جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

رازهایی که ایرلاین ها نمی خواهند شما بدانید

تاریخ بروزرسانی :
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

امروزه مسافرت هوایی تقریبا شبیه به گرفتن اتوبوس یا قطار است، اما بعضی از اسرار هنوز هم در ارتفاع ۳۵.۰۰۰ پایی در هوا وجود دارند. خطوط هوایی نمی خواهند شما راجع به موارد خاصی در مورد پرواز بدانید، اما این اسرار می تواند به شما کمک کند که، یک مسافر آگاه باشید. به عنوان مثال، چراغ های کابین را به دلایل هشدار دهنده کم می کنند – نه برای کمک به خواب شما.

ایرلاین رازهایی که ایرلاین ها نمی خواهند شما بدانید

۱. گوشی های هوشمند شما، باعث سقوط هواپیما نخواهد شد.
مهمانداران هواپیما از همه می خواهند تا قبل از بلند شدن هواپیما، تلفنشان را به حالت هواپیما سوییچ کنند. اما دلیل واقعی این کار بخاطر تداخل سیگنال ها می باشد. Kenny Kirchoff از آزمایشگاه تداخل الکترومغناطیسی بوئینگ، به CNN توضیح داد: «مسئله این است که دخالت دستگاه های الکترونیکی می تواند بر سیستم های هواپیما تاثیر بگذارد، نه اینکه باعث سقوط آنها شود.»
۲. پرواز لغو شد؟ بلافاصله تماس بگیرید!
تماس با خدمات مشتری ایرلاین و یا آژانس هواپیمایی که بلیط خارجی یا داخلی شما را صادر کرده است، اغلب سریعتر از صحبت کردن با کارمند ایرلاین در گیت فرودگاه است.
اول، یک خبر بد: برخلاف اعتقاد عمومی، در واقع هیچ الزامات قانونی به خطوط هوایی برای جبران خسارت مسافرانی که پروازهای آنها تاخیر دارد و یا لغو شده است، وجود ندارد. با این حال، به دلیل اینکه بیزنس این شرکت ها در چنین مواردی با مشکل روبرو می شود، اکثر شرکت های هواپیمایی اقداماتی برای به حداقل رساندن هزینه ها و مشکلات مسافران انجام می دهند.
اگر پرواز شما لغو شود، خطوط هوایی به طور معمول شما را در پروازهای بعدی که موجود باشد، قرار می دهد. شما می توانید به سادگی درخواست بازپرداخت کامل (ریفاند) و یا از طریق وب سایت ایرلاین و یا تماس با خدمات مشتری با یک پرواز دیگری سفر خود را انجام دهید. شما اصلا نباید هیچ هزینه اضافی و یا جریمه ای بابت عوض کردن پرواز و یا کنسلی بدهید.
۳. اشیاء شگفت انگیزی در هواپیما پنهان شده اند!
این اشیا مسافرین را از دیگران و خودشان محافظت می کنند.
مهمانداران پرواز به یک جفت دستبند پنهان دسترسی دارند، بنابراین آنها می توانند هر کسی که باعث ایجاد اختلال در نظم هواپیما می شوند را مهار کنند. تمام هواپیما ها هنوز هم زیرسیگاری در دستشویی ها دارند، اگرچه سیگار کشیدن در تمام پروازها ممنوع است. ایرلاین ها می دانند که کسانی که دوست درند سیگار بکشند، کمتر احتمال دارد که یک ته سیگار را داخل زیرسیگاری خاموش کنند، در حالیکه آن را داخل سطل زباله دستشویی می اندازند، که باعث آتش سوزی می شود.
علاوه بر این، هواپیما باید یک دستگاه شوک (در صورت حمله قلبی)، ماسک اکسیژن، یک کپسول آتش نشانی و تبر یا یک اهرم داشته باشد.

هواپیما رازهایی که ایرلاین ها نمی خواهند شما بدانید

۴. خطوط هوایی نمی تواند شما را در یک هواپیما تاخیر حفظ کند
مقرراتی وجود دارد که طبق آن شرکت های هواپیمایی می توانند مسافر را تا ساعت محدودی داخل هواپیما نگه دارند.
این زمانی که شما در یک هواپیمای می مانید، خیلی به نظر طولانی می آید. اما قانونی تصویب شده است که:
«خطوط هوایی نمی توانند مسافران را در یک هواپیما بگذارند بیش از سه ساعت نگه دارند.»
متاسفانه به گفته روزنامه Chicago Tribune، «قانون تاخیر تردد یا Tamrac Rule، باعث افزایش لغو پروازها شده است.»
چرا؟ خطوط هوایی یا ایرلاین ها، تمایلی ندرند که اگر مجبور شدند مسافران را برای مدت زمان طولانی داخل هواپیما نگه داشتند، جریمه شوند. بنابراین بودن گیر افتادن در هواپیما، ممکن است خیلی هم بد نباشد.
۵. خلبانان از آنچه که شما فکر می کنید، خسته تر هستند!
خلبانان اغلب بیشتر از آنچه که کارفرمایان آنها فکر می کنند، کار می کنند.
خلبانان می توانند تا هشت ساعت در یک چرخه ۲۴ ساعته، پرواز داشته باشند. با این حال، این زمان پرواز شامل تاخیر در زمین، چک کردن پیش پرواز و یا هر گونه تعمیر و نگهداری که در حالی که خلبان در کابین خلبانی، اتفاق می افتد نیست. بنابراین آنها در واقع می توانند یک روزهایی تا ۱۴ ساعت را در گزارش خود داشته باشند.
خلبانان نیز باید هشت ساعت «استراحت» داشته باشند. اما خلبان تمام وقت خود را صرف خواب نمی کند. این زمان شامل رانندگی به / از فرودگاه، خوردن غذا و آماده شدن برای پرواز بعدی می شود. نتیجه؟ خلبان شما انقدرها هم که شما فکر می کنید، خوب استراحت نکرده است!
۶. شرکت هواپیمایی ممکن است برای چمدان گمشده شما، پول زیادی بپردازد!
اگر شما می توانید محتویات چمدان گمشده خود را ثابت کنید، ممکن است شرکت های هواپیمایی برای شما پس ار تهیه یک بلیط داخلی یا خارجی، خسارت وارده را به خوبی جبران کنند.
آیا شما با یک وسایل اسکی گران قیمتی پرواز کردید یا یک چمدان که در آن لباس بسیار گران قیمتی بود، و حالا ان چمدان ناپدید شده است؟ خطوط هوایی واقعا در دادن جریمه ها و پرداخت خسارت ها، خسیس می باشند. با این حال، خطوط هوایی ممکن است به شما بابت خسارت چمدانتان، مبلغی را پرداخت کنند. برای مسافران پروازهای آمریکایی، پرداخت مبلغ جبران خسارت چمدان گمشده یا تاخیری ممکن است تا ۳۳۰۰ دلار باشد. اما شما باید مستندات مربوط به ارزش اقلام موجود در چمدان را نشان دهید.

فرودگاه رازهایی که ایرلاین ها نمی خواهند شما بدانید

۷. از لیست پرواز خارج شدید؟ درخواست پول نقد کنید، نه یک رسید یا واچر
یک واچر تاریخ انقضا و محدودیت های دیگر را دارد.
این روزها تقریبا همه پروازها، بیشتر از ظرفیتشان به فروش می رسند یا همان Overbooked. هواپیماها حداقل باید ۸۵ درصد ظرفیت آنها تکمیل باشد تا سود داشته باشند. زمانی که یک مامور گیت، واچری برای یک پرواز Overbooked به شما می دهد، بهتر است به جای آن پول نقد و یا چک درخواست کنید. شما می توانید از پول نقد برای هر چیزی استفاده کنید، برخلاف یک واچر که محدودیت ها و تاریخ های غیرمجاز بری استفاده از آن را دارد.
تنها حدود ۱۰ % از مسافران، برخلاف درخواستشان از لیست پرواز خارج می شوند. اگر همچین اتفاقی برای شما افتاد، ایرلاین مجبور به بازپرداخت خسارت و پول بلیط خارجی یا داخلی هواپیما شما می شود (مگر اینکه بتوانند، به موقع شما را به مقصد خودتان برسانند). اگر شما به طور ناخواسته به مدت دو ساعت و یا بیشتر تاخیر داشتید، ایرلاین موظف است که تا ۴۰۰% از ارزش بلیط داخلی یا خارجی هواپیما شما را به عنوان غرامت به شما بپردازند.
۸. مهمانداران هواپیما، ممکن است یواشکی چرت بزنند.
مهمانداران هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ و ۷۸۷ هواپیما در اتاق خواب های پنهانی، می خوابند.
در پرواز بعدی خود دنبال یک در کوچک و برجسته جلوی هواپیما باشید. این در به سمت یک اتاق خواب مخفی می رود. مهمانداران هواپیما در پروازهای طولانی نیاز به استراحت دارند و در این اتاق ها یک چرت کوتاه می زنند. این اتاق ها در بخش بالایی جایی که مسافران هستند، در بیشتر بوئینگ ها قرار دارند. این مکان دارای وسایل تفریح، کمد وسایل و لباس خواب برای مهمانداران هواپیما است.
منبع: بلیط خارجی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد