رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۵ مهر ۱۴۰۱

روستاهای چاراویماق ( معرفی ۲۲۰ روستای چاراویماق )

لینک این مطلب کپی شد!

روستاهای چاراویماق را در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد . ابتدا با شهرستان چاراویماق آشنا و سپس به معرفی ۲۲۰ روستای چاراویماق می پردازیم .شهرستان چاراویماق جنوبی‌ترین شهرستان استان آذربایجان شرقی است. مرکز این شهرستان، شهر قره‌آغاج است. این شهرستان دارای تنها یک شهر (مرکز شهرستان: شهر قره‌آغاج) و دو بخش به نام‌های بخش مرکزی و بخش شادیان است.
شهرستان چاراویماق با ۳۱٬۰۷۱ نفر جمعیت در سال ۱۳۹۵ خورشیدی، دومین شهرستان کم‌جمعیت استان است؛ در عین حال با ۳٬۲۰۸٫۱۲ کیلومتر مربع مساحت، چهارمین شهرستان وسیع استان محسوب می‌شود و همین امر، تراکم بسیار پایین جمعیت را در این شهرستان در مقایسه با دیگر شهرستان‌های آذربایجان شرقی سبب شده است.
شهرستان چاراویماق از سمت شمال به شهرستان هشترود، از سمت شمال‌شرق به شهرستان میانه، از سمت شمال‌غرب به شهرستان مراغه، از سمت جنوب‌شرق به شهرستان ماه‌نشان (استان زنجان) و از سمت‌های جنوب و ‌غرب به ترتیب به شهرستان‌های تکاب و باروق (استان آذربایجان غربی) محدود شده است.
فاصلهٔ مرکز شهرستان چاراویماق (شهر قره‌آغاج) با هشترود: ۶۵ کیلومتر، با میانه: ۷۵ کیلومتر، با مراغه: ۱۰۰ کیلومتر و با تبریز: ۱۹۳ کیلومتر است.

روستاهای چاراویماق

تاریخچه

در تقسیمات کشوری جدید ایران که در سال ۱۳۱۶ خورشیدی شکل گرفت، چاراویماق یکی از دهستان‌های بخش هشترود (سراسکند) شد. منطقهٔ چاراویماق در سال در ۲۰ آبان ۱۳۲۶ خورشیدی تبدیل به بخشی در تابعیت شهرستان مراغه شد. این بخش در سال ۱۳۵۵ خورشیدی به شهرستان هشترود ملحق گردید و نهایتاً در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۳۷۹ خورشیدی به درجهٔ شهرستان ارتقا یافت.منطقهٔ چاراویماق پیش از سال ۱۳۱۶ خورشیدی، یکی از حاکم‌نشین‌های بزرگ آذربایجان محسوب می‌شده و مرکزیت آن در روستای سریک قرار داشته که بعداً به قره‌آغاج منتقل شد.تپه باستانی واقع در ضلع جنوب‌شرقی شهر قره‌آغاج یکی از اصلی‌ترین آثار تاریخی شهرستان چاراویماق محسوب می‌شود. بررسی‌های انجام شده و آثار کشف شده از این مکان، پیشینهٔ ۸۰۰ سالهٔ سکونت دراین منطقه را نشان می‌دهند.

روستاهای چاراویماق

تقسیمات کشوری

بخش مرکزی شهرستان چاراویماق
دهستان چاراویماق مرکزی
دهستان چاراویماق جنوب غربی
دهستان قوری‌چای شرقی
دهستان ورقه
شهرها: قره‌آغاج

بخش شادیان
دهستان چاراویماق جنوب شرقی
دهستان چاراویماق شرقی

روستاهای چاراویماق

روستاهای چاراویماق

روستای آبدارلار

روستای آبدارلار یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۵ نفر بوده‌است.

روستای آبگرم

روستای آبگرم یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۴ نفر بوده‌است.

روستای آخساخلار

روستای آخساخلار یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای آغبلاغ کورانلو

روستای آغبلاغ کورانلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۳۷ نفر بوده‌است.

روستای آغچه‌ریش

روستای آغچه‌ریش یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۸۹ نفر بوده‌است.

روستای آغچه‌مشهد

روستای آغچه‌مشهد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۸۱ نفر بوده‌است.

روستای آغداش

روستای آغداش یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای آغ‌زیارت

روستای آغ‌زیارت یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قوری‌چای شرقی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. این روستا مرکز دهستان قوری چای شرقی می باشد. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۸۳ نفر بوده‌است.

روستای آغ‌کند

روستای آغ کند کند یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است.جمعیت این روستا متغیر است بطوریکه که در زمستان جمعیت آن تقریبا ۱۷۰ نفر که شامل خانواده های، اصغری،بخشی پور،بخشی زاده،قلیزاده،جباری،نیک پور،ابراهیم پور و.. میباشد که خاندان بخشی پور در گذشته بزرگان و ثروتمندان این روستا بوده اند که نمونه بارز آنها حاج سیف الله بخشی پور و حاج اسدالله و حاج روح الله بخشی پور می باشد با روند ساخت و ساز و کوچ معکوس از تهران به این روستا جمعیت این روستا در تابستان به بالای۳۸۰ نفر میرسد این روستا سه شهید را در دوران دفاع مقدس به انقلاب اسلامی اهدا نموده است که نام های آنها به ترتیب جمیشد اصغری، اصغر اصغری، و نویدی آذر می باشد. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۹۰ نفر بوده‌است.

روستای آلاچیق

روستای آلاچیق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قوری‌چای شرقی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای آلاکین

روستای آلاکین یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۰ نفر بوده‌است.

روستای آلقو

روستای آلقو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورقه بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۴۰ نفر بوده‌است.

روستای آلوچین

روستای آلوچین یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.مردم‌این‌روستا‌به‌زبان‌ترکی‌آذربایجانی‌صحبت‌می‌کنند. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۵ نفر بوده‌است.

روستای آنابلاغی

روستای آنابلاغی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای آیدوغموش

روستای آیدوغموش یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵۵ نفر بوده‌است.

روستای اربط

روستای اربط یک روستا در ایران است که در شهرستان چاراویماق استان آذربایجان شرقی واقع شده‌است.این روستا در دهستان چاراویماق جنوب شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۵ نفر بوده‌است.

روستای ارسکنای سفلی

روستای ارسکنای سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۳۹ نفر بوده‌است.

روستای ارسکنای علیا

روستای ارسکنای علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۵ نفر بوده‌است.

روستای اسلام‌آباد

روستای اسلام‌آباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.اسلام‌آباد برسر راه قره‌آغاج به آبگرم قرار گرفته و چشمه‌های متعدد و چشم‌اندازهای سرسبزی دارد.

روستای التنجی

روستای التنجی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۹ نفر بوده‌است.

روستای الله‌کندی

روستای الله‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای امیرآباد

روستای امیرآباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۵ نفر بوده‌است.

روستای امین‌آباد

روستای امین‌آباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورقه بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۰ نفر بوده‌است.

روستای انباردان

روستای انباردان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰ نفر بوده‌است.

روستای اوچبلاغ

روستای اوچبلاغ یکی از روستاهای استان اردبیل، است که در دهستان گرده بخش مرکزی شهرستان نمین واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۹نفر بوده‌است.

روستای اوچ‌درق

روستای اوچ‌درق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.در سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۳۷۶ نفر و ۷۵ خانوار بود.

روستای اورتاسو

روستای اورتاسو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۲۹ نفر بوده‌است.

روستای ایده‌لو

روستای ایده‌لو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قوری‌چای شرقی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۱ نفر بوده‌است.

روستای ایشلق‌کندی

روستای ایشلق‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای ایمشجه

روستای ایمشجه یکی از روستاهای استان آذربایجان است که در دهستان چاراویماق بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است. این روستا در صده های اول میلادی شهر کوچکی بوده در جنگ از بین رفته ودر دوران حکومت قاجار تبعیدشدگان شهرستان ایمیشلی در جمهوری آذربایجان به اینجا امدن و اسم ایمیشلی زادگاه خود را بر روی این روستا گذاشتن.روستای ایمیشجه با ۱۷۰۰هکتار زمین کشاورزی دارای بیشترین زمین کشاورزی بین شهرستانهای هشترود چاراویماق هست طبق اعلام رسمی امارگیری جمعیت این روستا درسال۱۳۵۵(قبل انقلاب)۱۷۰۰نفر بوده شغل اکثرا مردم این روستا کشاورزی می باشد و در کنار آن به شغل فرش فروشی می پردازندو برخلاف سایر روستاها اهمیت چندانی به دامداری نمیدهند.

روستاهای چاراویماق

روستای بابونه سفلی

روستای بابونه سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۳ نفر بوده‌است.

روستای بابونه علیا

روستای بابونه علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۴ نفر بوده‌است.

روستای بابونه وسطی

روستای بابونه وسطی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۸ نفر بوده‌است.

روستای بارگاه

روستای بارگاه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۸۷ نفر بوده‌است.

روستای باروت‌آغاجی

روستای باروت‌آغاجی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۷۷ نفر بوده‌است.

روستای باغلوجه

روستای باغلوجه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۱ نفر بوده‌است.

روستای بایجوق

روستای بایجوق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۴ نفر بوده‌است.

روستای بایرام‌کندی

روستای بایرام‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۷ نفر بوده‌است.

روستای بلقان

روستای بلقان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورقه بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای بناکوه

روستای بناکوه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای بنفشه‌درق

روستای بنفشه‌درق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۵ نفر بوده‌است.

روستای بنیادکندی

روستای بنیادکندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵۶ نفر بوده‌است.

روستای بیگلرکندی

روستای بیگلرکندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای پالچقلو

روستای پالچقلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای پیرسقا

روستای پیرسقا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.در این روستا ، چشمه‌ای عجیب وجود دارد که توجه توریست‌ها و مسافرها را به خود جلب نموده‌است. این چشمه به‌طور تعجب انگیز ، روزی چند بار با شدت قابل توجهی جاری شده و بعد از جریان می افتد. خاصیت عجیب و منحصر به فرد آن موجب شده‌است که اسم آن را « پیرسقا» بگذارند. در اصطلاح محلی، پیر به جایی گفته می‌شود که حاجت و مشکل مردم را برطرف می‌سازد. به همین دلیل به این جا ،پیر گفته می‌شود زیرا مردم بومی یک اعتقاد معنوی به این محل دارند . و حتی بعضی‌ها ادعا می‌کنند که قبر یکی از اولیاء الله در اینجا باشد. گفته شده که آثار قابل توجهی از گذشتگان بالاخص نقاشی‌های زیبا در این محل موجود بوده که به نظر می‌رسد افرادی که به دنبال گنج یابی بوده‌اند آن‌ها را تخریب نموده و آثار مذکور را از بین برده‌اند.دلائل مختلفی می‌تواند این چشمه عجیب و گوارا و خنک را ایجاد نماید و شاید گازهای موجود در مخزن چشمه ، به‌طور متناوب و روزی چند دفعه و در دوره‌های مختلف موجب جریان آب شود. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۱ نفر بوده‌است.

روستای پیرعزیز

روستای پیرعزیز یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۱ نفر بوده‌است.

روستای پیرقلی

روستای پیرقلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۹ نفر بوده‌است.

روستای پیک

روستای پیک یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۱۸ نفر بوده‌است.

روستای تازه‌کند صولتی

روستای تازه‌کند صولتی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قوری‌چای شرقی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۷ نفر بوده‌است.

روستای تخت سفلی

روستای تخت سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۷ نفر بوده‌است.

روستای تخت علیا

روستای تخت علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۶ نفر بوده‌است.

روستای تخلی‌جاق

روستای تخلی‌جاق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای تریان‌قشلاقی

روستای تریان‌قشلاقی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۶۹ نفر بوده‌است.

روستای تکان

روستای تکان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۶ نفر بوده‌است.

روستای تکانلوی سفلی

روستای تکانلوی سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای تکانلوی علیا

روستای تکانلوی علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای تیکمه‌تپه

روستای تیکمه‌تپه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۳ نفر بوده‌است.

روستای جارچی‌کندی‌کوه

روستای جارچی‌کندی‌کوه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۲ نفر بوده‌است.

روستای جعفرآباد

روستای جعفرآباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قوری‌چای شرقی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.اهالی این روستا همه فامیل و برادر هستند با شهرت رستمی .در این روستا بیش از ۲۰ خانوار زندگی میکنند .شغل اصلی مردم این روستا دامپروری و کشاورزی میباشد .دراین روستا دارای یک مسجد بزرگ به نام (مسجد حضرت ابوالفضل “علیه السلام” ) از قدیم الایام وجود داشت که با کمک خیرین و خادمین در سال ۹۷ بازسازی شد و حال با امکانات به روز سیستم صوتی و همچنین استفاده از سازه مستحکم در اختیار عزیزان در روستا میباشد.از ویژگی های طبیعت و باغات این روستا میتوان به وجود باغ های میوه سیب و گردو اشاره نمود و همچنین در فصل بهار در اطراف باغ ها با رویش گل سرخ محمدی عطر و بوی خاصی به این منطقه میبخشد.

روستای جلیل‌آباد

روستای جلیل‌آباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قوری‌چای شرقی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۲ نفر بوده‌است.

روستای چپقلو

روستای چپقلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قوری‌چای شرقی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۱۵ نفر بوده‌است.

روستای چرچرا

روستای چرچرا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.موقعیت جغرافیایی:۳۶۵۰۰گزی جنوب خاوری قره آغاج و ۵۰هزارگزی جنوب راه شوسه ٔ مراغه به میانه
براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۲ نفر بوده‌است.

روستای چوبدارکندی

روستای چوبدارکندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای چوکتو

روستای چوکتو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۱ نفر بوده‌است.

روستای چوگانلو

روستای چوگانلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.همچنان با سیری در ایران همراه باشید تا با دیگر روستاهای چاراویماق آشنا شوید.

روستای چوللو

روستای چوللو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷ نفر بوده‌است.

روستای حاجی‌آباد

روستای حاجی‌آباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای حاجی‌کندی سفلی

روستای حاجی‌کندی سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای حاجی‌کندی علیا

روستای حاجی‌کندی علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای حسینی سفلی

روستای حسینی سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورقه بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای حسینی علیا

روستای حسینی علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورقه بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۷۸ نفر بوده‌است.

روستای حصار

روستای حصار یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۵ نفر بوده‌است.

روستای حمام

روستای حمام یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۱ نفر بوده‌است.

روستای حیدرآباد

روستای حیدرآباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورقه بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵ نفر بوده‌است.

روستای خاتون‌گنای

روستای خاتون‌گنای یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۷ نفر بوده‌است.

روستای خادم‌کندی

روستای خادم‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.این روستا دارای جاذبه های گردشگری فراوانی هست.ازجمله آنها کوه اوجاق داغی که یکی ازبلندترین کوه های شهرستان چاراویماق هست.دارای طبیعت و چشمه های فراوان از جمله آن یک چشمه به اسم ایشگع بولاغی که آب این چشمه برای ازبین بردن سنگ کلیه مفیدهست.من ازشما گردشگران درخواست دارم حتما درفصل بهار وتابستان به این روستا سربزنید.

روستای خان‌خانم

روستای خان‌خانم یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۹ نفر بوده‌است.

روستای خرمدرق

روستای خرمدرق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۸۶ نفر بوده‌است.

روستای خضرگوران سفلی

روستای خضرگوران سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای خضرگوران علیا

روستای خضرگوران علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۷ نفر بوده‌است.

روستای خندق

روستای خندق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰ نفر بوده‌است.

روستای خواجه‌شاهی

روستای خواجه‌شاهی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورقه بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای خواجه‌لر سفلی

روستای خواجه‌لر سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۸ نفر بوده‌است.

روستای خواجه‌لر علیا

روستای خواجه‌لر علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۵ نفر بوده‌است.

روستای خواجه‌لر وسطی

روستای خواجه‌لر وسطی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱۵ نفر بوده‌است.

روستای خوبیار

روستای خوبیار یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای داشبلاغ پائین

روستای داشبلاغ پائین یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۳۸ نفر بوده‌است.

روستای داشبلاغ علیا

روستای داشبلاغ علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای داش‌کسن

روستای داش‌کسن یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۷ نفر بوده‌است.

روستای دبردان سفلی

روستای دبردان سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای دبردان علیا

روستای دبردان علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای دوزایچی

روستای دوزایچی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۹ نفر بوده‌است.

روستای دوه‌میدانی

روستای دوه‌میدانی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورقه بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای دوه‌یاتاقی

روستای دوه‌یاتاقی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۶ نفر بوده‌است.

روستای دوه‌یاتاقی (چاراویماق شرقی)

روستای دوه‌یاتاقی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۴۸ نفر بوده‌است.

روستای دیبکلو

روستای دیبکلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۵ نفر بوده‌است.

روستای ذاکرکندی

روستای ذاکرکندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۴۴ نفر بوده‌است.

روستای زرین‌ده

روستای زرین‌ده یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۳ نفر بوده‌است.

روستای ساری‌آغل

روستای ساری‌آغل یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۸ نفر بوده‌است.

روستای ساری‌قمش

روستای ساری‌قمش یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۱ نفر بوده‌است.

روستای سختدل

روستای سختدل یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورقه بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱۸ نفر بوده‌است.

روستای سریک

روستای سریک یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای سلطان‌آباد

روستای سلطان‌آباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورقه بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای سلطان‌آباد آغ‌زیارت

روستای سلطان‌آباد آغ‌زیارت یا سلطان‌آباد روستایی در دهستان قوری‌چای شرقی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق استان آذربایجان شرقی واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۲۷۸ نفر (۹۳خانوار) بوده‌است.

روستای سوغانچی

روستای سوغانچی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورقه بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۲ نفر بوده‌است.

روستای سوغانچی‌رود

روستای سوغانچی‌رود یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورقه بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای سوغانچی‌کوه

روستای سوغانچی‌کوه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورقه بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای شاهقلی‌کندی

روستای شاهقلی‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۶۱ نفر بوده‌است.

روستای شرشر

روستای شرشر روستایی در دهستان قوری چای شرقی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق استان آذربایجان شرقی ایران است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۱۹ نفر بوده‌است.

روستای شعبان

روستای شعبان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۵ نفر بوده‌است.

روستای شور قره‌کند

روستای شورقره‌کند یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورقه بخش مرکزی شهرستان چاراویماق و در ارتفاع حدود ۱۶۰۰ متر از سطح دریا واقع شده‌است. این روستا از دهستان ورقه علیا و اتوبان تبریز-زنجان به ترتیب ۱۰ و ۱۲ کیلومتر و از شهر قره آغاج ۲۰ کیلومتر فاصله دارد. از نظر موقعیت جغرافیایی با روستاهای قیه قشلاقی و حیدر آباد و سلطان آباد از سمت شمال، حسینی علیا و کلب کندی از سمت غرب، شیویار از سمت جنوب و خان خانم، نصیر آباد و احمدآباد از سمت شرق همسایه‌است. تمام زمینهای زراعی این روستا به صورت دیم بوده و اغلب به کشت گندم، جو و نخود اختصاص دارد و با داشتن بیش از سه هزار هکتار زمین زراعی، یکی از مراکز عمده تولید گندم در شهرستان چاراویماق است. شغل اصلی مردم، زراعت بوده و در کنار آن به پرواربندی گوسفند، تولید لبنیات (بویژه پنیر) با خرید شیر از روستاهای مجاور، حمل و نقل و … اشتغال دارند. جمعیت روستا در سال ۱۳۹۵ برابر ۳۸۰ نفر بوده و بیش از چند برابر این جمعیت در طی سال‌های گذشته مهاجرت کرده و اغلب در شهرستان‌های اطراف تهران به ویژه در اسلامشهر و نسیم شهر ساکن هستند.

روستای شورتپه

روستای شورتپه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۹ نفر بوده‌است.

روستای شورجه اله‌امانلو

روستای شورجه اله‌امانلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۳ نفر بوده‌است.

روستای شورجه امام‌جمعه

روستای شورجه امام‌جمعه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورقه بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای شورقشلاق

روستای شورقشلاق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵۰ نفر بوده‌است.

روستای شهنواز سفلی

روستای شهنواز سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قوری‌چای شرقی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۹ نفر بوده‌است.

روستای شهنواز علیا

روستای شهنواز علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قوری‌چای شرقی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۹ نفر بوده‌است.

روستای شهنواز وسطی

روستای شهنواز وسطی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قوری‌چای شرقی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱۸ نفر بوده‌است.

روستای شیرعلی

روستای شیرعلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای شیویار

روستای شیور از روستاهای آذربایجانشرقی شهرستان میانه می‌باشد. تپه قلعه زیبای شیویار مربوط به دوره اشکانیان – دوره ساسانیان – سده‌های اولیه دوران‌های تاریخی پس از اسلام است این اثر در تاریخ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۲۲۵۸۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. جمعیت این روستا طبق سرشماری سال ۹۰ (۲۶۷) نفر می‌باشد این روستا دارای طبیعت بسیار زیبایی می‌باشد که مورد توجه افراد زیادی می‌باشد.
جمعیت این روستا طبق سرشماری سال ۹۰ (۲۶۷) نفر می‌باشد این روستا دارای طبیعت بسیار زیبایی می‌باشد که مورد توجه افراد زیادی می‌باشد. شیور از روستاهای آذربایجانشرقی شهرستان میانه می‌باشد. تپه قلعه زیبای شیویار مربوط به دوره اشکانیان – دوره ساسانیان – سده‌های اولیه دوران‌های تاریخی پس از اسلام است این اثر در تاریخ ۲۷ اسفند ۱۳۸۶ با شماره ثبت۲۲۵۸۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. جمعیت این روستا طبق سرشماری سال ۹۰ (۲۶۷) نفر می‌باشد این روستا دارای طبیعت بسیار زیبایی می‌باشد که مورد توجه افراد زیادی می‌باشد. سد شیویاراز جمله مناطق دیدنی وزیبای این روستا می‌باشد فاصله این روستا از مرکز شهرستان میانه ۲۵ کیلومتر وراه ارتباطی آن آسفالت می‌باشد.

روستای صوفی احمد

روستای صوفی‌احمد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۸نفر بوده‌است.

روستای صومعه

روستای صومعه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۲ نفر بوده‌است.

روستای طالار

روستای طالار یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای طالب

روستای طالب یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای علی‌بیگ‌کندی

روستای علی‌بیگ‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۹ نفر بوده‌است.

روستای علی‌بیگلوی سفلی

روستای علی‌بیگلوی سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۱ نفر بوده‌است.

روستای علی‌بیگلوی علیا

روستای علی‌بیگلوی علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱۶ نفر بوده‌است.

روستای علی‌جولا

روستای علی‌جولا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۳ نفر بوده‌است.

روستای علی‌کندی

روستای علی‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۴ نفر بوده‌است.

روستای عمواوغلی سفلی

روستای عمواوغلی سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای عمواوغلی علیا

روستای قرمزی‌باغ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰۹ نفر بوده‌است.

روستای فوجه‌کندی

روستای فوجه‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۶۳ نفر بوده‌است.

روستای قرخ‌بلاغ

روستای قرخ‌بلاغ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰۳ نفر بوده‌است.

روستای قرمزی‌باغ

روستای قرمزی‌باغ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰۹ نفر بوده‌است.

روستای قره داش

روستای قره داش روستایی در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق استان آذربایجان شرقی واقع شده است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۲۴ نفر (۷خانوار) بوده‌است.

روستای قره‌آغاج کوشک

روستای قره‌آغاج کوشک یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۴ نفر بوده‌است.

روستای قره‌سفر

روستای قره‌سفر یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۶۸ نفر بوده‌است.

روستای قره‌صوفی

روستای قره‌صوفی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.این روستا در ۳کیلومتری روستای آبگرم -ایستی سو واقع شده وحدود ۲۱خانوار وجمعیت تقریبی ۷۸نفر میباشد .اسم مدرسه این روستا فتح المبین نام دارد .روستا دارای برق تلفن وآب شرب با لوله کشی بهداشتی میباشد.این روستا دارای ۱۴دانش آموز است که فقط در مقطع ابتدایی تا ششم میتوان تحصیل کرد .دارای آب وهوایی خشک وکمبود آب کاملا مشهود است.دارای جاده خاکی ودر از مرکز شهر ۱۶کیلومتر فاصله دارد.

روستای قره‌کند

روستای قره‌کند یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۵ نفر بوده‌است.

روستای قره‌گل

روستای قره‌گل یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورقه بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۳ نفر بوده‌است.

روستای قره‌گنای سفلی

روستای قره‌گنای سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۳۰ نفر بوده‌است.

روستای قره‌گنای علیا

روستای قره‌گنای علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. بنیان‌گذار این روستا فردی بنام آتا (به ترکی پدر) می‌باشد در حال حاضر ۴۵ خانوار دراین روستا ساکن می‌باشند. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۲۹ نفر بوده‌است.

روستای قره‌گنای وسطی

روستای قره‌گنای وسطی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۲۱ نفر بوده‌است.

روستای قره‌گنبد سفلی

روستای قره‌گنبد سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۳ نفر بوده‌است.

روستای قره‌گنبد علیا

روستای قره‌گنبد علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۰نفر بوده‌است.

روستای قره‌ولی

روستای قره‌ولی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۳ نفر بوده‌است.

روستای قزل‌آباد

روستای قزل‌آباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای قزلجه ارشد

روستای قزلجه ارشد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۸ نفر بوده‌است.

روستای قزل‌جه قشلاق

روستای قزل‌جه قشلاق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. این روستا خشک است و در این روستا یه عجایب است کوه های رنگی آلاداغلار کوه های بسیار زیبا و دیدنی روستایی محروم از امکانات که نیازمند کمک خیرین و دولت می باشد این روستا همجوار با اتوبان می باشد. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵۸ نفر بوده‌است.

روستای قزلجه قمشلو

روستای قزلجه قمشلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۳ نفر بوده‌است.

روستای قزل‌داغ

روستای قزل‌داغ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای قزل‌قلعه کورانلو

روستای قزل‌قلعه کورانلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۸۵ نفر بوده‌است.

روستای قزل‌قلعه موسولانلو

روستای قزل‌قلعه موسانلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۱۶ نفر بوده‌است.

روستای قزل‌قیه

روستای قزل‌قیه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۶ نفر بوده‌است.

روستای قطعه

روستای قطعه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای قلچ‌خان‌کندی

روستای قلچ‌خان‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۸۶ نفر بوده‌است.

روستای قلعه حسین‌آباد

روستای قلعه حسین‌آباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۶۵ نفر بوده‌است.

روستای قلی‌کندی

روستای قلی‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قوری‌چای شرقی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۰ نفر بوده‌است.

روستای قمشلو

روستای قمشلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۵ نفر بوده‌است.

روستای قملو

روستای قملو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده است.

روستای قوجور سفلی

روستای قوجور سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۱ نفر بوده‌است.

روستای قوجور علیا

روستای قوجور علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۸ نفر بوده‌است.

روستای قوچ‌احمد

روستای قوچ‌احمد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۸۳ نفر بوده‌است.

روستای قودچی

روستای قودچی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۶ نفر بوده‌است.

روستای قوشقوان سفلی

روستای قوشقوان سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۲ نفر بوده‌است.

روستای قوشقوان علیا

روستای قوشقوان علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۵ نفر بوده‌است.

روستای قوشقوان وسطی

روستای قوشقوان وسطی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای قوی‌دلان

روستای قوی‌دلان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۵ نفر بوده‌است.

روستای قیزلق

روستای قیزلق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۹ نفر بوده‌است.

روستای قینرجه سفلی

روستای قینرجه سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۰ نفر بوده‌است.

روستای قینرجه علیا

روستای قینرجه علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۹ نفر بوده‌است.

روستای قیه‌قشلاقی

روستای قیه‌قشلاقی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورقه بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.این روستادر ارتفاع ۱۶۰۰متری از سطح دریا واقع شده‌است. این روستا از نظر جغرافیایی از سمت شمال باروستای حیدر اباد از جنوب با روستای شور قره کند از سمت شرق باروستای احمداباد و از سمت غرب باروستای امین اباد و سوغانچی همسایه است.جمعیت این روستا در سال ۹۶(۳۰)نفر است.شغل بیشتر مردم این روستا کشاورزی و دامداری است.

روستای کردکندی

روستای کردکندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است ،کردکندی از دو بخش فارسی و ترکی ساخته شده ، که بخش نخست آن «کرد»دگرگون شده واژه فارسی پهلوی «گرد» بمعنای دلاور است و بخش دوم آن کند و کندی یک پسوند ترکی به معنای روستاست.یعنی هنگامی که می گوییم روستای کردکندی = روستای روستای کرد از اینرو کابرد درست آن «روستای کرد» است که بمعنای «روستای دلاوران» می‌باشد. کرد کندی چاراویماق را اهالی کور کندی تلفظ می‌کنند کور به معنی تل گندم و غله در خرمن می‌باشد و کند به معنی روستا این روستا و چاراویماق در تولید گندم در آذربایجان شرقی مقام اول را دارد. و در رابطه با کور کندی اصطلاح گئدیب کور کندینه= یعنی دست خالی برنمی گرده را داریم.وجه تسمیه اولی دور از واقعیت و حاصل تخیل می‌باشد.

روستای کریم‌آباد

روستای کریم‌آباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قوری‌چای شرقی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۸ نفر بوده‌است.

روستای کلب‌کندی

روستای کلب‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورقه بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای کورجه

روستای کورجه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۳ نفر بوده‌است.

روستای کهنه‌قشلاق

روستای کهنه‌قشلاق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۶۰ نفر بوده‌است.

روستای گردالو

روستای گردالو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۱۵نفر بوده‌است.

روستای گل

روستای گل یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۶۵ نفر بوده‌است.

روستای گل‌تپه (چاراویماق مرکزی)

روستای گل‌تپه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای گل‌تپه (قوری‌چای شرقی)

روستای گل‌تپه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قوری‌چای شرقی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای گللر قره‌صوفی

روستای گللر قره‌صوفی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای گلوجه سفلی

روستای گلوجه سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای گلوجه علیا

روستای گلوجه علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای گل‌ویران

روستای گل‌ویران یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.این روستا با روستاهای آلتنجی ، حاجی کندی، قوشقوان ، دبردان ،آلله کندی ؛ احتمالاً چوبدار کندی و قوجور وقره آغاج و احتمال ضعیف تر با قینرجه همسایه می‌باشد.
کشت زرع و وضعیت آب و هوا: مهمترین کشت و زرع این روستا گندم ونخود می‌باشد، که عمده محصولات آن دیمی می‌باشد. البته درختان میوه بالاخص سیب و به ویژه زرد آلو سه گوشه روستا را فرا گرفته و سنجد فراوانی نیز در این روستا وجود داشت. در حدود بیست رشته چشمه در محدوده این روستا بود که تقریباً چهار رشته در دسترس اهالی روستا قرار داشت که اهالی روستای گل ویران قبل از لوله کشی از آن بهره‌برداری می نمودند. در دهه شصت آب یکی از چشمه‌ها از حدود چهار کیلومتری به این روستا منتقل شد و به وسیله لوله کشی ، آب شرب در اختیار اهالی قرار گرفت. رود این روستا که در حال حاضر (دهه نود) خیلی کم آب شده‌است. در سنوات گذشته بالاخص دهه پنجاه و شصت زیستگاه ماهی فراوان بود. در همان سنوات یکی از تفریحات اهالی بالاخص جوانان ،صید ماهی از این رودخانه بوده‌است.
آثار باستانی: در حدود دو کیلومتری این روستا ، صخره سنگ بزرگی شبیه به شتر بود که سنگ دیگری نیز در بالای آن قرار داشت، لذا به آن منطقه « دوه داشی» می گفتند. این سنگ شبیه شتر بود. تا دهه شصت یک تفکر خرافاتی وجود داشت که این سنگ ، یک شتر بوده و به سنگ تبدیل شده‌است. ولی بعد از آن افرادی که به دنبال گنج می گشتند ، اطراف آن را به شدت کنده و سنگ کوچک بالای صخره سنگ را انداختند، این تفکر شایع شد که در اطراف این سنگ گنج پنهان کرده بودند و سنگ کوچکتر بالای صخره نیز به عنوان یک نشانه بوده‌است.

در مقابل روستا، صخره‌ای کنده کاری شده ، قرار داشت ،که مقابلش صاف بود مردم اهالی به علت رنگ زردش به آن « ساری پیر» ( پیر زرد رنگ ) می گفتند که برای حاجت گرفتن به آن نذر می نمودند. این پیر نیز به مرور زمان و به علت عدم توجه و احتمالاً کم لطفی بعضی‌ها تخریب شد. به نظر می رسد که آثاری از آتش پرستی و شاید زرتشتی در این صخره بود ، چرا که چراغ‌های زیادی در آن قرار داشت. و موقعیت آن بیشتر به معبد زرتشتان شبیه بود تا مسلمانان.اهالی بالاخص زنان ، در داخل آن چراغ روشن می نمودند تا حاجتشان را بگیرند. مقابل صاف این صخره سنگ اجازه نشستن را به اهالی می داد. از مقابل آن نیز یک نهر آبی رد می شد. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۳ نفر بوده‌است.

روستای گلی

روستای گلی روستایی در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق استان آذربایجان شرقی ایران است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۷ جمعیت این روستا۴۵۶ نفر (در ۷۳ خانوار) بوده‌است.

روستای گلی‌بلاغ

روستای گلی‌بلاغ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای گلیتر

روستای گلیتر یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قوری‌چای شرقی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای گوراسر سفلی

روستای گوراسر سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی، بخش شادیان، شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای گونه‌قارشو

روستای گونه‌قارشو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۳ نفر بوده‌است.

روستای گویجه قلعه

روستای گویجه قلعه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای گوی‌داش

روستای گوی‌داش یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. روستای گویداش دارای ساختار معماری سنتی طبیعت بکر چشمه های پر آب و کوه های بلند که کوه سلیمان شاه با ارتفاع تقریبی ۳۰۰۰ متر از سطح دریا یکی از بلند ترین کوه های منطقه میباشد گویداش داری یک معدن آهن فعال میباشد که باعث از بین رفتن مراتع، رودخانه ها، تنوع زیستی، ایجاد آلودگی برای روستا هیچ منفعتی ندارد نبود راه ارتباطی مناسب یکی از مشکلات اصلی این روستا است که در طول زمستان بدلیل بارش برف بسته هست شغل اصلی روستائیان دامداری و باغداری است

روستای ماخ

روستای ماخ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۹۲ نفر بوده‌است.

روستای ماخوله

روستای ماخوله یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۸ نفر بوده‌است.

روستای مجیرآباد

روستای مجیرآباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱۲ نفر بوده‌است.

روستای مخدوم‌کندی

روستای مخدوم‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.مناظر طبیعی این روستا در خرداد ماه بسیار خیره کننده و چشم نواز است.

روستای مرتضی‌قلی‌کندی

روستای مرتضی‌قلی‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای مریم

روستای مریم یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱۱ نفر بوده‌است.

روستای مسنلو

روستای مسنلو(در تلفظ محلی موسینلی)، یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی و در ۲۰ کیلومتری جنوب جاده تهران تبریز در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. این روستا از شمال به روستای اورتاسو، از جنوب به روستای پاییزگاه، از غرب به روستای بایرام کندی و از شرق به استان زنجان و منطقه حفاظت شده انگوران محدود منتهی می‌شود. به نظر می‌رسد اسم این روستا، از یکی از طوایف اصلی چاراویماق-طایفهٔ موسولانلو- گرفته شده‌است. طایفهٔ موسولانلویکی از چهار طایفهٔ اصلی ساکن در منطقه چاراویماق بوده اند.

روستای مصطفی‌کندی

روستای مصطفی‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای ملاحمزه

روستای ملاحمزه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای منیشگه

روستای منیشگه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۹ نفر بوده‌است.

روستای مولوی کورانلو

روستای مولوی کورانلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۶ نفر بوده‌است.

روستای مهدی‌خان‌کندی

روستای مهدی‌خان‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای مهمانلو

روستای مهمانلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای میرزابیگ‌کندی

روستای میرزابیگ‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای ناچیت کورانلو

روستای ناچیت کورانلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵۳ نفر بوده‌است.

روستای ناچیت کورانلو

روستای ناچیت کورانلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در جنوب شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۴۴ نفر بوده‌است.

روستای نبی‌صوفی

روستای نبی‌صوفی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. این روستا براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۷۶ نفر جمعیت است. از محصولات این روستا غلات و زرد آلو است.

روستای نرگس‌آباد

روستای نرگس‌آباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورقه بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای نصیرکندی

روستای نصیرکندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قوری‌چای شرقی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. این روستا در دامنه کوه گل دامن واقع گردیده است. کوه گل دامن در زبان محلی به بیوک داغ معروف است.
روستای نصیر کندی(دهنو)از شرق به روستای آغ زیارت همسایه و از غرب با روستای آقکند همسایه است.از مکان ،زمین و مراتع معروف روستا میتوان هینِی چیمن ،چیملی،ایلدیریم،دور قلعه،بویُک داغ، اشاره کرد.جمعیت روستا در زمستان۲۰خانوار و در تابستان به ۵۰خانوار میرسد.

روستای ورقه علیا

روستای ورقه علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورقه بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای ویران‌قیه

روستای ویران‌قیه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق جنوب غربی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۲۸ نفر بوده‌است.

روستای هزاران سفلی

روستای هزاران سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قوری‌چای شرقی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای هزاران علیا

روستای هزاران علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قوری‌چای شرقی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای یاربلاغی

روستای یاربلاغی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شرقی بخش شادیان شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.جمعیت این روستا بالغ بر ۳۰۰ نفر میباشد که در فصل های بهار و تابستان به ۴۰۰ نفر هم میرسد شغل بیشتر اهالی دامداری و کشاورزی میباشد. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۰۰ نفر بوده‌است.

روستای یاغلی‌بلاغ

روستای یاغلی‌بلاغ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قوری‌چای شرقی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای یالی‌قورت

روستای یالی‌قورت یکی از روستاهای کوچک استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. این روستا در کنار رودخانه ی قره‌آغاج بنا شده. براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۵۳ نفر است.

روستای یانبلاغی

روستای یانبلاغی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای یساول

روستای یساول یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق مرکزی بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵ نفر بوده‌است.

           
 

نظر کاربران :

  • اسماعیل عبداله زاده

    ببخشید اتیمولوژی اشتباه تایپی شد

    ۱۴ مهر, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • اسماعیل عبداله زاده

    باسلام نمی‌دانم کیستی ولی شما حق ندارید چار ایماق را چهاراویماق بنویسید شما با افزودن حرف،،،،ه،،،،معنی لغوی چارایماق را به کلی تغییر می‌دهید چار سار یعنی اطراف چیزیری ساریماق گویند چار ایماق یعنی از هر طرف توسط کوهها احاطه شده وبعضا برخی دوستان چارایماق را به معنی محل ضرب سکه معنی می‌کنند، ،،،،،،شما با نوشتن چهار به جای چار از تاریخ و گذشته و از ایدولوژی تشکیل کلمه چارایماق بریدید وعلنا با نوشتن کلمه چهار قدمت منطقه را به هفتاد هشتاد سال اخیر نزول می‌دهید

    ۱۴ مهر, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
    • اسلوب

      با سلام و تشکر از شما متن اصلاح شد.

      ۲۵ مهر, ۱۴۰۱
    • دادرس اصلانی

      هیجانی نشو وبه فرهنگ منطقه احترام بگذار این وجه تسمیه تورکی هست که مستدل به نظر میاد حرفهای جناب عالی تاریخ گذشته است.

      ۳ اسفند, ۱۴۰۲

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *