جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای الماس تبریز

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ دی ۱۳۹۸

روستای الماس تبریز از زیباترین روستاهای شهرستان شبستر استان آذربایجان شرقی می باشد .روستای الماس  در قلب یک منطقه کوهستانی در غرب شبستر و در دهستان گونی قرار گرفته است. الماس به دلیل طبیعت سرسبز و چشم نوازش به راستی الماس شهرستان شبستر است. این روستا باغات سرسبز و چشمه های جوشان فراوانی دارد که چشم انداز زیبایی را ایجاد کرده اند. روستا به سبب سیل ویرانگر سال ۱۳۷۶ به یکباره ویران شد و اهالی در مکان جدیدتر و امن تری نسبت به روستای قبلی ، روستای جدیدی را احداث کردند اما باغات و مزارع و همچنین آغل حیوانات در همان روستای قبلی باقی ماند.

روستای الماس 8 روستای الماس تبریز

کوچه باغ های زیبا، دیوارهای سنگ چین کوتاه، درختان میوه، دشت های پر از گل و چشمه های آب متعدد این روستای زیبا را به یکی از زیباترین مناطق غرب شبستر تبدیل کرده است. کوچه های سنگی و گذرگاه های مسقف روستا لذت پیاده روی در کوچه پس کوچه های آن را مضاعف کرده است. این روستا چشمه آب جالبی دارد که زبانزد عام و خاص است. آب این چشمه پس از جوشیدن از دل زمین بر روی خاک جاری می شود ولی زمانی که چند متری از چشمه فاصله می گیرد بار دیگر در دل زمین فرو می رود و محو می شود که در نوع خود جالب توجه است. باغ های این روستا با دیوارهای سنگ چین حصارکشی شده و در میان باغ ها مسیرهای همواری احداث شده است که مناظر بی بدیلی را خلق می کند.

روستای الماس 7 روستای الماس تبریز

در فصل بهار به سبب شکوفه دادن درختان میوه و همچنین شکوفا شدن گل های وحشی الماس تبدیل به یکی از زیباترین تابلوهای خلقت می شود که نظر بسیاری از اهالی آذربایجان شرقی را به خود جذب کرده است. در فصل تابستان نیز با رسیدن میوه ها و آغاز فصل میوه چینی شور و غوغای خاصی در روستا برپا می شود.

روستای الماس 3 روستای الماس تبریز

فصل پاییز در روستای الماس تسوج، صحنه ای از ریزش برگ های رنگار رنگ خواهد بود، که یکی از زیباترین مناظر طبیعی راخلق می کند. همینطور نسیم ملایمی که می وزد میتواند موجب آرامش و حس خوبی در شما شود بسیاری از توریست های تور تبریز این فصل را برای دیدن از روستای الماس تبریز انتخاب می کنند.

روستای الماس 6 روستای الماس تبریز

در اولین روزهای زمستان سرد و برفی، نگاهی به طبیعت زیبای این روستا در این ایام خالی از لطف نیست. طبیعت نیمه پاییزی و نیمه زمستانی به همراه دیوار چینی سنگی هنرمندانه باغ ها، جاده ای رویایی و خیال انگیز، با برکه ای پرآب که انعکاس تصویر درختان بید مجنون در آن نقاشی های زیبا را به یاد می آورد که همه گردشگران طبیعت را به سوی خود می کشاند. وای که خداوند چه تابلوی نقاشی هنرمندانه ای را در این منطقه دورافتاده از هیاهوی شهر به تصویر کشیده است.

نحوه دسترسی به روستای الماس

آدرس : تبریز -جاده شبستر به تسوج ۵ کیلومتر مانده به تسوج

روستای الماس 1 روستای الماس تبریز

روستای الماس 2 روستای الماس تبریز

روستای الماس 4 روستای الماس تبریز

روستای الماس 5 روستای الماس تبریز

روستای الماس روستای الماس تبریز

روستای الماس تبریز 1 روستای الماس تبریز

روستای الماس تبریز 2 روستای الماس تبریز

روستای الماس تبریز 3 روستای الماس تبریز

روستای الماس تبریز روستای الماس تبریز

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *