جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

دولت یازدهم در تقویت صنعت گردشگری جدی است

تاریخ بروزرسانی :
۲ خرداد ۱۳۹۵

اسکله تفریحی ساحل قناری شهرستان جویبار با حضور سعید شیرکوند – معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور ، عبدالله رضیان – منتخب مردم قائم‌شهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی در مجلس دهم ، فرمانداران شهر ستان جویبار و نکا و همچنین محمود فکری جویباری بازیکن محبوب فوتبال کشور و دیگر مسئولان استان و شهرستانی افتتاح شد.

معاون سازمان میراث فرهنگی: برخی دستگاه‌ها برای ابراز وجود از پروژه‌های گردشگری ایراد می‌گیرند معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: برخی دستگاه‌ها برای ابراز وجود از پروژه‌های گردشگری ایراد می‌گیرند.
سعید شیرکوند در آیین افتتاح اسکله تفریحی ساحل قناری شهرستان جویبار اظهار کرد: در سال‌های گذشته فکر گردشگری در ذهن مسؤولان کشور نبود و همین مسأله موجب عقب‌ماندگی چندین‌ساله شد.
وی با بیان اینکه بدفهمی یا کج‌فهمی‌ها در کشور دست به دست هم داده تا صنعت گردشگری دیده نشود، افزود: در گذشته بعضی‌ها فکر می‌کردند گردشگری فرهنگ‌گریز، ارزش‌گریز و ارزش‌ستیز است.
معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اینکه دولت‌های گذشته صنعت گردشگری را ندیده بودند، ادامه داد: در گذشته کشور با درآمدهای نفتی اداره می‌شد اما امروز قیمت نفت کاهش پیدا کرد و همه ما به‌سمت صنعت گردشگری سوق پیدا کردیم.
شیرکوند با با اعلام اینکه طی ۵۰ سال گذشته رشد صنعت گردشگری در جهان بیشتر از تمامی صنعت‌ها بوده است، ادامه داد: صنعت گردشگری رشد فزاینده‌ای در دنیا دارد و ایران هم نباید از این فرصت محروم شود.
وی با بیان اینکه دنیای جدید دنیای فن‌آوری و درآمدزایی است و بیشتر مردم جهان به‌سمت گردشگری گرایش پیدا کردند، تصریح کرد: ایران چندین سال از صنعت گردشگری محروم بود و در دو سال اخیر تلاش کردیم به پیشرفت صنعت گردشگری شتاب دهیم.
معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بیان کرد: مهم‌ترین صنعتی که در اقتصاد مقاومتی می‌توان به‌آن تکیه کرد، صنعت گردشگری است.
شیرکوند با بیان اینکه صنعت گردشگری در دولت یازدهم به‌صورت جدی در دستور کار قرار گرفت، افزود: در دو سال اخیر بیشتر صنعت‌های کشور با رکود مواجه بوده اما صنعت گردشگری رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از گردشگران اروپایی وارد ایران شدند و این روند نسب به سال‌های گذشته رشد دو برابری داشته، ادامه داد: از ابتدای هتل‌سازی در ایران تا روی‌کار آمدن دولت یازدهم حدود ۱۱۸ هتل در حال بهره‌برداری داشتیم اما در دو سال اخیر ۲۸ هتل چهار ستاره و پنج ستاره به بهره‌برداری رسید و این مسئله نشان‌دهنده رشد و تحول صنعت گردشگری است.
معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با انتقاد از بروکراسی اداری و نگاه بعضی سازمان‌ها به صنعت گردشگری، بیان کرد: برخی سازمان‌ها، مسؤولان و حتی کارمندان عادی یک اداره یک سرمایه‌گذار را از کار خود پشیمان می‌کنند.
شیرکوند با بیان اینکه بعضی وقت‌ها مسؤولان دست و پای صنعت گردشگری می‌بندند و برخی از دستگاه‌ها واقعا بد عمل می‌کنند، گفت: برخی دستگاه‌ها برای ابراز وجود از پروژه‌های گردشگری ایراد می‌گیرند.

همچنین رزاق ولی‌پور در آیین افتتاح اسکله تفریحی ساحل قناری شهرستان جویبار اظهار کرد: اگر نگاه استان و کشور به‌سمت گردشگری باشد بسیاری از مشکلات مانند بیکاری برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری استان نیازمند حمایت مسؤولان است، افزود: استان مازندران با داشتن دریا، جنگل و کوه قابلیت بالایی در تبدیل‎شدن به قطب گردشگری کشور را دارد که باید از این ظرفیت بهره‌گیری کرد.

مدیرعامل شرکت گردشگری ساحل قناری قابلیت این مرکز تفریحی توریستی را ایجاد اشتغال برای یک‌هزار نفر در سال‌های آینده دانست و گفت: با ایجاد امکانات در استان مازندران می‌توان جلوی سفرهای خارجی مردم به کشورهای ترکیه، مالزی و… گرفته شود.

ولی‌پور با بیان اینکه شهرک ساحلی قناری دارای ۲۵ هکتار مساحت است و تاکنون در آن ۵۳ واحد اقامتی ساخته شده، تصریح کرد: رستوران، پیست دوچرخه‌سواری و زمین تنیس در این شهرک به بهره‌برداری رسیده است.

وی از راه‌اندازی پیاده‌روی سلامت در شهرکت ساحلی قناری جویبار خبر داد و بیان کرد: پلاژ بانوان در فضای ۸ هزار متر مربعی با امکاناتی مانند استخر، حمام آفتاب و ماساژ درمانی ساخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت گردشگری ساحل قناری با بیان اینکه نگاه بسیاری از مسؤولان استان سرمایه‌گذاران را در بخش گردشگری دلسرد می‌کند، افزود: بسیاری از مسؤولان در خبرها و مصاحبه‌ها حرف از حمایت می‌زنند اما در واقعیت حمایت نمی‌کنند.

نوار ساحلی مازندران نیازمند برنامه‌ریزی دقیق

دلاور بزرگ‌نیا اظهار کرد: مازندران بیشترین محور ساحلی بین استان‌های شمال کشور را دارد که این مسأله یک ظرفیت عظیم برای بهره‌برداری از صنعت گردشگری است.

وی مازندران را استانی مستعد برای رونق صنعت گردشگری دانست و افزود: نوار ساحلی مازندران نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و همکاری همه دستگاه‌های مرتبط با صنعت گردشگری و در ارتباط با محیط‌زیست و دریا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران بر لزوم توجه به گردشگری داخلی در کشور تأکید کرد و ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد مسافران برای دریا به مازندران سفر می‌‌کنند و هدف آنها بهره‌گیری از منظره زیبای دریا از سواحل است.

بزرگ‌نیا با اعلام اینکه باید برای پروژه‌های ساحلی و فراساحلی در استان اقداماتی اثرگذار انجام دهیم، تصریح کرد: برای رونق صنعت گردشگری در مازندران باید به ایجاد اسکله‌های تفریحی، حوزچه‌های آرامش و شناورها در حوزه فراساحلی توجه کنیم.

وی از آغاز سه پروژه گردشگری فراساحلی در مازندران خبر داد و گفت: یک پروژه در نور و دو پروژه در نوشهر با هدف گردشگری فراساحلی در حال شکل‌گیری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم بسته گردشگری ساحلی و فراساحلی استان را تا دو سال آینده تکمیل کنیم.

دستگاه‌های اجرایی مازندران مانع سرمایه‌گذاری نشوند

منتخب مردم قائم‌شهر در مجلس دهم: دستگاه‌های اجرایی مازندران مانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری نشوند منتخب مردم قائم‌شهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی در مجلس دهم گفت: دستگاه‌های اجرایی مازندران نباید مانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری شوند.
عبدالله رضیان امشب در آیین افتتاح اسکله تفریحی ساحل قناری شهرستان جویبار اظهار کرد: مجموعه‌های تفریحی در منطقه و در نزدیکی ساحل وجود دارد که همه آنها مربوط به بخش دولتی می‌شود اما این مجتمع تفریحی توریستی خصوصی و همه مردم می‌توانند از آن بهره‌گیری کنند.
وی از مجموعه تفریحی گردشگری ساحل قناری به‌عنوان نخستین مجموعه توریستی شهرستان جویبار یاد کرد و افزود: ظرفیت‌های گردشگری ساحلی شهرستان جویبار مغفول مانده و با جذب سرمایه‌گذران باید به‌دنبال شکوفایی آنها باشیم.
منتخب مردم قائم‌شهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی در مجلس دهم با بیان اینکه در شرایط رکود اقتصادی می‌توان از ظرفیت عظیم گردشگری برای رشد اقتصاد کشور استفاده کرد، ادامه داد: در راستای اقتصاد مقاومتی می‌توان از ظرفیت داخلی گردشگری بهره‌گیری کرد.
رضیان با اشاره به اینکه بسیاری از مسؤولان کشور به ظرفیت گردشگری در سواحل دریای مازندران حسرت می‌خورند اما ما به‌درستی از آن استفاده نمی‌کنیم، اضافه کرد: برای رونق گردشگری و بهره‌گیری از دریای مازندران هنوز دیر نشده و می‌توان از امروز شرایط کار را برای سرمایه‌گذران مهیا کرد.
منتخب مردم قائم‌شهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی در مجلس دهم با بیان اینکه از آب دریا می‌توان در زمستان با ایجاد استخرهای گرم استفاده کرد، افزود: نامناسب بودن زیرساخت جاده‌ای یکی از اصلی‌ترین مشکل شهرستان‌های جویبار و سوادکوه است.
دکتر شیرکوند در مازندران دولت یازدهم در تقویت صنعت گردشگری جدی است

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *