جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

شرایط دریافت اقامت موقت و اقامت دائم کانادا

تاریخ بروزرسانی :
۱۶ فروردین ۱۳۹۶

مهاجرت کانادا دو نوع است : اقامت دائم و اقامت موقت ،که هر کدام را به صورت جداگانه توضیح داده ایم و با توجه به این که شما نیاز به دریافت کدام نوع از اقامت دارید ،شرایط مهاجرت به کانادا و شرایط گرفتن اقامت کانادا متفاوت میشود .با یک وکیل مهاجرت به کانادا خوب می توان ساده ترین روش را برای مهاجرت به کانادا برگزید .
اقامت دائم کاانادا شامل شرایط زیر است :
۱- کارآفرینی
روش کار آفرینی یکی از بهترین روش ها برای دریافت اقامت کانادا برای افرادی است که دارای سابقه کار تجاری ویا سابقه مدیریت می باشند.روش کارآفرینی می تواند از طریق دولت مرکزی و یا یکی از ایالت ها انجام پذیرد.از فعال ترین ایالت ها در زمینه جذب کارآفرین ها می توان ایالت های منیتوبا و ساسکاچوان را نام برد.
۲- مهاجرت به کبک
کبک کانادا خود شامل شرایطی جدا از شرایط کانادا است ،از شرایط پذیرش مهاجر کبک می توان موارد ،مهاجرت از طریق برنامه کاآفرینی ،نیروی متخصص و سرمایه گذاری در کبک کانادا را نام برد.
۳- مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
۴- ویزای استارت آپ
برنامه ویزای استارت آپ در نوع خود اولین نوع ویزا در جهان است. کانادا با هدف قرار دادن یک نوع جدید از مهاجرت کارآفرین از طریق ویزای استارت آپ بطور بالقوه به ایجاد شرکت های خلاق پرداخته که می تواند در سطح جهانی رقابت کرده و ایجاد شغل نمایند.
برای واجد شرایط بودن جهت اخذ ویزای استارت آپ فرد باید حداقل ۲۰۰۰۰۰ دلار در یک یا چند صندوق سرمایه فعالیت اقتصادی تعیین شده کانادایی معرفی شده سرمایه گذاری کنند.
جهت کسب شرایط اخذ ویزای استارت آپ، فرد باید در یکی از برنامه های تعیین شده در زمینه رشد اقتصادی کانادا پذیرفته شود.
دلایل بسیاری برای اثبات اینکه چرا کانادا بهترین گزینه برای کسب و کار و تجارت است وجود دارد.
• استقبال کانادا از تجارت
• سابقه اقتصادی قوی
• دسترسی به یک بازار بی نظیر
• نیروی کار با تحصیلات عالی
• نرخ مالیات پایین
• محیط رقابتی در بخش تحقیق و توسعه (R & D)
• ثبات مالی
• مکانی عالی برای سرمایه گذاری، کار و زندگی

۵- خود اشتغالی

photo 2017 04 05 13 30 57 شرایط دریافت اقامت موقت و اقامت دائم کانادا
۶- مهاجران استانی
مهاجرت کانادا از طریق استانی نیازمند آگاهی کامل از تمامی استان های کانادا می باشد .کانادا دارای استان های ; نیو برانزویک ،یوکان ،ساساکوچوان ،پرنس ادوارد آیلند ،انتاریو ،نوا اسکوت ،نورت وست ،نیوفاندلند ،مانیتوبا ،بریتیش کلمبیا میباشد.
زندگی در هر کدام از این استان ها شرایط خود را دارد که قبل از مهاجرت به آن ها لازم است این شرایط را دانست .
۷-اسپانسر شیپ همسر ، پدر و مادر
تقاضای اقامت برای فامیل به دو گروه اصلی تقسیم می شود.
۱. اقامت همسر و فرزندان
۲. اقامت پدر و مادر و پدر بزگ و مادر بزرگ
۸- مهاجرت به کانادا از طریق تخصص
روش تخصصی یکی از راه های دریافت اقامت کانادا برای افراد متخصص می باشد. این روش خود به دو گروه اصلی متخصصین فنی با مدارک فنی دیپلم و فوق دیپام و متخصصین با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا می باشد.
هر یک از راههای فوق را می توان از طریق دولت مرکزی ویا یکی از ایالت ها به انجام رساند.
ایالت کبک کانادا مانند همیشه برای خود سیستم جذب متخصصین جداگانه دارد.
نوع دوم اقامت کانادا ،اقامت موقت است ، که در اینجا به توضیح آن ها خواهیم پرداخت :
۱- ویزای توریستی
بنا بر بررسی های اخیر, هر ساله نزدیک به بیش از ۵ میلیون نفر برای گردشگری به کانادا می آیند. این عدد در برگیرنده افرادی است که یا شهروند کشورهایی هستند که نیازی به اخذ ویزا برای ورود به کانادا ندارند و یا از کشورهایی هستند که برای ورود باید ویزای اقامت موقت (Temporary Residence Visa) اخذ نمایند.
هر فرد برای آمدن به کانادا جهت گردشگری و یا دیدار به اقوام و بستگان نیاز به اخذ ویزای موقت و یا ویزای توریستی کانادا دارد که برای اینکار باید پاسپورت معتبر ارائه داده و در کنار آن افسر امور مهاجرتی را قانع سازد که پیش از اتمام اعتبار ویزای خود کانادا را ترک خواهد کرد. در این خصوص موارد را می توان نام برد که برای افسر مهاجرتی نقشی مثبت را ایفا می کنند. از جمله داشتن بستگان, همسر, شغل, پول و دارایی و … در کشور خود شخص
۲- ویزای دانشجویی
افرادی که قصد دارند در مقاطع تحصیلی آکادمیک همچون کالج ها و دانشگاه های کانادا به تحصیل بپردازند نیازمند شرایط ذیل هستند:
۱٫ اخذ اجازه تحصیل در کانادا
جهت اخذ اجازه تحصیل, در وهله اول شخص موظف است پس از آشنایی با شرایط, الزامات و قوانین هر دانشگاه یا کالج, از یکی از آنها پذیرش بگیرد. قوانین و شرایط مربوط به پذیرش دانشجو در هر یک از دانشگاه ها و یا کالج ها متفاوت بوده و از اینرو جهت آشنایی با این شرایط فرد می بایستی از طریق وب سایت و یا تماس تلفنی با موسسه مورد نظر, از آنها آگاهی لازم را بدست آورد. در کنار این موارد برای اخذ پذیرش فرد باید تقاضانامه و مدارک مورد نیاز را حدود ۹ تا ۱۲ ماه زودتر به دانشگاه یا کالج مورد نظر بفرستد.
همچنین متقاضی می بایستی دارای مهارت های زبانی لازم باشد که در این خصوص لازم است با شرکت در یکی از آزمون های استاندارد IELTS و TOEFL و اخذ مدرک, جهت تکمیل پذیرش آن را به موسسه مورد نظر ارائه دهد.
۲٫ اخذ ویزای موقت
علاوه بر موارد ذکر شده, جهت اخذ ویزای موقت متقاضی می بایستی از توانایی مالی لازم جهت پرداخت هزینه های موسسه مورد نظر و تامین مخارج زندگی برخوردار بوده و در کنار آن افسر ویزا را در خصوص اینکه پس از اتمام تحصیل به کشور خود بازخواهد گشت, متقاعد سازد.
پس از پایان دوره تحصیلی در صورتی که متقاضی حداقل به مدت یکسال مشغول به کار تمام وقت در کانادا بوده باشد می تواند جهت اخذ اقامت دائم اقدام نماید.

photo 2017 04 05 13 31 24 شرایط دریافت اقامت موقت و اقامت دائم کانادا
۳- ویزای کار
ویزای کار برای افرادی صادر میشود که قصد وارد شدن به بازار کار در کانادا به صورت موقت دارند.
۴-تور
برای رفتن به کانادا با تور گردشگردی نیازمند دریافت اقامت موقت می باشید.که این اقامت را معمولا آژانس های مسئول برای شما تهیه می کنند.
تمامی راه های ممکن برای اخذ اقامت کانادا نیازمند دانش بالایی از قوانین و مقررات است که تنها با یک وکیل مهاجرت به کانادا می توان به سادگی اقامت کانادا را دریافت کرد .

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *