رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ شهریور ۱۳۹۹

روستای آبشینه همدان

لینک این مطلب کپی شد!

روستای آبشینه همدان ، مرکز دهستان سنگستان از بخش مرکزی شهرستان همدان است . این روستا به علت قرارگرفتن در مسیر عبور رود آبشینه دارای باغات فراوانی است، اما در سالهای اخیر به علت افزایش ارتفاع سد اکباتان و کنترل بیشتر، آب کمتری وارد رودخانه آبشینه می‌شود. آبشینه دارای باغات و جنگل‌های فراوانی است و برخی از مردم روستا در این منطقه مزارع کشاورزی دارند. این روستا در ارتفاع (میانگین) ۱۹۰۰ متری قرار گرفته‌است.

روستای آبشینه همدان

روستای آبشینه طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد ۴۲۷ خانوار و مجموعاً ۱۴۲۹ نفر جمعیت در ۵ کیلومتری جاده همدان – ملایر واقع است. آبشینه مرکز دهستان سنگستان از بخش مرکزی شهرستان همدان در استان همدان است. این روستا مردم خونگرم و مهمان نواز آبشینه که اکثرا تحصیل کرده میباشند.

روستای آبشینه همدان

برخی از افرادی قدیمی این روستا واژه “آبشینه” را “پاوشینه” تلفظ می‌کنند و می‌گویند این واژه از دو کلمه “پاو” به معنای آب و “شین” به معنای آبی تشکیل شده است که به زبان کردی به معنای آب آبی و زلال است.رودخانه‌ای زیبا در ورودی این روستا وجود دارد به این ترتیب این منطقه را جزو مناطق بکر همدان می‌توان نام برد.

روستای آبشینه همدان

بسیاری از مردم همدان روزهای تعطیل خود را در این منطقه می‌گذرانند و هر ساله گردشگران بسیاری از این منطقه بازدید می‌کنند.حال و هوای سفر در شهریور ماه لذت بیشتری دارد و مسافرانی که به همدان سفر می‌کنند بهتر است قبل از رفتن به استقبال پاییز از این منطقه بازدید بعمل آورند.

روستای آبشینه همدان

 

روستای آبشینه همدان

 

 

           
 

نظر کاربران :

  • ز.م

    آبشینه واقعا زیبا و منطقه توریست پذیریست اگر ب لطف مسئولین قدمی برداشته شود

    ۱۷ تیر, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *