رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۴ مرداد ۱۳۹۴

دیوار باستانی گرگان می تواند مرکز گردشگری شود

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۵/۱۴- معاون اول رئیس جمهور گفت:‌ باید از جاذبه های طبیعی استان گلستان مثل جزیره آشوراده و همچنین از میراث فرهنگی این استان با رعایت ضوابطی برای جذب گردشگر استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، اسحاق جهانگیری عصر امروز در مراسم آغاز عملیاتی موزه روستایی استان گلستان درمحل پارک جنگلی قروق شهر گرگان اظهار کرد: بخشی از تمدن ایرانی در میراث فرهنگی تبلور یافته که به عنوان المان های مختلف ساختمانی در نقاط مختلف کشور وجود داشته و باید از آن مراقبت کرد.

وی افزود:‌ هر ایرانی باید به ایرانی بودن خود افتخار کند زیرا تمدن ایرانی در دوره ای اقدامات درخشانی انجام داده که بسیاری از کشورهایی که اکنون ادعای پیشرفت دارند،‌ در آن زمان وجود نداشته است. ما باید با تکیه به سابقه درخشان خود اکنون اقدامات بزرگی انجام دهیم.

جهانگیری در ادامه اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی باید دیوار باستانی گرگان را مرمت کرده و در معرض دید مردم قرار دهد، زیرا وقتی مردم دنیا بفهمند این دیوار چند هزار سال قبل ایجاد شده علاقه‌مند شده از آن بازدید کنند این دیوار می تواند مرکز خوبی برای گردشگری شود.

وی با اشاره به ایجاد موزه روستایی گفت : متاسفانه روستاها در حال تخلیه شدن هستند که این مسأله باعث آسیب دیدن تولید ملی می‌شود. ما در دولت معاونت توسعه روستایی را برای حل مشکلات روستاها ایجاد کرده تا از این طریق مشکل حاشیه نشینی شهرهای بزرگ هم حل شود. دولت هر چه در روستاها هزینه کند ، به اقتصاد کشور کمک کرده است.

معاون اول رئیس جمهور در پایان گفت:‌وقتی روستاها خالی می‌شود بنا های تاریخی روستایی هم از بین می رود اما اگر موزه روستایی ایجاد شود مردم می توانند از میراث فرهنگی روستاها دیدار کنند و این آثار نیز حفظ خواهد شد.

102 دیوار باستانی گرگان می تواند مرکز گردشگری شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *