جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستاهای میاندورود ( معرفی ۴۷ روستای میاندورود )

تاریخ بروزرسانی :
۲۷ فروردین ۱۴۰۱

روستاهای میاندورود را در این مطلب می خواهیم به شما معرفی کنیم . ۴۷ روستای میاندورود که سرسبز و خوش آب و هوا هستند و برای سکونت و یا گذراندن تعطیلات بهترین گزینه می باشند . در ابتدا با شهرستان میاندورود آشنا می شویم . شهرستان میاندورود یکی از شهرستان‌های استان مازندران به مرکزیت شهر سورک می‌باشد.این شهرستان از غرب به شهرستان ساری و از شرق به شهرستان نکا ارتباط دارد.نام این شهرستان براساس رود داخل شهر نکا و و رود تجن شهر ساری است و چون این شهرستان دقیقاً میان این دو رود قرار گرفته‌است به میاندورود نام گذاری شده‌است.

روستاهای میاندورود 1 روستاهای میاندورود ( معرفی 47 روستای میاندورود )

تقسیمات کشوری

هیئت وزیران بنابه پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده ۱۳ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب ۱۳۶۲ با ایجاد شهرستان میاندورود به مرکزیت شهر سورک از ترکیب به شرح زیر در تابعیت استان مازندران موافقت کرد.
بخش مرکزی
به مرکزیت شهر سورک
دهستان کوهدشت شرقی
دهستان میان‌دورود بزرگ
دهستان کوهدشت غربی
بخش گهرباران
به مرکزیت شهر طبق‌ده
دهستان گهرباران شمالی
دهستان گهرباران جنوبی

میان دورود روستاهای میاندورود ( معرفی 47 روستای میاندورود )

روستاهای میاندورود

روستای آسیاب‌سر

آسیابسر، روستایی است از توابع بخش گهرباران شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود بزرگ قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۷۶نفر (۴۷ خانوار) بوده‌است.

روستای اسرم

اسرم، روستایی بزرگ و تاریخی است از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان کوهدشت و شهرستان میاندورود قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن۴۷۱۲ نفر بوده‌ است.مردم اسرم به گویش ساروی که گویشی از زبان مازندرانی است صحبت می‌کنند.این روستای بزرگ با قدمتی بیش از ۲۰۰۰ سال یکی از کهن‌ترین مناطق شناخته شده در مازندران است. این روستای تاریخی طی مرور زمان همواره مورد تهاجم اقوام و قبیله‌های متعدد بوده‌است. از پیشینه تاریخی اسرم نظریه‌های زیادی از تاریخ نویسان داخلی و یونانی وجود دارد.

حسین اسلامی در کتاب تاریخ ۲۰۰۰ سالهٔ ساری می‌نویسد: اسرم یکی از شهرهای باستانی و دارای گنجینه‌های مهم تاریخی مازندران می‌باشد. قدمت این شهر به پیش از اسلام می‌رسد.در سال ۱۳۶۸ از آثاری که در حین حفر چاه در منزل مسکونی یکی از اهالی به دست آمده مشخص می‌شود که این اشیاء قیمتی مربوط به هزارهٔ اول قبل از میلاد بوده‌ است.

روستای اسلام‌آباد

اسلام‌آباد، روستایی است از توابع بخش میان‌دورود شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود بزرگ قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۹۹۷نفر (۱۹۷۲خانوار) بوده‌ است.

روستای اناردین

اناردین، روستایی است از توابع بخش گهرباران شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود بزرگ قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۳۰ نفر (۶۱خانوار) بوده‌ است.

روستای انجیل نسام

انجیل نسام، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان کوهدشت به فاصله ۱۰ کیلومتری از ساری مرکز استان مازندران در جاده ساری به گرگان قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۹۶ نفر بوده‌ است.

روستای اوسا

اوسا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان کوهدشت قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۷۱۴ نفر بوده‌ است.

%name روستاهای میاندورود ( معرفی 47 روستای میاندورود )

روستای بادله

بادله، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان کوهدشت قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۸۹۰ نفر بوده‌ است.

روستای بازیارخیل

بازیارخیل، روستایی است از روستاهای میاندورود از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان کوهدشت قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۶ نفر بوده است .

روستای باغ‌وحش

باغ وحش، روستایی است از روستاهای میاندورود از توابع شهرستان میان‌دورود که در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود بزرگ قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۴نفر (۴خانوار) بوده‌ است.

روستای برگه

برگه، روستایی است از روستاهای میاندورود از توابع بخش گهرباران در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود بزرگ قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۴۴۷ نفر بوده‌ است.

روستای بزمین‌آباد

بزمین‌آباد، روستایی است از توابع بخش گهرباران شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود بزرگ قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۰۰۰نفر بوده‌ است.

روستای بیشه‌سر

بیشه‌سر، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود بزرگ قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۰۶ نفر (۱۴۴خانوار) بوده‌ است.

روستاهای میاندورود 4 روستاهای میاندورود ( معرفی 47 روستای میاندورود )

روستای پلنگ‌آزاد

پلنگ‌آزاد، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود بزرگ قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۲۲ نفر بوده‌ است.

روستای پیله‌کوه

پیله‌کوه، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندورود در استان مازندران ایران. فاصله‌ی آن تا شهر ساری ۲۴ کیلومتر می‌باشد.این روستا در دهستان کوهدشت قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۶۶ نفر (۹۰خانوار) بوده‌ است . روستای پیله کوه یکی از روستاهای زیبای شهرستان میاندورود می‌باشد. فاصله آن با شهر ساری مرکز استان ۲۴ کیلومتر و با شهر نکا ۱۴ کیلومتر می‌باشد. روستای پیله کوه در فاصله ۴ کیلومتری روستای جامخانه قرار دارد.

روستای تجن‌لته سفلی

تجن‌لته سفلی، روستایی است از توابع بخش گهرباران شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد. این روستا در دهستان میان‌دورود بزرگ قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۷۶نفر (۸۶ خانوار) بوده‌ است.

روستای تجن‌لته علیا

تجن‌لته علیا، روستایی است از توابع بخش گهرباران شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود بزرگ قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۶۲ نفر (۶۶ خانوار) بوده‌است.

روستای جامخانه

جامخانه، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان کوهدشت شرقی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۱۷۳ نفر بوده‌است.مردم جامخانه به گویش ساروی که گویشی از زبان مازندرانی است صحبت می‌کنند.

روستای جناسم

جناسم، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان کوهدشت قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۸۰ نفر بوده‌ است.

روستای چمازتپه

چمازتپه، روستایی است از توابع بخش گهرباران شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود بزرگ قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۳۵ نفر بوده‌ است.

روستای حسن‌آباد

حسن‌آباد روستایی در دهستان گهرباران شمالی بخش گهرباران شهرستان میان‌دورود استان مازندران می باشد.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۹۶ نفر (۳۵ خانوار) بوده‌ است.

روستاهای میاندورود روستاهای میاندورود ( معرفی 47 روستای میاندورود )

روستای دلمرز

دلمرز، روستایی است از توابع بخش گهرباران شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود بزرگ قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۷۵۵ نفر بوده‌ است.

روستای زاری‌محله

زاری‌محله، روستایی است ازروستاهای میاندورود از توابع بخش میان‌دورود شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود بزرگ قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۴ نفر بوده‌ است.

روستای زیت سفلی

زیت سفلی، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود بزرگ قرار دارد و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۶۶ نفر بوده‌ است. نام این روستا در دوره پهلوی به شاه‌آباد تغییر یافت و پس از انقلاب دوباره به زیت بازگردانده شد.

روستای زیت علیا

زیت علیا روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود بزرگ قرار دارد و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۹۴۶ نفر بوده‌ است.نام این روستا در دوره پهلوی به شاه‌آباد تغییر یافت و پس از انقلاب دوباره به زیت بازگردانده شد.

روستای سرتا

سرتا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان کوهدشت قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۴ نفر بوده‌ است.

روستای سنه‌کوه

سنه‌کوه، روستایی است از روستاهای میاندورود از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندورود که در استان مازندران واقع شده است . روستای سنه کوه بخاطر واقع شدن در دامنه کوه مشرف بر رودخانه زارم رود در واقع روی سینه کوه و در زبان مازنی به سینه ، سنه می گویند بنام سنه کوه نامیده شد این اصلی ترین علت نامگذاری این روستاست. اما هر کسی با لهجه و بیان خود هم در طول سالیان متمادی نام سنه کوه را بیان داشته و ثبت شده است.این روستا در دهستان کوهدشت قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۳۶ نفر بوده‌است.

روستای سوربن

سوربن، روستایی است از توابع بخش گهرباران شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان گهرباران جنوبی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۱۸ نفر (۱۷۴ خانوار) بوده‌است.نام‌های اماکنی که با سور جزء ترکیب دارند، می‌توانند با دو وجه متفاوت تحلیل شوند و به سبب درستی هر دو صورت از تعبیرات دوگانه، رد یا قبول آن‌ها آسان نخواهد بود.

ابتدا می‌توان سور sur را همان سو (su) در ترکیبات سوت sut و سوته sutē و سوتک sutak و سوتاک دانست که در زبان طبری معنای نور و روشنایی حاصل از شعله‌های آتش دارد که وقتی با پسوند‌های مکان از جمله بن و ک و واحد دفاعی کلا ترکیب شود، جهت سهولت در گفتار (ر) به سو اضافه می‌شود، بدون آنکه بار معنایی تازه‌ای به آن داده‌شود. با این نگاه ویژه به واژه سور میتوان کلمه سو در طبری را دید.
اما تعبیر دیگر سور در این زبان (طبری) بدون عنایت به فرضیه‌ی بالا، سور (sur) و سر (sor) طبری خواهد بود که معادل فارسی سَرو (sarv) را در این زبان دارد. در نامیدن این درخت سخت چوب و سوزنی برگ که در حوزه‌های زبانی طبری در شرق و غرب و جلگه و کوهستان مازندران حتی قلمروی فرهنگی این زبان در رودبار‌های لار، جاجرو ، دماوند، ارنگه و طالقان که مشهور به سور و سر sor است، اتفاق گویش وجود دارد. آبادی‌هایی که با واژه‌ی درخت ترکیب نام دارند، ابتدا در جنگلی پوشیده از نوع درختان خاص برای اولین بار بنیاد گذاشته می‌شوند و بهره برداری تدریجی با اقدام به قطع درختان طی سده‌های طولانی، سبب نابودی جنگلِ پیرامون آن‌ها می‌گردید و تنها واژه‌ای بی‌‌‌‌‌محتوا درترکیب نام آبادی به جا می‌ماند. نمونه‌ی آن سرولات در شرق گیلان و سورکش در دره‌ی کتول است. این درخت در زبان پهلوی سرو sarv و در بُندهش سرب sarb و سور و سر زبان طبری اشکال متنوع این نام در حوزه‌ی زبان‌های گذشته و کنونی در ایران است. سرو درختی راست قامت و همیشه سبز و از شاه درختانِ اساطیری ایران است که در عرصه‌های گوناگون اساطوره، مذهب و ادب، شهرتی مستغنی از هر تعریف دارد.
بن در سوربن همان معنای مشترک زبان فارسی با طبری است و مراد از آن مفاهیم پا و پائین و زیر است. با توجه به این تعریف منظور از سوربن می‌تواند اقامتگاه پائینِ جنگلِ سرو یا آبادی واقع در بخش پائین نور (سو)ی شعله‌ی آتشگاه باشد.

سوربن روستاهای میاندورود ( معرفی 47 روستای میاندورود )
یک جشن عروسی محلی قدیمی در روستای سوربن

روستای سیاه چنار

سیاه چنار، روستایی است از توابع بخش گهرباران شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود بزرگ قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۵۲ نفر بوده‌ است.

روستای شهریار کنده

شهریار کنده، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود بزرگ قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۵۶۵ نفر (۷۹۸ خانوار ) بوده‌ است.

روستای صفرآباد

صفرآباد یک روستا در ایران است که در شهرستان میاندورود استان مازندران واقع شده‌است.صفرآباد ۸۵ نفر جمعیت دارد.این روستا دردهستان کوهدشت شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۸۵ ، جمعیت آن ۸۵ نفر (۱۹ خانوار) بوده‌ است.

روستای عباس‌آباد هلوم‌سر

عباس‌آباد هلوم‌سر، روستایی است از توابع بخش گهرباران شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود بزرگ قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۱۱۸نفر (۲۸۶ خانوار) بوده‌ است.

روستای عزت‌الدین

عزت‌الدین (به مازندرانی: اِزال‌دین)، روستایی است از توابع بخش گهرباران شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.عزت‌الدین همیشه ازال‌دین نامیده‌ می‌شد و هنوز هم با همین نام شناخته می‌شود، نام عزت‌الدین در حقیقت نتیجه اشتباه در فارسی‌سازی کلمه ازال‌دین هست که بدون درنظر گرفتن نام بومی و معنای آن بر این روستا نهاده شد.ازال در زبان تبری (مازندرانی) به معنای آهن است. دین نیز که در نام بسیاری از مناطق مازندران دیده می‌شود، در پروسه‌ای بس دراز در حوزه زمانی می‌تواند مفهوم مجازی هرگونه بلندی و تپّه را با خود داشته باشد. بنابراین ازال‌دین در زبان تبری معنای تپّه‌ی آهن یا مکانی که در آن آهن یا سنگ آهن فراوانی وجود داشت را می‌دهد.براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۹۸۳ نفر بوده‌ است.

روستای قاجارخیل خورندی

قاجارخیل خورندی، روستایی است از توابع بخش گهرباران شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود بزرگ قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۵۰ نفر بوده‌ است.

روستای قندارخیل

قندارخیل، روستایی است از توابع بخش گهرباران شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود بزرگ قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۴۳ نفر بوده‌است.

روستای کیاپی

کیاپی، روستایی است از توابع بخش بخش مرکزی شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان کوهدشت قرار داشته و براساس آخرین آمار توسط مسئولین روستا، جمعیت آن ۸۴۴ نفر می‌باشد.از جاهای دیدنی می توان به امامزاده عبدالعظیم و یاد مان مصطفی محمود مازح، جنگلهای زیبا همراه باآبشار و چشمه‌های آب سرد اشاره کرد .شغل اصلی مردم روستا
کشاورزی و دامپروری که محصولات باغی شلیل از عمده‌ترین محصولات کشاورزی این روستا می‌باشد.طوفانی با سرعت هفتاد کیلومتر همراه با تگرگ‌های بزرگ به اندازه تخم مرغ و توپ پینگ پنگ در آخرین ساعات پنج شنبه ۱۶مهرماه۹۴ این روستا را دچار خسارت سنگین کرد. در این طوفان بیش از ۹۰درصد منازل مسکونی روستا از ۳۰تا ۶۰درصد تخریب شده‌اند. خسارت این طوفان به باغ مرکبات صددرصد بوده است. در این طوفان حیوانات زیادی از جمله گنجشک، قرقاول، تیکا، و شغال بر اثر برخورد تگرگ‌های بزرگ به آنها تلف شده‌اند.

روستای لالیم

لالیم، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان کوهدشت قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۵۸۴ نفر بوده‌است.

روستای ماکران

ماکران، روستایی است از توابع بخش گهرباران شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان گهرباران جنوبی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۴۹۸ نفر (۵۰۹ خانوار) بوده‌است.

روستای مجتمع مسکونی سیمان

مجتمع مسکونی سیمان، روستایی است از توابع بخش میان‌دورود شهرستان ساری در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان کوهدشت قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۰ نفر بوده‌ است.

روستای مجتمع مسکونی شهید عباسپور

مجتمع مسکونی شهید عباسپور از توابع بخش بخش مرکزی شهرستان نکا در استان مازندران می باشد.این شهرک در ورودی شهرستان نکا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن۲۷۹نفر (۷۴ خانوار) بوده‌است.

روستای محمدآباد

این روستا در دهستان میان‌دورود بزرگ قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۴۲ نفر (۸۳ خانوار) بوده‌ است.

روستای محمدآباد (گهرباران)

محمدآباد، نام روستایی از توابع بخش گهرباران شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.این ۲ روستا در دهستان میان‌دورود بزرگ قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن‌ها ۱۸۱ نفر بوده‌است.

روستای مرسم

مرسم، روستایی است از توابع مرکزی شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.از شمال به روستای اوسا و از جنوب و شرق و غرب به جنگلهای زیبای شمال متصل می‌باشد.این روستا در دهستان کوهدشت قرار داشته و براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۱۳۳ نفر بوده است.از طف شرق و غرب و جنوب به جنگل متصل می باشد و دو طرف آن رودخانه جاری است .

روستای موسی‌کلا

موسی‌کلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان کوهدشت قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۳ نفر (۵خانوار) بوده‌است.

روستای وارمی

وارمی، روستایی است از توابع بخش بخش مرکزی شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان کوهدشت قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۸۵ نفر بوده‌ است.

روستای ورکلا

ورکلا، روستایی است از توابع بخش گهرباران شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود بزرگ قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۰۳ نفر بوده‌است.

روستای ورندان

ورندان، روستایی است از توابع بخش گهرباران شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود بزرگ قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن۲۶۷ نفر بوده‌است. این روستا در قسمت شرقی روستای ورکلا و در قسمت جنوبی روستای قندارخیل قرار دارد و بقیه قسمتهای ان توسط زمینهای شرک زراعی دشت ناز محصور شده است. این روستا به دلیل همجواری با آب بندان های کوچک و بزرگ در سالهای دور به ورندان یا آبادی کنار آب بندان مشهور شد .

روستای ولوجا

ولوجا، روستایی است از توابع بخش گهرباران شهرستان میاندورود در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان میان‌دورود بزرگ قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۸۸۲ نفر (۹۵۰ خانوار) بوده‌است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *