. اکثر مردم روستا شغل آنها چای و مرکبات هست.چشمه آب این روستا خیلی معروف است.
گوابر به معنای جایگاه میباشد وسیاه کردگوابر ظاهرا یعنی جایگاه کرد سیاه البته دردامنه جنوبی شرق گیلان اسامی مشابه ان زیاد هست مانند اسماعیل گوابر وجور گوابر وپایین گوابر ازمحدوده سیاهکل تارحیم اباد روستاهایی بااین نام زیاد هست چون ازنظر مردم این نواحی کرد نماد ویا نشانه قدرت وتوانمندی بوده
رابینوف سیاح ونویسنده روس بیش از صدسال پیش به گیلان سفر کرد واز روستاهای مختلف دیدن کرد ودرباره هرکدام مطالبی نوشت ودرباره روستای سیاهکردگوابر مینویسد که کلمه سیاهکردگوابر اسم جدیدی هست وقدمت زیادی ندارد واسم اصلی ومکان ان جایی بنام میانسره ویا میانسرا میباشد که امروزه قسمتی ازان بعنوان قبرستان روستای فوق محسوب میشود.

روستای سیاه منسه بالا

سیاه منسه بالا، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . کوه های سرسبز باغات چای و شالیزار های زیبای و رود خانه پر آب این روستا چشم انداز فوق العاده زیبایی را به این منطقه بخشیده است.روستای سیامنسه بالا از سمت مشرق در دامنه کوه قرار دارد و از سمت مغرب توسط رودخانه شلمانرود محاصره شده است. صبحگاهان معمولا تا ساعت ۹ صبح آفتابی ندارد و به عبارتی حالت سایه “نَسّه” دارد. کلمه سیامنسه برگرفته شده از وجه تسمیه سیاه نَسّه می باشد که به مرور زمان به سیاه منسه تغییر یافته است.
مردم این روستا همه کشاورز و دامدارند و بسیار سخت کوش. بارزترین خصیصه مردمان این روستا که مردمش را از سایر مردمان روستاهای اطراف متمایز می کند انظباط و عجله وافر در شروع کار کشاورزی می باشد.باغات چای، مرکبات، دامداری و شالیکاری در سیامنسه بالا منبع اصلی درآمد خانوار می باشد.
سختکوشی مردم سیامنسه در پرورش جوانان با استعداد مثال زدنی ست. و هم اکنون دارای چندین مهندس، دکتر و استاد دانشگاه می باشد که در سراسر کشور مشغول به خدمت هستند.این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۹ نفر بوده‌است.

روستای سیاه منسه پایین

سیاه منسه پایین، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۲ نفر بوده‌است.

روستای سیاهکلده

سیاهکلده، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دیوشل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۹۶ نفر بوده‌است.

روستای سیز کوه

سیز کوه، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای سیگارود

سیگارود در دهستان دریاسر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۳۶ نفر بوده‌است.روستای سیگارود، نامش را از واژهٔ گیلکی ” سیکه؛ سیکا ” به معنای مرغابی هوایی وامدار بوده و ” سیگارود در واقع دگرگون شدهٔ واژه ” سیکه رود ” یعنی، ” رود مرغابی (های) هوایی می‌باشد و نام این روستا امروزه در متون و گفتار به طور رسمی سیگارود ذکر می‌شود.عمارت سیگارودی از آثار تاریخی این روستا و شهرستان لنگرود می‌باشد.

روستاهای لنگرود

روستاهای لنگرود

روستای سیلاب کش

سیلاب کش، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹ نفر بوده‌است.

روستای شادکلایه

شادکلایه، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش کومله که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دریاسر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۷۶ نفر بوده‌است.

روستای شریفعلی سرا

شریفعلی سرا، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰ نفر بوده‌است.

روستای ششکلایه

ششکلایه، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در شهراطاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۵ نفر بوده‌است.

روستای ششلو

ششلو، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۳ نفر بوده‌است.

روستای شصتانرودبالا

شصتن رود، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۸ نفر بوده‌است.
(این روستا در سال ۱۳۹۹ با شصتنرود پایین تجمیع شده است و جمعیت آن بالای ۱۳۰ نفر می باشد

روستای شصتانرودپایین

شصتن رود، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲ نفر بوده‌است.
(این روستا در سال ۱۳۹۹ با شصتنرود بالا تجمیع شده است و جمعیت آن بالای ۱۳۰ نفر می باشد

روستای صفرسرا

صفرسرا، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش کومله که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان مریدان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای طالب سرا

طالب سرا، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۰ نفر بوده‌است.

روستای طالش‌محله

طالش محله ، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دیوشل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱۲۴ نفر بوده‌است.

روستای ظهرابعلی سرا

ظهرابعلی سرا، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹ نفر بوده‌است.

روستای علم سر

علم سر، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۵ نفر بوده‌است.

روستای علی خان سرا

علی خان سرا، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۳ نفر بوده‌است.

روستای علی‌آبادسرا

علی‌آبادسرا، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۱ نفر بوده‌است.

روستای فابیلی

فابیلی، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای فبلشه

فبلشه، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای فبیل گاوسرا

فبیل گاوسرا، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۹ نفر بوده‌است.

روستای فتیده

فتیده، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . جلگه‌ای معتدل و مرطوب است. محصول عمده اش برنج، نی شکر، کنف، صیفی، ابریشم، لبنیات و شغل اهالی اغلب زراعت و کمتر دامداری است.این روستا در دهستان گل سفید قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۴۰ نفر بوده‌است.

روستای فی‌آب

فی‌آب، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰ نفر بوده‌است.

روستای کاس خورده

کاس خورده، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای کته خورته پایین

کته خورته پایین، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶ نفر بوده‌است.

روستای کچل بن

کچل بن، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای کردسراکوه بالا

کردسراکوه بالا، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۷ نفر بوده‌است.

روستای کردسراکوه پایین

کردسراکوه پایین، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸ نفر بوده‌است.

روستای کره‌رودخان

کره‌رودخان، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۹ نفر بوده‌است.

روستای کفش کل محله

کفش کل محله، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۷۱ نفر بوده‌است.

روستای کل چال

کل چال، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۰ نفر بوده‌است.

روستای کلیدبر

کلیدبر ، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش کومله که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دریاسر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۴۷ نفر بوده‌است.

روستای کمال الدین پشته

کمال الدین پشته، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان گل سفید قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۲ نفر بوده‌است.

روستای کندسر شکرکش

کند سر شکر کش، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۱ نفر بوده‌است.

روستای کندسر

کندسر ، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . جمعیت این روستا براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۱ نفر بوده‌است. روستای کندسر دارای موقعیت خوبی می‌باشد به طوری که از طرفین و وسطین به ترتیب به روستای لیل و اتاقور محدود می‌شود.

روستای کندسر زین‌پره

کندسرزین پره، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱ نفر بوده‌است.

روستای کوشالشاد

کوشالشاه روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دیوشل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۸۹ نفر بوده‌است.

روستای کهلبون

کهلبون، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اطاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۸ نفر بوده است.زادگاه و مزار شهیدان والامقام شهید پرویز شبرنگ و شهید رضا دار آفرین میباشد از خانواده های شناخته شده این روستا شبرنگ، پنام، زبرجد، طباطبائی، ترابی، مهدی رضائی، خاک‌بیز، یاسری و دانیالی را می توان نام برد. سید رضا طباطبائی تا سال ۱۳۲۰ و پس از ایشان قدیر ترابی و خانم رضایی کدخدای این روستا و روستاهای همجوار بودند.

روستای کهلستان

کهلستان، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۹۴ نفر بوده‌است.
اماکن تاریخی – مذهبی
از جمله امکان تاریخی – مذهبی این روستا می‌توان به بقعه آقا سید شفیع حسینی اُمام کهلستانی اشاره کرد.

روستای کیاگهان

کیاگهان، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش کومله که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان مریدان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۴۲ نفر بوده‌است.

روستای کیش پشته

کیش پشته، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۰ نفر بوده‌است.

روستای گاچه‌ور

گاچه‌ور، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دیوشل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱ نفر بوده‌است.

روستای گالش خاله

گالش خاله، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان گل سفید قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۷ نفر بوده‌است.

روستای گالش کلام

گالش کلام، منطقه ای از توابع شهر ساحلی و توریستی چاف و چمخاله می‌باشد که این شهر خود از توابع شهرستان لنگرود (از شهرستانهای شرق گیلان) می‌باشد .براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۶۴ نفر بوده‌است.

روستای گالشکلام لیلاکوه

گالشکلام لیلاکوه، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دیوشل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۴ نفر بوده‌است.

روستای گاوکلی

گاوکلی، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱ نفر بوده‌است.

روستای گردگوابر

گردگوابر، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای گرسک بالا

گرسک بالا، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸ نفر بوده‌است.

روستای گرسک پایین

گرسک پایین، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . ین روستا در دهستان لات لیل قرار دارد. اقامتگاه بومگردی کیاتاج و مجموعه اقامتی بومگردی وارنا در این روستا قرار دارد. روستای گرسک از شمال به دهستان لات لیل، از شرق به روستای شصتنرود، از جنوب به روستای پیشکوه و از غرب به روستای گرسک بالا و کردسراکوه متصل میباشد. گرسک در کیلومتر هفت جاده املش به بلوردکان قرار دارد ، شغل اکثریت مردم روستا کشاورزی و دامداری میباشد. محصولات کشاورزی این روستا به ترتیب چای ، برنج ، مرکبات و گردو میباشد. این روستا به لحاظ استراتژیکی به احتمال فراوان جزء معدود روستاهاییست که جزء شهر آینده لات لیل خواهد بود.
براساس سرشماری مرکز آمار ایران سرشماری عمومی نفوس و مسکن (۱۳۸۵) ، جمعیت آن ۳۷۲ نفر (۸۶ خانوار) بوده است، اما جمعیت امروز به تاریخ اول زمستان ۱۳۹۸ به تعداد ۲۶۹ نفر (۹۸)بوده‌ است.

روستای گروسی

گروسی یک منطقهٔ مسکونی که در دهستان اتاقور شهرستان لنگرود واقع شده‌است. گروسی ۳۶ نفر جمعیت دارد.

روستای گلاب محله

گلاب محله، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش کومله که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دریاسر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۷ نفر بوده‌است.

روستای گلسفید

گلسفید، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . هستان گلسفید از بزرگترین دهستان‌های این شهرستان به شمار می‌رود.نام این روستا از گل های سفیدی که در این روستا وجود دارد گرفته شده است.این روستا در دهستان گل سفید قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۲۰ نفر بوده‌است.

روستای گلسو

گلسو، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸ نفر بوده‌است.

روستای گنج علی سرا

گنج علی سرا، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۳ نفر بوده‌است.

روستای لات لیل

لات لیل، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۰۸ نفر بوده‌است.

روستای لاتمحله تیکسر

لاتمحله تیکسر، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای لاته

لاته ، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۹ نفر بوده‌است.

روستای لرزیان

لرزیان، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای لشه

لشه، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش کومله که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان مریدان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۶ نفر بوده‌است.

روستای لطفعلی گوابر

لطفعلی گوابر، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۶ نفر بوده‌است.

روستای لکپشت

لکپشت، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۷ نفر بوده‌است.

روستای لموش پشت

لموش پشت، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۲ نفر بوده‌است.

روستای لوکلایه

لوکلایه، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان دیوشل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۱۰ نفر بوده‌است.

روستای لیارج دمه

لیارج دمه، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش کومله که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان مریدان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۵ نفر بوده‌است.

روستای لیارود

لیارود، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای لیاشورسراسفلی

لیاشورسراسفلی، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۰ نفر بوده‌است.

روستای لیاشورسرای استادولی

لیاشورسرای استادولی، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۳ نفر بوده‌است.

روستای لیاشورسرای علیا

لیاشورسرای علیا، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۵ نفر بوده‌است.

روستای لیسه رود تازه‌آباد

لیسه رود تازه‌آباد، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۰۰ نفر بوده‌است.

روستای لیسه‌رود

لیسه‌رود، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش کومله که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان مریدان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۸۹ نفر بوده‌است.

روستای لیشاکوه

لیشاکوه، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای لیل (لاهیجان)

روستای لیل در استان گیلان شهرستان لنگرود بخش اطاقور می‌باشد و دارای طبیعتی بکر و دست نخورده است، سرسبزی، جنگل، رودخانه و اهالی بسیار خوب این روستا در کنار هم باعث شده تا این روستا شکل بسیار قشنگی به خود بگیرد. نزدیکی کوه‌ها به هم و از میان این کوه‌ها رودخانه که روان شده و باغ چای وشالیزارهای که در نوع خود قشنگی خاصی که دارد این روستا را جزو بهترین مناظر طبیعی کشور کرده است.
پارک جنگلی
بعد از روستای لیل روستای دیگری بنام روستای سراجان وجود دارد، پارک جنگلی ستاره لیل یکی از مناظر و طبیعت زیبا و دیدنی می‌باشد که مکانی تفریحی جذابی می‌باشد که توریستهای زیادی رو به این منطقه بکر جذب کرده است. پارک جنگلی ستاره لیل در روستای سراجان از دهستان لیل، که از طریق جاده (اطاقور –لیل- خرما) که حدود سه و نیم کیلومتر مانده به روستای خرما است که حدود پانصد متر بعد از پُلِ چِشتلِه می‌توان به آنجا رفت. با داشتن طبیعتی زیبا دارای چشم‌انداز کوهستان و رودخانه بوده و استقرار گونه‌های متنوع درختی (توسکا، لرک، انجیلی) محیطی مناسب برای گردشگران فراهم ساخته است. در ضمن کاربران میتوانند این پارک را بنام ( پارک جنگلی ستاره لَیل در نقشه گوگِل مراجعه کنند .
روستای کوچک چشتله
در جاده لیل خرما (نزدیکی پارک جنگلی) روستای بسیار کوچکی در منطقه کوهستانی وجود دارد بنام چشتله، که جمعیت آن حدود شش یا هفت خانوار می‌باشد که شغلشان دامداری و کشاورزی می‌باشد.

روستاهای لنگرود

روستای لیلاکوه

لیله کوه، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . همچنین لیلا کوه یا به عبارت درست و مطابق با تمام متون تاریخی از جمله لغت نامه دهخدا و تاریخ گیلان رابینو «لیله کوه» یک منطقه توریستی و گردشگری زیباست که دامنه‌های این کوه امروزه تبدیل به قطب قهوه‌خانه‌ای گیلان شده‌است.
در قدیم به آن لی لی کوه گفته می‌شد لی لی در زبان گیلکی بمعنی انعکاس نور آفتاب در آب است به دلیل مرداب‌های طبیعی که به دلیل اختلاف ارتفاع به صورت پله پله از مرداب شاکلایه (کیاکلایه) تا پای کوه امتداد داشته این نام را داشته ولی اکنون قدیمی‌های روستا اعم از پیرمرد و پیرزن آن را به گیلکی اصیل لیله کو می‌گویند با هجوم لغات فارسی به زبان گیلکی و تکلم اکثر مردم به زبان فارسی و تابلوهای راهنمایی و خوش آمد گویی که عده ای نادان و ناآشنا به زبان گیلکی آنها را نصب نموده‌اند اسم بی ریشه لیلاکوه رواج یافته شعر لیله کو اثر محمود پاینده به نظر بسیاری از کارشناسان از نو سروده‌های نیما یوشیج قدیمی تر محسوب می‌شود و الهام بخش شهریار در سرودن حیدر بابا بوده‌است.
عالمان، ادیبان و شاعران متعددی در گذشته و حال همچون آخوند ملا غلامحسین لیله کوهی، آیت آ… حسن‌زاده لیله کوهی و رضا مقصدی لیله کوهی و… به این خطه منسوب هستند. خاندان همتی از قدیمی‌ترین فامیلی‌های این منطقه می‌باشد قدیمی‌ترین و تنها مزار پایین محله لیله کوه به بزرگ خاندان همتی تعلق دارد .این روستا براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۸۵ نفر بوده‌است.

روستای مادیان گوابر

مادیان گوابر، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۳ نفر بوده‌است.

روستای محمدجعفرمحله

محمدجعفرمحله، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۱ نفر بوده‌است.

روستای مرزلات

مرزلات، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۹ نفر بوده‌است.

روستای مریدان

مریدان ، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش کومله که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان مریدان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۲۹ نفر بوده‌است.

روستای ملازگوابر

ملازگوابر، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸ نفر بوده‌است.

روستای ملاط

روستایی است واقع در دهستان دریاسر شهرستان لنگرود‌ در استان گیلان.بر اساس اطلاعات موجود در مرکز آمار ایران، جمعیت ملاط بالغ بر ۱۰۳۴ نفر است.ملاط از روستاهای مشرف به لیلاکوه است. از جمله محصولات اصلی این روستا چای سبز و سیاه، انواع مرکبات، کیوی، نان محلی و آب چشمه است. این روستا به دلیل موقعیّت خاص خود، یکی از مقاصد گردشگری در شهرستان لنگرود به شمار می آید. مقبرۀ دوازده امامزادگان ملاط نیز یکی دیگر از اماکن مهم این روستا است که مدفنِ دوازده تن از سادات کیایی است.

نام این روستا در منابع تاریخی به کرّات ذکر شده است. به گفتۀ ابن اسفندیار در تاریخ طبرستان، ملاط «دیهی است وَرای هَوسَمِ غربی» و «حدّ طبرستان» دانسته شده است. در تاریخ گیلان و دیلمستان از ظهیرالدین مرعشی به اتفاقات و نبردهایی که در «کوتمک ملاط» واقع شده اشاره شده است. در این کتاب به «مدرسه»، «خانقاه»، «مسجد جامع»، «گوراب»، «باغهای میوه» و «برکۀ عظیمِ» ملاط اشاره شده است. امیر کیا ملاطی، اولین امیر از امرای کیایی و بنیانگذار سلسلۀ کیاییان، و پسرش، سیّدعلی کیا ملاطی، منسوب به این روستا هستند.
سیدرضی کیا، پسر سیدعلی کیا، در عمارت ملاط کوشش بسیار کرده است. عین نوشتۀ مرعشی در اینجا نقل می شود: «عمارات ملاط را به اهتمام تمام بنياد نهادند و قصرى در غايت لطافت و مسجد جامع در غايت نزاهت تمام ساختند و خانه ‏هاى چند جهت مترّددان و ابناى سبيل مجموع را از سنگ و گل تمام كردند و طويله‏ هاى اسبان و استران به اتمام فرمودند رسانيد و غماى مجموع را باز به سفالوى سرخ بپوشانيدند. و گرداگرد مشهد مبارک ديوارى از سنگ در غايت محكمى احداث فرمودند و غماى آن را به سفالو از آب باران محفوظ ساختند.
و درون مشهد را درختهاى نارنج و ترنج و ليمو و آبى و آلو بنشاندند و آن موضع را رشکِ جنّت نعيم و خُلد برين گردانيدند. و حُفّاظ را وظايف تعيين نموده تا شب و روز به تلاوت قرآن مجيد مشغول باشند و اكنون نيز هستند. و خانقاهى بساختند و امر كردند كه صبح و شام را به فقرا و مساكين و أبناء السَّبيل آش بدهند و بر در مسجد حفر چاه آب فرمودند و گورابى به غايت خوب‏ بفرمودند ساختن. و مدرسه‏ اى طرف غربى آن گوراب و مسجد تمام كردند و مرتبه ‏اى ديگر شيب از آن گوراب گورابى ديگر بساختند و چاه آبى بر سر راه فرمودند كندن تا در تابستان كه آب رودخانه گرم می ‏شود ابناى سبيل و متوطّنان آن مقام، از آن آب بنوشند و بر سر آن گوراب دكانهاى چند فرمودند ساخت و مردم صنعت‏كار از هر نوع آنجا بنشاندند و باغ وسيعى‏ بنياد كردند و از هرنوع ميوه‏ هاى خوب و انگورهاى لطيف بفرمودند نشاندن. و جهت آبخور و برنجار و مزارع سُكّان آن مقام بركه‏ اى عظيم بساختند چنانكه مزرعۀ آن قريه و ساير قُرا كه در حوالى آن قريه ‏اند، از آن متمتّع و برخوردار گشتند.»

روستای موبندان

موبندان، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در جاده چمخاله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۲۷ نفر بوده‌است.

روستای میان شکرکش

میان شکرکش، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۶ نفر بوده‌است.

روستای میان گوابر

میان گوابر ، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۲ نفر بوده‌است.

روستای میان محله پاپکیاده

میان محله پاپکیاده، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان چاف قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۶۱ نفر بوده‌است.

روستای نارنج بن بالا

نارنج بن بالا، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۶ نفر بوده‌است.

روستای نارنج بن پایین

نارنج بن پایین، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۶ نفر بوده‌است.

روستای ناوسر

ناوسر، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۶ نفر بوده‌است.

روستای نشاش

نشاش، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷ نفر بوده‌است.

روستای نقاره‌چی محله

نقاره‌چی محله، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۹ نفر بوده‌است.

روستای واندارکش

واندارکش، روستایی از روستاهای لنگرود از توابع بخش اتاقور که در استان گیلان واقع شده است . این روستا در دهستان اتاقور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷ نفر بوده‌است.

روستای هلودشت

هالیدشت(هلودشت) (به گیلکی: هلیۊدشت یا هلی‌دشت یا هلۊدشت) دهکده‌ای زیبا است که در منتهی‌الیه جنوبی دهستان لات لیل و شهرستان املش واقع می‌باشد. فاصله آن با مرکز شهر املش حدود ۳۰ کیلومتر است.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *