رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ تیر ۱۴۰۱

راهنمای طبیعت گردی ایمن و مهمترین نکات آن در کارگاه گردشگری

لینک این مطلب کپی شد!

سفر همراه با تور و تور لیدر لذت دیگری دارد. در سفر همراه تور، تور لیدر می‌تواند اطلاعات بسیار مفیدی در خصوص یک مکان و یک شهر یا یک رویداد تاریخی به مسافران دهد. به این ترتیب سفری بسیار خاطره‌انگیز و ارزشمند را تجربه می‌کنند. البته این در شرایطی است که خود تور لیدر اطلاعات موصق و دقیق داشته باشد. در صعنت توریست و گردشگری، اطلاعات حرف اول را می‌زند. سفر همراه تور لیدری که اطلاعات کامل نداشته باشد، هیچ جذابیتی ندارد. البته اطلاعات شخصی تور لیدر هم بخشی از کار است. در حقیقت تور لیدر باید توانایی ارائه این اطلاعات به بهترین و جذاب‌ترین شکل ممکن را داشته باشد. یک تور لیدر علاوه بر آنکه نیاز به شناخت مباحث ابتدایی و اساسی گردشگری دارد، باید در خصوص مناطق مختلف، تاریخ و …. اطلاعات داشته باشد. شرکت در کارگاه‌های گردشگری، بهترین انتخاب برای افزایش اطلاعات تور لیدر است.

-طبیعت-گردی راهنمای طبیعت گردی ایمن و مهمترین نکات آن در کارگاه گردشگری

کارگاه‌های تخصصی گردشگری

انواع کارگاه گردشگری را باید به دو بخش عمومی و تخصصی تقسیم کرد. کارگاه‌های عمومی گردشگری، فرد را با مفاهیم ابتدایی و البته کلی گردشگری و سفر آشنا می‌کند. در این دوره‌ها اطلاعات تخصصی و اختصاصی درباره یک جاذبه تاریخی، یک شهر، یک منطقه خاص یا یک رویداد نیست. بلکه به‌صورت کلی، فرد با اصول ابتدایی گردشگری آشنا می‌شود. این اصول در تمامی سفرهای کوتاه و طولانی یکسان است. پس هر تور لیدری باید این اطلاعات را داشته باشد و بتواند از آن‌ها در تمامی مراحل استفاده کند. بعد از گذراندن دوره‌های گردشگری عمومی، نوبت به شرکت در کارگاه گردشگری اختصاصی و تخصصی می‌رسد. برای مثال، دوره مدیر فنی بند ب که توسط موسسه ارسباران برگزار می‌شود، یک دوره بسیار کامل برای آن است که تور لیدر درک بهتری از صنعت گردشگری داشته باشد.

انواع موضوعات کارگاه گردشگری

در این دوره مباحث مختلفی تدریس می‌شود. شناخت صنعت گردشگری، شناسایی مسیرهای گردشگری، برنامه‌ریزی و سرپرستی گشت‌ها، بازاریابی و فروش خدمات گردشگری و مسافرتی، انگلیسی تخصصی و مکاتبه با دفاتر خدمات مسافرتی، آشنایی کلی با قوانین گردشگری در دفاتر مسافرتی، آشنایی کلی با مقررات صدور بلیط هوایی، الگوهای مختلف رفتاری و اخلاف حرفه‌ای در صنعت گردشگری، آشنایی کلی با امور مالی و همچنین مبانی حسابداری دفاتر خدمات مسافرتی و آشنایی با گردشگری سلامت مهم‌ترین رئوس این دوره هستند. به این ترتیب فرد می‌تواند رفتار حرفه‌ای در صنعت گردشگری را بهتر بیاموزد. پس از آن نوبت به شرکت در کارگاه گردشگری اختصاصی می‌رسد. شرکت آموزشی ارسباران خوشبختانه انواع مختلف دوره تخصصی گردشگری را هم برگزار می‌کند.

جالب است بدانید که بی‌شمار دوره تخصصی گردشگری وجود دارد. در اصل انگار که هیچ نقطه پایانی برای شرکت در دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های مختلف گردشگری وجود ندارد. بی‌نهایت جاذبه گردشگری، شهر توریستی، رویداد تاریخی، صنایع‌دستی و … در دنیا وجود دارد. به همین خاطر صدها و بلکه هزاران کارگاه گردشگری تخصصی مختلف را طراحی کرده‌اند. برخی انواع این کارگاه‌ها، کاربرد عمومی‌تری دارند. برای مثال کارگاه بازی‌های گروهی جنبه عمومی بیشتری در مقایسه با سایر کارگاه‌های گردشگری دارد. وقتی که تور لیدر در این کارگاه شرکت کند، توانایی این را به دست می‌آورد که در سفرهای گروهی، مسافران را سرگرم کند و انواع مسابقه جذابی گروهی را به وجود بیاورد.

در عین حال برخی کارگاه‌ها همانند کارگاه موسیقی ایران زمانی نیاز خواهد بود که قصد بازدید گروهی از موزه موسیقی ایران یا مشابه آن را داشته باشید. یا مثلاً کارگاه چهار سوق روایتی از بازار تهران است. افرادی که تورهای گردشگری تهران‌گردی و بازار را برگزار می‌کنند، با شرکت در این کارگاه آموزشی، شناخت بسیار کاملی درباره بازار تهران خواهند داشت. به این ترتیب می‌توانند با تسلط کافی درباره بازار تهران به مسافران و گردشگران علاقه‌مند، اطلاعات مفیدی ارائه دهند. ارائه این اطلاعات می‌تواند بسیار عالی و مفید باشد و باعث جذابیت هرچه بیشتر تور گردشگری شود. پس می‌توان گفت یک تور لیدر باید مدام مطالعه داشته باشد، از تجربیات سفرهای خود استفاده کند و با کمک کارگاه‌های گردشگری، مدام در پی به روز کردن خود باشد. این دوره‌ها کاملاً امن هستند و در طول آن‌ها می‌توانید خودتان را با موقعیت‌های مختلف از جمله زنده ماندن در کویر یا جنگل هم آماده کنید.

-طبیعت-گردی1 راهنمای طبیعت گردی ایمن و مهمترین نکات آن در کارگاه گردشگری

کارگاه‌های گردشگری | حضوری یا آنلاین؟

تور لیدرها دارای مشغله کاری بسیاری هستند. از طرفی همه ما مشکلات و درگیری‌های خاصی زندگی داریم. مسئولیت‌ها و تعهدات ما گاهی باعث می‌شوند که زمان کافی برای شرکت در دوره‌های حضوری گردشگری را نداشته باشیم. به این ترتیب همیشه در دور معیوب قرار می‌گیریم و به خاطر کمبود زمان، کارگاه‌های تخصصی بسیار مفید را از دست می‌دهیم. این کارگاه‌ها می‌توانند به‌صورت مستقیم روی کیفیت سفرهای شما تأثیر بگذارند. خب چاره چیست؟ در حقیقت خوشبختانه شرکت ارسباران انواع دوره‌های خود را به‌صورت آنلاین نیز برگزار می‌کند. البته همه دوره‌ها به‌صورت آنلاین نیستند و این موضوع کاملاً منطقی به نظر می‌رسد.

بسیاری از دوره‌ها نیاز به حضوری فیزیکی شما دارد. پس این دوره‌ها به‌صورت حضوری برگزار می‌شوند. برای مثال برای یادگیری انواع بازی‌های گروهی در سفر، باید به‌صورت حضوری در دوره‌ها شرکت کنید. خوشبختانه ارسباران در این رابطه نیز با ارائه دوره‌های تخصصی متعدد، زمان کارگاه‌ها را کاهش داده تا به‌سرعت تمام شوند و وقت بسیاری از افراد نگیرند. پس می‌توان گفت که دیگر هیچ بهانه‌ای برای عدم شرکت در این کارگاه‌ها و افزایش اطلاعات خود ندارید. با شرکت در دوره‌های غیرحضوری و آنلاین، در هر جایی که هستید و هر زمانی که بخواهید، می‌توانید فایل‌های آموزشی را مرور کرده و اطلاعات خود را افزایش دهید. این سیستم به افراد پرمشغله کمک می‌کند تا بتوانند به دور از فشار کاری، از یادگیری بیشتر اطلاعات توریستی نیز لذت ببرند.

-طبیعت-گردی2 راهنمای طبیعت گردی ایمن و مهمترین نکات آن در کارگاه گردشگری

آیا کارگاه‌های گردشگری فقط برای تور لیدرها مناسب هستند؟

خیر! اصلاً مهم نیست که در صنعت گردشگری مشغول به کار هستید یا اینکه فقط به سفر علاقه دارید. در حقیقت اگر قصد فعالیت در صنعت گردشگری را نداشته باشید، لازم نیست اصول ابتدایی گردشگری را بدانید. با این حال شرکت در کارگاه‌های تخصصی گردشگری می‌تواند کیفیت سفرهای شما را بهتر کند. وقتی که قصد بازدید از یک مکان تاریخی را دارید، ابتدا کمی درباره آن مطالعه کنید. سپس متوجه می‌شوید که بازدید با اطلاعات کامل باعث می‌شود تا لذت بازدید شما دو چندان شود. پس چه بهتر که مثلاً قبل بازدید از بازار تهران، در کارگاه گردشگری چهار سوق و بازار تهران شرکت کنید. با این کار اطلاعات تخصصی درباره بازار پیدا می‌کند و بازدید شما لذتی مضاعف خواهد داشت. ده‌ها کارگاه مختلف گردشگری توسط ارسباران برگزار می‌شود. هر کدام از آن‌ها جذابیت خاص به خود را دارند. به این ترتیب هرچه تعداد کارگاه‌های بیشتری شرکت کنید، دانش شما در خصوص گردشگری بیشتر خواهد شد. با دانش بیشتر، لذتی مضاعف از گردشگری می‌برید.

خب دوستان عزیز متوجه شدیم که یک تور لیدر مدام باید در حال یادگیری باشد. اطلاعات در صنعت گردشگری بخشی مهم را تشکیل می‌دهد. با شناخت و درک کامل گردشگری و جاذبه‌های مختلف، کیفیت تورهایی که برگزار می‌کنید نیز بیشتر خواهد شد. مسافران همه کنجکاو و شیفته دریافت اطلاعات بیشتر و بیشتر هستند. پس با شرکت در کارگاه‌های عمومی و تخصصی گردشگری ارسباران و مشابه آن، می‌توانید اطلاعات خود را افزایش دهید و این اطلاعات را منتقل کنید. با این کار همیشه تکیفیت تورهای برگزاری شما بهتر از سایر تورها خواهد بود و تورهای شما طرفداران بیشتری خواهند داشت.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *